תוכן שיווקי

"שביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות מניעה אותנו להמשיך לפתח ולחדש"

15/09/2020 10:51
אורן ישרים, מנהל אזורי בחברת אינפינידט. צילום: יח"צ

חברת אינפינידט (אינפינידט) הישראלית הפכה בשנים האחרונות למיינסטרים בשוק אחסון הנתונים, עם הטמעות בחברות ענק מוורטיקלים שונים, דוגמת פיננסים, טלקום, ממשלה וכדומה. הטמעות אלו הגיעו להיקף של יותר משישה אקסה-בייט ברחבי העולם. בשיחה עם אורן ישרים, מנהל אזורי בחברה, נחשפים ממדי הפריסה של אינפינידט בשווקים מגוונים על פני הגלובוס, כיצד חדירתה לשוק השפיעה על תפישת האחסון בארגונים, ומה מניע את החדשנות שהיא מובילה בעת שהיא ממשיכה לגדול.

מה דעתך על השוק הישראלי בנוגע לאימוץ טכנולוגיות חדשות בתחום האחסון, וכיצד אינפינידט השתלבה בו?
"השוק הישראלי מאד אוהב טכנולוגיות חדשות. בתחילת דרכה של אינפינידט, מספר רב של ארגוני אנטרפרייז שמחו לנסות את טכנולוגית האחסון שלנו, כטכנולוגיה חדשה של חברה מבטיחה עם מרכז פיתוח ישראלי, וזאת גם בזכות מוניטין המייסדים. כיום, אחרי שש שנים בשוק, אינפינידט הפכה לחלק מהמיינסטרים בישראל, עם עשרות לקוחות גדולים ונאמנים. הטכנולוגיה שלנו מבוססת, ועדיין ממשיכה לספק את החדשנות הייחודית לה".

איזה השפעה היתה לחדירה של אינפינידט לשוק הישראלי?
"מלבד נתח השוק שתפסנו בתחום האחסון לארגוני אנטרפרייז, הכניסה שלנו לשוק גרמה לשינוי תפישת האחסון. אינפינידט עשתה מהפכה בכך שהיא הפכה פתרון אחסון למוצר פשוט, ואפשרה יכולת גידול מיידי בנפחים לפי דרישה, עם מודל תמחור גמיש מחד וטכנולוגיה פורצת דרך מאידך. היום אנחנו רואים שגם שחקנים אחרים בתעשיית אחסון הנתונים מנסים לפשט את העבודה במערכות שלהם ולהציע מודלי תמחור שונים, אבל כדי להצליח בכך, צריך טכנולוגיה חכמה בבסיס המוצר. אי אפשר לעשות זאת ללא תכנון מראש ביסודות המוצר, וזאת למעשה החוכמה בתוכנה של אינפינידט".

באיזה שווקים בחו"ל אינפינידט מתבלטת?
"בארה"ב קנה המידה של נפחי האחסון אדיר, והחדירה לשוק הייתה מעוררת השראה. היום אנחנו יכולים למנות בין הלקוחות שלנו אחוז ניכר מחברות הפורצ'ן 500 האמריקני, בהן תאגידי טלקומוניקציה גדולים, תאגידים פיננסיים מובילים ואחרים, שמחזיקים עשרות מערכי אחסון שלנו. בשוק הרוסי, אחרי עבודה של כשנתיים, בנינו שוק משמעותי, עם לקוחות גדולים דוגמת Dataline – אחד מספקי הענן הגדולים ברוסיה, בנקים, חברות ביטוח ועוד.
"שוק מעניין ומאתגר נוסף הוא השוק האפריקני, עם דגש על דרום אפריקה, בה אימצו אותנו חברות גדולות דוגמת חברת הביטוח Clientel, ספק הסלולר Vox Telecom וחברת האגרי-טק Senwes. מדינות משגשגות נוספות מבחינתנו הן יפן, בה הבנק הגדול ביותר MUFG (ר"ת Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc), אימץ את הפתרונות שלנו; ואנגליה, בה זכינו להפוך לסטנדרט של בריטיש טלקום (BT), על סניפיה בכל העולם בפריסה מסיבית".

מה מאפיין את המדינות האלו?
"מדובר במדינות שפעילים בהן מטות מרכזיים של חברות בינלאומיות, וחלקן פורסות תשתיות בכל העולם. גם ישראל, למרות גודלה, היא מדינה כזאת, ולכן היא מאד אסטרטגית עבורנו, עם לקוחות דוגמת אמדוקס (Amdocs) ואקס ליבריס (Ex libris), דרכם הטמענו פתרונות בכל העולם. בישראל אנו עובדים גם עם לקוחות גדולים מקומיים כדוגמת בנק לאומי, מנורה חברה לביטוח, מיטב דש ועוד עשרות אחרים". 

מה אתה צופה לשנת 2021 בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות חדשות?
"השוק הישראלי ב-2021 יושפע מהמציאות חדשה בצל הקורונה. מצד אחד אנחנו נראה חברות שרוצות לקבל ROI טוב יותר ממערכי האחסון שלהן – הן רוצות להתייעל ולשפר את הפוזיציה שלהן; ומצד שני נראה חברות שלא מוכנות להוציא כספים על טכנולוגיות לא מבוססות. היתרון של אינפינידט הוא בכך שהיא נכנסה למשבר עם מסד לקוחות גדול ועם טכנולוגיה מוכחת, שמתאימה ככפפה למצב הנוכחי, שכן היא מאפשרת לנו להציע מודל ייחודי שמצמצם את עלות הבעלות הכוללת (TCO). הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להגדיל את הגמישות העסקית ולדחות את ההוצאה על התשתיות עד לרגע שזקוקים להן. אנחנו צופים שקצב ההתפתחות שלנו ימשיך לגדול".

הלקוחות שהזכרת קודם שומרים נפחים גדולים. מה בטכנולוגיה של אינפינידט מייחד אותה בסביבות גדולות?
"מערכי האחסון שלנו הותאמו ופותחו מראש על מנת לעמוד בנפחים גדולים, בעומסי עבודה גבוהים ובסביבות עתירות ביצועים. לדוגמה, בבנק לאומי השימוש במודל הגידול הגמיש אפשר לבנק לגדול ללא דיחוי, דבר שתרם לגמישות העסקית וקיצור זמני תגובה. יתרה מכך, הבאנו לשוק את היכולת לבצע קונסולידציה של נפחים ותהליכים, דבר שמאפשר לקדם התייעלות. בשנים האחרונות הוספנו יכולות חדשות כמו NAS, רפליקציית אקטיב אקטיב ביסוד המוצר, ועוד. הוספנו כלי ניטור וכלי אינטגרציה לפתרונות משלימים, וכלי אוטומציה שתורמים לייעול העבודה של המשתמשים. העובדה ש-אינפינידט ממשיכה להגדיל את המכירות ללקוחות הקיימים, ולזכות בלקוחות חדשים רבים, מעידה על רמת שביעות רצון גבוהה, והפידבק הזה מניע אותנו להמשיך לפתח ולחדש".

אירועים קרובים