הרבעון של וויקס: גידול מרשים במספר המשתמשים, עלייה תלולה בהפסדים
הקורונה היטיבה עם הכנסות החברה, שגדלו ברבעון ב-27%, ועם מספר המשתמשים המשלמים שלה, שעלה ב-9.3 מיליון, אבל גידול ניכר יותר בהוצאות הביא לזינוק בהפסדים - כולל של 280% בהפסד התפעולי
וויקס סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות מעורבות: עליות דו ספרתיות בהכנסות ומהצד השני גם בהפסדים. עם זאת, יש לציין שבסעיפי הצמיחה החברה מציגה מומנטום יוצא דופן, עם 9.3 מיליון משתמשים חדשים ברבעון השני – זינוק של 64% בהשוואה לשנה שעברה. זאת, בהשפעת המעבר לעבודה מהבית והסגר בתקופת הקורונה.
המחצית הראשונה של השנה התאפיינה מבחינת וויקס בזינוק של 35.5% בהוצאות ל-544.2 מיליון דולר, עלייה של 25.7% בהכנסות ל-452.1 מיליון, ועליות של יותר מפי שניים בהפסד התפעולי, שזינק ב-120% ל-411.6 מיליון דולר ובהפסד הנקי, שהאמיר ב-104.1% ל-96.89 מיליון.
העליות – הן בצד החיובי והן בצד השלילי – אפיינו גם את הרבעון השני של השנה. ההוצאות טיפסו במהלכו ב-45.2% ל-289.8 מיליון דולר וההכנסות גדלו ב-27.3% ל-236.1 מיליון. חלוקת ההכנסות לסעיפים מראה על גידול של 21.1% במכירות המנויים ל-190.2 מיליון דולר וזינוק של 61.2% ממכירות המוצרים הנלווים ל-45.9 מיליון.
גם כאן, העלייה הניכרת יותר בהוצאות מאשר בהכנסות פגעה בסעיפי הרווחיות: ההפסד הנקי של וויקס זינק ברבעון ב-71% ל-57.75 מיליון דולר, ההפסד למניה האמיר ב-68.9% ל-1.06 דולר וההפסד התפעולי קפץ ב-280% (!) ל-53.75 מיליון. ההוצאות התפעוליות רשמו עלייה של 43.43% ועמדו על 219.33 מיליון דולר. גם בסעיפים הגולמיים רשמה החברה עליות רבעוניות: ההוצאות גדלו ב-51% ל-70.5 מיליון דולר, הרווח גדל ב-19.3% ל-165.6 מיליון והרווח השולי עמד על 70.14%.
החברה מרחיבה את ההשקעה בשיווק
אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד וויקס, הסתכל על הצד החיובי ואמר לאחר פרסום התוצאות כי ״המגמה שהתחילה בשלהי מרץ המשיכה לתוך הרבעון השני, עם נתונים חסרי תקדים. הצורך של בעלי עסקים לייצר לעצמם נוכחות אינטרנטית במהירות, לתקשר עם הלקוחות שלהם, ולספק להם סחורה ושירותים מעולם לא היה כה נחוץ ומידי".
לדברי ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה, "בחודשים האחרונים ראינו זינוק משמעותי בביקוש, שמקורו בצורך בנוכחות אינטרנטית, שהפך בהול ונחוץ. הרבעון השני היה רבעון שובר שיאים מבחינתנו, עם 9.3 משתמשים חדשים ו-346 אלף משתמשי פרימיום נטו. בתגובה לצמיחה המתמדת בביקוש אנחנו מרחיבים את ההשקעה שלנו בשיווק – מהלך שבהתבסס על נתוני העבר יניב לנו בעתיד הקרוב צמיחה נוספת בהכנסות ובשווי נתוני הגבייה ממשתמשים משלמים".
תגובות
(0)