מיקרוסופט תרמה חבילות Xbox מונגשות לבית החולים השיקומי אלי"ן
חבילות ה-Xbox והמחשבים הניידים שנתרמו יאפשרו לילדי בית החולים, לשחק ולהמשיך בשיקום על-אף מוגבלותם הקשה, ולתקשר עם המורים והמטפלים מרחוק
כחלק מהצעדים שעושה בית חולים השיקומי אלי"ן לילדים ונוער לקידום טכנולוגיה מסייעת, חדשנות והנגשת שירותים לילדים עם מוגבלויות במגוון תחומי החיים, נולד שיתוף פעולה שהגיע לשיאו בימים אלו. בית החולים, שמתגאה בשיתופי פעולה מגוונים עם סטארט-אפים וחברות היי-טק, ומעניק זווית מקצועית לפיתוחים טכנולוגיים שונים בארץ, פנה לחברת מיקרוסופט שאחראית לפיתוח בקר השליטה האדפטיבי, בבקשה לסיוע לילדים המקבלים טיפולים בבית החולים או שמתקשים להגיע בתקופת הקורונה.
חברת מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח הרימה את הכפפה, והשבוע הגיע לבית החולים אלי"ן ירון גליצקי, אשר אחראי לפיתוח בקר ה-Xbox לאנשים עם מוגבלויות, כשבידיו שש חבילות שנתרמו לילדי אלי"ן. כל חבילה מכילה Xbox, בקר שליטה מותאם, מחשב נייד, מנוי לחבילת משחקי Xbox, חבילת אופיס ומגוון צעצועים, משחקי יצירה והפתעות נוספות.
גליצקי משמש כיום כמנכ"ל קבוצת הציוד ההיקפי (PC Accessories) של מיקרוסופט, וכמו כן כמנהל פרויקטי פיתוח של מחשבי Surface ניידים. גליצקי אחראי על פיתוח בקר השליטה האדפטיבי, שמנגיש את קונסולת המשחקים של מיקרוסופט. הבקר נמצא כיום בשימוש בבית החולים אלי"ן כחלק ממערך מציאות מדומה וגיימינג, המסייעים ומקדמים תהליכי שיקום.
גליצקי, שנמצא בישראל כעת, נפגש עם ד"ר מורית בארי, מנכ"לית אלי"ן, ועם אריה מלמד-יקל, מנהל החדשנות של אלי"ן. ביחד הם עברו ממיטת אשפוז אחת לאחרת ומבית לבית במשך יום שלם כדי להתקין את המערכות לילדים, תוך שהם מתאימים את השלט ואת האחיזה האידיאלית לכל ילד בעזרת מרפאה בעיסוק מקצועית מאלי"ן.
בין הילדים שזכו ליהנות מהתרומה הייתה גם לינה שוויקי בת ה-12 המרותקת לכיסא גלגלים וסובלת ממחלת שריר חמורה שבגינה אינה יכולות להפעיל את השרירים, אך לצד זאת – היא בעלת יכולות קוגניטיביות גבוהות, שכעת תוכל ליהנות מן הערכה..
מלמד-יקל הסביר, כי "בית החולים אלי"ן, יחד עם גופים טכנולוגיים, מוביל פיתוח מוצרים רבים, המשפרים את תהליכי השיקום, איכות החיים וההשתתפות בחיי היום יום של ילדים עם מוגבלויות. אנו מודים למיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח הן על התרומה החשובה לילדי אלי"ן והן על היותה מודל לסטארט-אפים בהטמעת 'עיצוב מכליל', שמאפשר שימוש במוצריה על ידי אנשים עם מוגבלויות".
גליצקי הסביר, כי "שימוש בגיימינג לשיקום הופך להיות יותר ויותר שכיח, וכולל את ההיבט הפיזי של קואורדינציה ושימוש בידיים ואת ההיבט המנטאלי והחברתי – ברגע שהילד משחק הוא כבר לא שונה מאחרים. כשהוא מצליח לשחק וליהנות נוצר אצלו ביטחון שהוא יכול גם להצליח בדברים אחרים".
עוד הוסיף גליצקי, כי "בתחום המוצרים מיקרוסופט משקיעה בשתי מגמות: הראשונה היא המשך הטמעת בקר השליטה האדפטיבי – והעבודה עם בית החולים אלי"ן במהלך שלוש השנים האחרונות היא דוגמה מדהימה לאילו הישגים ניתן להגיע. המגמה השנייה היא הטמעת נגישות בכל מוצר שאנחנו מפתחים בחומרה ותוכנה, הן במחשבי ה-Surface והן במוצרי הציוד ההיקפי, בעזרת 'עיצוב מכליל'. החיבור עם אלי"ן מאפשר לנו להביא שמחה ואיכות חיים לכולם".
תגובות
(0)