כך השפיעה הקורונה על תחום ה-ERP

"הקורונה העצימה את העידן החדש של ה-ERP, עם שינויים שעיצבו את חבילות ה-ERP שמוצעות לארגונים", אמר אבי עסיס, מנכ"ל BI-Digital

אבי עסיס, מנכ"ל Be-Digital. צילום: ניר כפרי

"אנחנו חיים בעולם של מחשוב ענן, המאפשר נגישות ללא הגבלה לשלל התקנים – ממכשירים ניידים ועד למחשבי על. המציאות הזו שינתה את האופי של עולם ה-ERP, כאשר לצד המרכיבים המסורתיים שלו, הוא מכיל כעת מציאות רבודה, אינטרנט של הדברים ומגוון רחב של יישומים", כך אמר אבי עסיס, מנכ"ל Be-Digital.

עסיס דיבר בכנס הווירטואלי ERP של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה, וסקר את המגמות הבולטות בתחום ובעולם הטכנולוגיה בכלל. אחת מהן שאותה הוא ציין היא מתן העדיפות למובייל – מובייל פירסט. "יש שימוש מוגבר וכמעט אולטימטיבי בהתקנים ניידים, מה שמגדיל מאוד את מספרם", אמר. "מגמה בולטת אחרת היא היכולת להתקין יישומים גמישים ולפתח אותם בלוח זמנים קצר ביותר, מה שפעם היה לוקח שבועות וחודשים".

הוא ציין כי "הקורונה העצימה את העידן החדש של ה-ERP, כאשר אנשים עברו לעבודה מבוזרת, מרחוק, ומתקשרים האחד עם השני בפלטפורמות דיגיטליות כגון זום. היא האיצה את הארגונים לעבור לדיגיטל ולפתח פתרונות במהירות בעיצומו של המשבר. כך, למשל, רשות המסים הייתה צריכה להעמיד בתוך שבועיים את המערכת שאפשרה תשלומים לאנשים, ורכבת ישראל פיתחה בזמן קצר ביותר את האפליקציה המיוחדת, לקראת חידוש הנסיעות ברכבת".

תהליכים שלקחו זמן רב – מיושמים ביום אחד

"השינויים האלה עיצבו את אופי החבילות של ה-ERP שמוצעות לארגונים", אמר. "אם לפני כן היינו רגילים לחבילות חודשיות, כאשר ה-CRM היה לחוד, כיום ניתן לרכוש רכיבי תוכנה שמתממשקים לכל הרכיבים האחרים. נכנסים לאפליקציה של חנות לניהול מלאי ובתוך יום מיישמים תהליך שהיה לוקח בעבר זמן רב".

עוד מגמה שעליה הצביע עסיס היא החבילות הוורטיקליות, שמאפיינות מאוד את השינוי בעולם ה-ERP. "המודולים הפופולריים – פיננסי, לוגיסטי ואחרים – יישארו", אמר עסיס. "אלא שיש כיום מודולים שמגיעים עם יכולות חכמות, כמו מציאות רבודה בתחום התחזוקה בעולם הרכב, וחיישנים חכמים ואיסוף אשפה מבוססי אינטרנט של הדברים, כשכל התהליכים מתועדים ומתממשקים למערכות ה-ERP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים