מנויים לאתר חדשות? פייסבוק רוצה לחבר את חשבונכם אליה
המדור 'חדשות פייסבוק' כבר נבחן בארה"ב ויגיע בקרוב לאירופה ולמקומות אחרים בעולם ● המטרה: לאפשר לאתרי חדשות בתשלום לפרסם את תכניהם הפתוחים למנויים, ישירות מתוך פייסבוק
פייסבוק (Facebook) החלה בודקת תכונה חדשה, שתקשר את חשבון המשתמש שלנו אל אתרי חדשות ששילמנו עבורם ושאנחנו מנויים אליהם, כך שנוכל לקרוא מאמרים וידיעות מבלי שנדרש לעזוב את הרשת החברתית הדומיננטית ולהתחבר לאתר החדשות המסוים.
כאשר מנויים מקשרים את חשבונותיהם אל אתרי חדשות בתשלום, הם יראו יותר תוכן מהאתר המסוים כשהם משתמשים בפייסבוק. המטרה המוצהרת של המהלך היא לעזור לאתרי החדשות לספק חוויה טובה יותר למנויים בתשלום בתוך פלטפורמת הרשת החברתית, כך על פי TechCrunch. מובן עם זאת שהאתרים שיהיו מעוניינים להיכלל באפשרות הסנכרון ביניהם לבין חשבון המנויים ישלמו לפייסבוק כסף בעבור החשיפה המוגברת.
בעבר לפלטפורמה היה מדור שכונה "מאמרים מיידיים" (Instant Articles), אך לפי דיווחים הוא הגביל את יכולות אתרי החדשות בפרסום בפרט ובכלל במודל הכללי שהתווה, והוביל רבים מהם לנטוש את הפיצ'ר. ב-2018, החברה החליטה להעניק העדפה מובנית בפיד שלה לתכנים אישיים יותר, כמו פוסטים של חברים ומשפחה, שאותם הראתה למשתמשיה ביתר שאת, ובמקביל השביתה את מדור החדשות. כעת נראה שפייסבוק בכל זאת מנסה לחולל שוב שינוי בתחום זה ובתכנים שנוכל לקבל ישירות בפלטפורמה שלה.
נכון לעכשיו אתרי החדשות האמריקנים The Athletic, Atlanta Journal-Constitution, ו-Winnipeg Free Press הם הראשונים לבדוק את התכונה, בפיילוט שהתחיל ביוני בארצות הברית.
המדור 'חדשות פייסבוק' (Facebook News), כשהוא כולל את התכונה החדשה, יגיע בתוך חצי שנה עד שנה גם לבריטניה, גרמניה, צרפת, הודו וברזיל, ובכך לדברי החברה, פייסבוק תספק לאתרי החדשות בתשלום יכולת להבטיח שתוכנם יהיה זמין למנוייהם דרך המדור החדש.
הצלחה גדולה בניסוי הכלים
לפי פייסבוק, מנויים שחשבונותיהם חוברו אל התכונה החדשה ביצעו בממוצע 111 אחוז יותר קליקים על מאמרים, בהשוואה לאלו שלא היו חלק מקבוצת הבדיקה של הפיצ'ר. מנויים אלה הגדילו את שיעורי המעקב אחר אתר החדשות החיצוני מ-34 אחוז ל-97 אחוזים עקב השינוי.
הנתונים הללו שמפרסמת הענקית ממאנלו פארק אמורים לשכנע את אתרי החדשות לרצות לשלם לה ולהצטרף ל-Facebook News, ובמקביל הפיצ'ר עתיד להוות אתגר משמעותי הן לשירות +Apple News של אפל, והן ל-Flipboard – אחד מגופי החדשות הגדולים הראשונים לניידים, שהתפרסם גם כי סטיב ג'ובס אהב אותו במיוחד. מאותגר נוסף יהיה מוצר חדשות חדש של גוגל, שהחברה כבר הכריזה עליו, אבל עדיין לא הושק.
"פייסבוק בנתה כלי קישור חדש לחשבון שמספק חוויה טובה יותר לאנשים בפייסבוק, כשהם רואים ונגשים לתכנים מאת בעלי אתרים שהם מנויים אליהם", אמר מנכ"ל שיווק מוצרי פייסבוק, סטיבן לרגן, לפורבס (Forbes) והסביר: "אנו משתפים פעולה עם מפרסמים ברחבי העולם, כדי לבדוק את המוצר החדש הזה, המאפשר לאנשים לקשר את מנויי החדשות שלהם בפייסבוק".
תגובות
(0)