אילון מאסק יכול לחייך: טסלה בדרך למדד S&P 500
החברה פרסמה תוצאות כספיות טובות, שמקרבות אותה בצעד משמעותי למדד של 500 החברות האמריקניות הגדולות ● דבר שמאסק לא מרוצה ממנו הוא המחיר הגבוה של מכונית הדגל של החברה
משבר הקורונה לא השפיע במידה רבה על טסלה והחברה של אילון מאסק נמצאת בדרך למדד היוקרתי S&P 500, שכולל את מניות החברות הגדולות שנסחרות בבורסה האמריקנית. התוצאות הכספיות שהחברה פרסמה אמש (ד') מראות אמנם על ירידה בהכנסות, אך גם על מדיניות הוצאות אחראית וכתוצאה מכך מעבר לרווח נקי. זאת, על אף שחלק גדול מהמפעלים שלה היו סגורים בעקבות הקורונה.
התוצאות מצאו חן בעיני המשקיעים בטסלה ובמסחר מעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש) המניה שלה עלתה ב-4.4%. שער המניה עומד כיום על כ-1,593 נקודות – פי חמישה משהיה לפני שנה.
טסלה הציגה ברבעון רווח נקי רבעוני של 104 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 408 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, וכן רווח נקי למניה של חצי דולר בהשוואה להפסד של 2.31 דולר. זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו החברה מציגה רווח נקי. מדובר בהישג לאילון מאסק לא רק בגלל המספרים עצמם, אלא גם כי החברה השיגה אותם על אף שרבים בשוק פקפקו ביכולת שלה להגיע לרווחיות.
הירידה ברווחיות היא תוצאה של קיטון בהוצאות: אלה ירדו ב-12.4% ל-5.7 מיליארד דולר – הרבה יותר מהירידה של 5% בהכנסות, שהביאה אותן לכשישה מיליארד. הירידה בהוצאות השפיעה לטובה גם על הרווח הגולמי, שקפץ ב-38%, וגם על זה התפעולי: החברה עברה מהפסד תפעולי של 167 מיליון דולר ברבעון השני של 2019 לרווח של 327 מיליון ברבעון המדווח. תוצאה חיובית, ואפילו מאוד, נרשמה גם ב-EBIDTA, שזינק ב-111.4% ל-1.2 מיליארד דולר.
מאסק הביע סיפוק מהתוצאות ואמר כי "בעתיד נשים את הדגש יותר על צמיחה ופחות על רווחיות. מה שמפריע לי הכי הרבה הוא המחיר הגבוה של המכוניות שלנו, שלא רבים יכולים להרשות לעצמם. המכונית הפופולרית ביותר שלנו, ה-Sedan 3, עולה 37,990 דולר. המדיניות שלי להגיע לרמת רווח קטנה אך להגדיל את פעילות החברה על ידי יצירת מכוניות ברות השגה לרבים".
תגובות
(0)