למרות הקורונה: הרווח הנקי של פייסבוק זינק בכמעט פי שניים
החברה צולחת היטב את המשבר ורשמה עליות רבעוניות נאות ברווחים, בהכנסות ובמספר המשתמשים בכלל הפלטפורמות שלה, שחצה את רף השלושה מיליארד
פייסבוק היא בין החברות האמריקניות והתאגידים בכלל בעולם שצולחים יפה את משבר הקורונה: למרות השערוריות סביב החברה בחודשים האחרונים וחרם המפרסמים (שאמנם קרה ביולי, אבל הדיבורים אודותיו החלו לפני כן), הרשת החברתית סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחים.
החברה דיווחה על כך שהיא עברה ברבעון את רף שלושה מיליארד המשתמשים החודשיים בכל הפלטפורמות שלה – ווטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר והרשת החברתית עצמה. הנתון הגיע ברבעון ל-3.16 מיליארד לעומת 2.99 מיליארד ברבעון הקודם. פייסבוק עקפה את התחזיות למספרי המשתמשים – הן היומי והן החודשי שלה, והנתונים הגיעו, בהתאמה, ל-1.79 מיליארד (לעומת תחזית של 1.7 מיליארד) ול-2.7 מיליארד (בהשוואה לתחזית של 2.6 מיליארד).
החברה דחתה את פרסום תוצאות הרבעון והמחצית ביום אחד – מ-ד' ל-ה' – עקב השימוע שעבר בקונגרס מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, יחד עם מנכ"לי כמה ענקיות טק אחרות. מהתוצאות עולה כי החברה הציגה עלייה של 11% – או, ליתר דיוק, 10.87% – בהכנסות ל-18.7 מיליארד דולר וגידול של 3.8% ל-12.7 מיליארד. הרווח הנקי כמעט הכפיל את עצמו: הוא זינק ב-98% ל-5.2 מיליארד דולר. הרווח הנקעי למניה גדל גם הוא בשיעור כמעט תלת ספרתי, של 97.8%, ל-1.8 דולר.
עוד עולה מהנתונים שההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-15.8%, ל-3.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-9.4% ל-14.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 79.51%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-0.6% לתשעה מיליארד דולר והרווח זינק ב-28.9% לשישה מיליארד.
במהלך המחצית הראשונה של השנה ההוצאות של פייסבוק גדלו ב-2.3% ל-24.6 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו ב-14% ל-36.4 מיליארד, הרווח התפעולי זינק ב-49.3% ל-11.9 מיליארד והרווח הנקי כמעט הכפיל את עצמו – הוא האמיר ב-99.8% ל-10.1 מיליארד.
צוקרברג, כהרגלו, המעיט במילים בתגובה לתוצאות ואמר כי "אנחנו שמחים לספק לעסקים קטנים את הכלים שהם זקוקים להם כדי לצמוח ולהצליח בסביבת האונליין בזמנים קשים אלה, ושהציבור יכול לסמוך על השירותים שלנו כדי לשמור על קשר בזמן שמפגשים פיזיים אסורים".
תגובות
(0)