"משבר הקורונה הגביר את הקריטיות שבפישוט תשתיות האחסון"

משה ינאי עוזב את תפקיד מנכ"ל אינפינידט לאחר שהביא אותה לפריסה של יותר משישה אקסה-בייט בתוך שש שנים ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על שוק האחסון בכלל ואינפינידט בפרט, ומספר כיצד היא עוברת את המשבר

משה ינאי, המייסד ועד לא מכבר המנכ"ל של אינפינידט. צילום: יח"צ

"משבר הקורונה יצר השפעות רבות על ארגונים. אחת מהן היא המחשת הצורך הרב, שלא לומר קריטיות, שיש בפישוט של תשתיות האחסון ובהגדלת הזמינות והביצועים. הן יודעות שזמינות נתונים מלאה וזמני תגובה מהירים מספקים ערך לעסק, והם חיוניים להצלחתו", כך אמר משה ינאי, המקים והמנכ"ל היוצא של אינפינידט.

ינאי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, לאחר שבאחרונה הודיע על פרישתו מניהול החברה. עם זאת, הוא יסייע בפיתוח פתרונות האחסון הבאים של אינפינידט. את מקומו תפסו שני מנכ"לים משותפים: קריאל סנדלר, סמנכ"ל התפעול העולמי, וניר סימון, סמנכ"ל הכספים.

בתקופתו של ינאי, אינפינדט הישראלית הגיעה זה מכבר לפריסה גלובלית, ופתרונות אחסון הנתונים שלה מוטמעים בחברות גדולות רבות בעולם. החברה הגיעה, בתוך שש שנים, לנפח אחסון של יותר משישה אקסה-בייט. ינאי הוא גם בין המשקיעים בחברה, שסגרה את סבב ההשקעה האחרון בה לא מכבר.

ינאי פעיל בתעשיית האחסון כ-40 שנה. בין היתר, הוא הוביל את פיתוח המוצר סימטריקס של EMC; הקים, הוביל ומימן את הסטארט-אפ XIV, שנרכש על ידי יבמ, וקנה את הסטארט-אפ דיליג'נט. ב-2011 הוא הקים את אינפינידט – מהחברות הבולטות בשוק פתרונות אחסון הנתונים מרובי פטה-בייט לארגוני אנטרפרייז.

על ההחלטה לפרוש אמר ינאי כי "הובלתי את אינפינידט במשך קרוב ל-10 שנים ואני גאה בהישגים שלנו. כמו מייסדים רבים וגדולים ממני בעולם, ברור לי שבשלו התנאים למנות הנהלה בכירה, שתיקח את החברה לשלב הבא בהתפתחותה. הקמתי את אינפינידט מתוך ידיעה שיש לעמוד בדרישה הולכת וגוברת לאחסון של נפחים אדירים, שצפויים להמשיך לעלות – בדגש על עלות נמוכה יחסית, גמישות ויכולת גידול. התוצאות שלנו מוכיחות שאני יכול לפנות לתפקיד טכנולוגי, שיאפשר לי לעסוק במה שאני הכי טוב ואוהב לעשות".

איך אינפינידט מתמודדת עם משבר הקורונה?
"למרות הקורונה, המכירות של החברה ברבעון השני של השנה היו הגבוהות מאז הקמת החברה, והיא שברה שיאי הכנסות והיכתה את תחזית המשקיעים בה. כמו כל חברה, נאלצנו לבצע שינויים והחלטות עסקיות על מנת להתאים את עצמנו למצב החדש שנוצר בעקבות המגפה, אבל תוך כדי כך התברר לנו שהטכנולוגיה שלנו היא הדבר שהשוק דורש.

גילינו שבאופן טבעי, הלקוחות שלנו עוצרים הוצאות ובוחנים מחדש איך הם מוציאים כסף ועל מה. בעידן שבו ארגונים לא יודעים מתי וכמה התקציב ישתנה, הם שומרים כמה שיותר כסף בכיס. מצד שני, הם לא רוצים לאבד את הגמישות העסקית, שמאפשרת להם לשרוד את התקופה הזאת ולזכות ביתרון תחרותי. את שני ההפכים הללו, של גמישות עסקית מחד וחסכון בעלויות מאידך, אנחנו יודעים לספק".

לאיזה כיוון הולך שוק אחסון הנתונים?
"חברות יתמקדו ביוזמות שיוצרות יתרון תחרותי ומשפרות את היעילות התפעולית. כפי שאמרתי, הן יבקשו לפשט את תשתיות האחסון שלהן ולהגדיל את הזמינות והביצועים, מכיוון שהן יודעות שזה חשוב ביותר לשורה התחתונה שלהן".

מה הצעד הבא של אינפינידט?
"סבב ההשקעה האחרון משמש להמשך פיתוח הדור הבא של המוצר שלנו, שיספק פתרון אחסון בעל זמינות גבוהה וחוויית משתמש ברמה עולמית, ומאפשר להפוך את העסקים של הארגונים לגמישים, יעילים ופרודוקטיביים יותר. ארגוני אנטרפרייז ברחבי העולם, דוגמת הבנק הגדול ביותר ביפן, MUFG, ובישראל בנק לאומי ומיטב דש, שבחרו בנו, והלקוחות שמחזיקים עשרות פתרונות InfiniBox, סומכים עלינו שנמשיך לפתח פתרונות טובים עם ראייה עתידית ארוכת טווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים