גוגל הודיעה: נמחק את נתוני המיקום והחיפוש שלכם

הענקית בישרה על שינוי במדיניותה בכל הנוגע באיסוף נתוני המשתמשים מטעמה ● "היום אנו משנים את נוהלי שמירת הנתונים כדי להפוך את המחיקה אוטומטית לברירת המחדל עבור הגדרות הפעילות הליבה שלנו", הודיע המנכ"ל, סונדר פיצ'אי, בפוסט

"שומרים על המידע הפרטי שלך - פרטי". צילום מסך מתוך פוסט בבלוג גוגל

חברת גוגל הודיעה אתמול (ד') על שינוי מהותי בכל הקשור באיסוף נתוני המשתמש מטעמה. פוסט שעלה לבלוג החברה, ושעליו חתום סונדר פיצ'אי, המנכ"ל, זכה לכותרת "שומרים על המידע הפרטי שלך – פרטי".

בדבריו מסביר פיצ'אי כי מעתה תחיל הענקית "שינויים בשיטות שמירת הנתונים שלנו בכל מוצרי הליבה שלנו, בכדי לשמור על פחות נתונים כברירת מחדל". פיצ'אי מבהיר בפוסט כי לצורך שמירת פרטיות המשתמשים, שלטענתו כבר נחשבת כעניין מהותי בכל פעילותה של גוגל, מעכשיו החברה תשתדל "לעשות יותר עם פחות".

תחת ההגדרות המעודכנות של גוגל, היסטוריית הצפייה של משתמשים חדשים ביוטיוב, הנמצאת בבעלותה, תיעלם לאחר 36 חודשים, ומעקב אחר מיקום והיסטוריית הגלישה באינטרנט יימחק לאחר 18 חודשים. למשתמשים יש אפשרות לבחור מסגרות זמן קצרות יותר, או ארוכות יותר, להגדרות ברירת המחדל הללו. עם זאת, לא ברור מה בנוגע לנתוני המיקום, ונראה שהענקית ככל הנראה עדיין תוכל לגשת לפרטי המיקום, ולאחסן אותם אצלה בלי שיימחקו.

"נאתגר את עצמנו לעשות יותר עם פחות"

התכונה שמגדירה מחיקה אוטומטית לנתוני המשתמש הוצעה כבר לפני כשנה לכל המשתמשים, אך הם היו צריכים לגשת באופן אקטיבי ולבחור באפשרות הזו בהגדרות. כעת המערכת תמחק את הנתונים אוטומטית, כאמור, אחרי שנה וחצי, או אפילו פחות, אם המשתמש ישנה את ברירת המחדל הנ"ל.

יצוין כי השינויים הללו חלים רק על משתמשים חדשים, אך גוגל מסרה שתזכיר לבעלי חשבונות קיימים באמצעות התרעות ודוא"ל להחיל את פקדי המחיקה האוטומטית – אם ברצונם בכך.

מנכ"ל גוגל גם צייץ על החידוש בנהלי החברה בחשבון הטוויטר שלו, שם כתב: "פרטיות היא לב כל מה שאנחנו עושים, ואנחנו נמשיך לאתגר את עצמנו לעשות יותר עם פחות. כצעד קדימה, אנו משנים את נוהלי שמירת הנתונים בכדי להפוך את המחיקה האוטומטית לברירת המחדל עבור הגדרות פעילות הליבה שלנו".

לפי רויטרס, העדכונים לבקרות הפרטיות של גוגל מגיעים מכיוון שמנוע החיפוש הגדול בעולם מתמודד עם בדיקה מוגברת של איסוף הנתונים מטעמו. בנוסף, חוקי הפרטיות החדשים שנכנסו לתוקף בקליפורניה, כמו גם תקנות ה-GDPR באירופה, הניעו חברות אינטרנט להתאים את הנהלים שלהן בשנתיים האחרונות לחקיקה העדכנית. מספר תביעות של צרכנים, וכן חקירות מטעם תובעים כלליים אמריקנים, כולם מהחודשים האחרונים, האשימו את גוגל בהונאה באיסוף נתונים.

מעניין לשים לב לכך שפיצ'אי הדגיש בפוסט שלו כי בלי כל קשר לשינוי, "כמו תמיד, אנחנו לא מוכרים את המידע שלכם לאף אחד, ואנחנו לא משתמשים במידע באפליקציות בהן אתם מאחסנים בעיקר תוכן אישי – כגון Gmail, Drive, לוח שנה ותמונות – למטרות פרסום, נקודה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים