המשרדים חוסלו: לייבפרסון עברה לעבודה מרחוק עם הדטה סנטר של בזק בינלאומי
החברה החליטה לוותר על הנדל"ן ומעבירה את 1,300 עובדיה ברחבי העולם לעבודה מהבית ● הסניף הישראלי נסגר לפני ימים אחדים ומאות עובדים החליפו את המשרדים ברעננה בפעילות בשלט רחוק ● תשתיות המחשוב של החברה הועתקו לדטה סנטר החדש של בזק בינלאומי, שהושק השנה ונערך לקליטת חברות נוספות שעוברות לעבודה מרחוק ולחדרי מחשוב מנוהלים
על רקע השינויים הגלובליים וחשש מהתפרצות גל שני של הקורונה, החליטו בלייבפרסון לעשות צעד מהפכני: ביטול הנדל"ן ומעבר מלא של העובדים לפעילות אונליין, מנקודות מרוחקות. השלוחה הישראלית, שמפעילה את מרכז הפיתוח הגדול ביותר שלה, נבחרה להיות הראשונה בתור. הסכם השכירות בגודל 6,300 מ"ר בפארק ההיי-טק רעננה עמד להגיע לסיומו בסוף יוני והוחלט שלא לנצל את האופציה הנדל"נית להמשך אוטומטי של החוזה.
"זאת החלטה שהתקבלה שבועיים וחצי לפני סוף הרבעון", הסביר יובל מטלון, מנכ"ל השלוחה הישראלית של לייבפרסון. החברה הוציאה לפועל את אחד המהלכים המאתגרים ביותר שגוף מעולם ההיי-טק יכול לבצע: ניתוק כל רשת המחשוב והעתקתה לחוות שרתים. "מעבר לכל התשתית הארגונית שהחלטנו לחסל עם ביטול המשרדים, האתגר המשמעותי ביותר היה העברת חדר השרתים שלנו, עם יותר מ-100 שרתים פיזיים וכל מה שנלווה לזה מבחינת IT ואבטחת מידע", אמר.
היעד שנבחר למעבר היה הדטה סנטר החדש אפק – חוות השרתים החמישית של בזק בינלאומי, שנחנכה בראש העין השנה. אנשי בזק בינלאומי נבחרו לבצע את כל הליך המעבר מ-א' ועד ת'. "מדובר במבצע בסדר גודל עצום, שנדרשנו לעשות בפרק זמן חסר תקדים", סיפר ערן ברק, מנהל אגף לקוחות אנטרפרייז בחטיבת פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי. "בתוך שבוע ביצענו תכנון מדוקדק של מהלך מורכב זה ובסוף שבוע אחד, לפי שעון החוף המזרחי של ארצות הברית, ביצענו את פרויקט המעבר. העובדים מברלין, ניו-יורק או מסיאטל שהתחברו לרשת ביום שני בבוקר אפילו לא הרגישו שזה קרה, אבל עבורנו מדובר היה ב-21 שעות של עבודה רצופה, בלי מנוחה".
יעילות וחיסכון שנתי של חמישה מיליון שקלים
עוד בטרם הוחלט על ביטול הנדל"ן ומעבר לפלטפורמת עבודה מרוחקת ערכה לייבפרסון סקר בין 1,300 עובדי החברה ברחבי העולם. הממצאים היו חד משמעיים: יותר מ-70% מהעובדים הכריזו שהם מרוצים מסידור העבודה החדש שכפתה עליהם הקורונה. העבודה במשרד הביתי, התברר, מספקת להם יתרונות שאף אופן ספייס בבניין מזכוכית לא יוכל להעניק, חוסכת להם זמן יקר בדרכים, מסייעת להפחית זיהום בכדור הארץ והכי חשוב, שומרת עליהם מפני סכנת ההידבקות.
מעבר ליתרונות המובנים לעובדי החברה, מדובר בחיסכון של כחמישה מיליון שקלים בשנה לחברה, כפועל יוצא מביטול חוזה השכירות ברעננה – ומדובר רק בסניף הישראלי. המודל הישראלי צפוי להיות מיושם גם במשרדים של לייבפרסון בסיאטל, ובהמשך בכלל משרדי החברה. בשורה התחתונה, מקווים בארגון לחסוך בין 12 ל-15 מיליון דולר בשנה בזכות ביטול הוצאות הנדל"ן.
"אין כאן שיקולי חיסכון כלכלי, כי מראש הצהרנו שכל סנט שייחסך לחברה יושקע בחזרה בעובדים: בהשלמות ציוד שיאפשר להם לעבוד מהבית, בהטבות ובשיפור התנאים שלהם", אומרים בחברה. הכוונה היא לשורה של הטבות שיגיעו עד לתלוש המשכורת, כמו 25% הנחה על ההשתתפות בהוצאות הליסינג (עוד הוצאה שמן הסתם תקטן באופן משמעותי עם המעבר לעבודה מהבית).
דטה סנטר עם שירות מקצה לקצה
"אני מניח שאחת הסיבות שבלייבפרסון הרגישו בטוחים לצאת למהלך דרמטי בפרק זמן כל כך קצר הייתה ההיכרות שלהם עם בזק בינלאומי ועם היכולות שלנו בהרמת פרויקטים בכזה סדר גודל", אמר ברק. "בלייבפרסון ידעו שכשמדובר במבצע מורכב, הם חייבים שותף שיהיה איתם מהשלב של הורדת המתגים ופירוק הציוד בחדר המחשבים ברעננה ועד לרגע שהעסק חוזר לרוץ בחוות השרתים".
לדברי ברק, היתרונות שחברת תקשורת ואינטגרציה כמו בזק בינלאומי מביאה למיזם המורכב הזה באים לידי ביטוי בכמה מישורים ומספקים ללקוח מענה הוליסטי לצרכים המורכבים שלו: "הדטה סנטר החדש שלנו עומד בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר בדירוג. אנחנו מספקים תשתית טכנולוגית שהיא באמת סטייט אוף דה ארט וגם ברמה של מערכות נלוות כמו חשמל, מיזוג אוויר ואבטחה אנחנו עומדים בתקן עליון של TIER3 – אבל זה באמת לא כל הסיפור", אמר.
"חלק מרכזי בעניין הוא שבזק בינלאומי היא לא רק חוות שרתים. אנחנו גם ספק התקשורת והאינטרנט הגדול במדינה, ואנחנו חברת אינטגרציה שעוסקת במחשוב, ב-IT ובאבטחת מידע. כשחברה בסדר גודל של לייבפרסון מפקידה את כל הדטה הרגיש שלה בידיים של גוף חיצוני, היא צריכה להיות בטוחה ב-100% שהכול ייעשה בצורה אופטימלית. אני לא מתכוון להצטנע – אין בארץ אף גוף שיכול לתת מענה כולל ברמה שמתקרבת למה שאנחנו, בבזק בינלאומי, מציעים לארגונים גדולים בתחום הזה", הוסיף.
לסיכום אמר מטלון: "לאורך כל הדרך בנינו לנו תרחישים של דברים שעלולים להשתבש ואיך נצליח לשרוד את הבעיות הללו, אבל אני חייב לציין שהמקצוענות של בזק בינלאומי הוכיחה את עצמה בצורה יוצאת דופן. כל מה שהם תכננו עבד לפי התוכנית וכשסיימנו את המעבר הזה יכולנו להרשות לעצמנו ללכת לישון בשקט, אחרי שעות ארוכות של לחץ. הכול עבד באופן מושלם".
המידע בחסות בזק בינלאומי, חברת התקשורת הגדולה בישראל, המספקת פתרונות IT מקצה לקצה, שחנכה באחרונה את חוות השרתים אפק.