סיסקו: הקורונה – המשבר הגדול ביותר בתולדות החברה

בחברה מציינים כי המשבר גדול יותר מהתפוצצות בועת הדוט.קום ומהמשבר של 2008 ● עם זאת, התוצאות שפרסמה החברה לפני ימים אחדים עקפו את תחזיות האנליסטים

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו. צילום: ארתור פירר

גם סיסקו הושפעה מהקורונה, והדבר הביא לירידות הן בהכנסות והן ברווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של השנה הכספית – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה לפני ימים אחדים. עם זאת, מדובר בתוצאות טובות יותר מהערכות האנליסטים. בתחילה, המשקיעים לא קיבלו אותן בשביעות רצון והביאו לירידה של כמעט 3% במסחר מעבר לדלפק, אולם לאחר מכן המניה רשמה תיקון ונכון לפרסום שורות אלה היא עולה בכ-1%.

בהנהלת החברה מתארים את הקורונה כמשבר הגדול ביותר בתולדות החברה – גרוע יותר ממשבר הדוט.קום בתחילת שנות ה-2000 ומהמשבר הכלכלי של 2008. עם זאת, הם ציינו כי החברה מתגברת על המשבר.

סיסקו הציגה ברבעון קיטון של 9.3% בהוצאות ל-8.6 מיליארד דולר אל מול ירידה של 7.5% בהכנסות ל-11.98 מיליארד. האנליסטים העריכו שההכנסות יהיו קצת יותר נמוכות – 11.9 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות לתוצאה לא גדול, אבל במציאות שבה חברות מאבדות מערכן ורושמות ירידות גדולות בהכנסות, זה כבר סיפור אחר. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המוצרים ירדו ב-11.6% ל-8.6 מיליארד דולר ומכירות השירותים גדלו ב-4.6% ל-3.4 מיליארד.

הרווח הנקי הרבעוני רשם ירידה של 8.9% ל-2.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה על בסיס GAAP קטן ב-5.8% ל-65 סנט, אך הרווח למניה Non-GAAP גדל ב-1% ועמד על 79 סנט – שמונה סנט יותר מההערכות המוקדמות בשוק.

עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות של סיסקו קטנו ב-12% ל-4.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי ירד ב-4.9% ל-7.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 64.85%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו ירידה של 6.5% ל-4.4 מיליארד דולר והרווח – של 2.8% ל-3.4 מיליארד.

הביצועים היו טובים מהצפוי גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית. ההוצאות של החברה קטנו בתקופה זו ב-4.2% ל-26.8 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-3.5% ל-37.2 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי רשם ירידה של 1.5% ל-10.4 מיליארד דולר והרווח התפעולי קטן ב-8.9% ל-8.6 מיליארד.

"למרות המשבר – ביצועים טובים מההערכות שלנו"

צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו, אמר כי בתקופת משבר הקורונה, "הדאגה העיקרית שלנו היא לבריאות של הלקוחות, הספקים והעובדים שלנו. למרות המשבר, הצלחנו להציג ביצועים שהיו טובים מההערכות המוקדמות שלנו".

לדבריו, "המגפה מעודדת את החברות לעבור לדיגיטליזציה של הפעילויות שלהן, בגלל הצורך בעבודה מרחוק בהיקפים גדולים בהרבה ובמהירויות גדולות יותר מאשר בעבר. אנחנו עושים מאמצים כדי לספק ללקוחות שלנו את הטכנולוגיות הדרושות על מנת להאיץ את הדיגיטליזציה שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים