רבעון טוב לאורקל: ההכנסות עלו ב-2% והרווח – ב-5%

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה הכספית ורשמה עלייה בולטת בפעילות הענן

צפרא כץ, מנכ''לית אורקל. צילום: עזרא לוי

אורקל מסכמת רבעון ראשון טוב של השנה הכספית שלה, עם עליות הן בהכנסות והן ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה בסוף השבוע. יצוין כי מדובר בעליות בשיעורים נמוכים יחסית, אך למרות זאת, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים.

הכנסות החברה עלו ברבעון ב-1.6% ל-9.37 מיליארד דולר, בעוד שההוצאות ירדו ב-3% ל-6.2 מיליארד. בלטה בעליות פעילות הענן של החברה, עם גידול של 9.1% במכירת הרישיונות ל-882 מיליון דולר ושל השירותים והתמיכה ב-2.1% ל-6.95 מיליארד, אל מול ירידות בסעיפי ההכנסות האחרים: מכירות החומרה קטנו בשיעור זעיר של 0.12% ל-814 מיליון דולר ומכירות השירותים הכלליים ירדו ב-8.4% ועמדו על 720 מיליון.

להערכת מומחים, הביקוש לענן של אורקל גבוה, כי היא מספקת את כל שירותי הקלאוד שלה תחת קורת גג אחת, ולפיכך אלה זוכים לרמה גבוהה של שביעות רצון מצד הלקוחות ולהעדפה שלהם על פני שירותי הענן של החברות המתחרות.

הרווח הנקי רשם עלייה של 5.33% ל-2.25 מיליארד דולר, אל מול צמיחה של 11.6% ברווח התפעולי ל-3.2 מיליארד. הסיבה לפער היא זינוק של 56% בהוצאות המימון. חבות המס רשמה ירידה זעומה של 0.3% ל-344 מיליון. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות קטנו ב-3.9% ל-1.88 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-3.1% ל-7.5 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 79.93%.

לארי אליסון, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל, אמר כי "מאחר שהאבטחה שלנו הרבה יותר טובה מזו של המתחרים, הביצועים שלנו בתחום הענן הרבה יותר טובים". המנכ"לית, צפרא כץ, הגדירה את הרבעון כ-"מדהים". היא ציינה כי "עקפנו את תחזית האנליסטים ורשמנו גידול של 14.3% ברווח הנקי למניה, שהגיע ל-72 סנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים