"העבודה ההיברידית – מהבית ומהמשרד – היא הנורמלי החדש"
רובי כהן, מנהל צוות פריסייל בארובה מבית HPE, מדבר על הלהיט החדש בעולם העבודה ועל פתרונות טכנולוגיים שמאפשרים אותה
"מגפת הקורונה הביאה לשינוי דרסטי ודרמטי בצורת העבודה של ארגונים רבים. לאחר שהעובדים עבדו בסגר הראשון רק מהבית, החלה חזרה חלקית למשרדים, שתימשך גם לאחר הסגר הנוכחי. כך, נוצר מצב חדש, של עבודה היברידית, משולבת, מהמשרד ומהבית, שהפכה לנורמלי החדש. בטווח הארוך זו תהיה צורת העבודה השלטת", כך אמר רובי כהן, מנהל צוות פריסייל בארובה מבית HPE.
כהן דיבר בכנס המשרד החדש (The New Office), אותו הפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, שעסק בהיבטי ניהול משאבי אנוש בארגונים שעבדו לעבודה היברידית. הכנס נערך באחרונה באופן וירטואלי והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
"העבודה המשולבת", אמר כהן, "הביאה לדרישות חדשות מצד צוותי ה-IT בארגונים. הם נדרשו ונדרשים להנגיש את המערכות השונות לעובדים, ועושים זאת על בסיס טכנולוגיות מבוססות ענן, לצד בינה מלאכותית, שמספקת מיכון ברמה הרשתית לתהליכים שבעבר בוצעו בצורה ידנית".
הוא אמר כי "על מנת לענות לדרישה החדשה יש לבחון כמה היבטים: איזה סוג של סביבת עבודה רוצים לתת לעובדים? מהו סוג העובדים? מהן הדרישות שלהם? איך דואגים להיבט החברתי – לכך שאנשים רוצים להמשיך לדבר במסדרון, לטובת הפריה מחשבתית? לאחר מכן, יש לראות כיצד ניתן לפתור את האתגרים הללו באמצעות הטכנולוגיה".
פלטפורמה שדואגת לשמירה על הריחוק החברתי במשרד
"המענה של HPE לכך הוא Aruba ESP (ר"ת Edge Services Platform)", ציין כהן. "הפלטפורמה מבוססת הענן עוצבה כדי למכן, לאחד ולאבטח את הקצוות. היא כוללת רכיבי בינה מלאכותית, על מנת לסייע למנהלי הרשת לדעת על תקלות ולהציע כיצד לתקן אותן. כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת לנהל את התשתיות, כשלא משנה היכן העובדים נמצאים – בבית, במשרד, בקמפוס או במשרד מרוחק. היא עושה זאת ללא קשר באיזה סוג ציוד משתמשים ומבצעת את החיבור לעובדים באופן מאובטח. ניתן לקבל אותה בתצורת פלטפורמה כשירות, כי לארגונים קשה להוציא בבת אחת משאבים להקמת תשתיות חדשות".
הוא ציין כי "הוספנו לפלטפורמה נדבך שמטפל בהיבטים החברתיים. כך, היא יודעת לחשב האם סביבת עבודה עומדת בחובת הריחוק החברתי, ומחשבת איזו עמדת עבודה לתת לעובד שהזמין אותה".
"החזון לא נגמר בתשתית", הוסיף. "חברנו לספקיות ענן ואינטרנט של הדברים, למערכות ניהול משרד ולמערכות לניהול חדרי ישיבות. כך, פיתחנו אפליקציה שנותנת כל מיני סוגי מידע – למשל, מהי טמפרטורת חדר הישיבות, מהי רמת הפחמן הדו חמצני בחדר, מי היה במשרדים במועד מסוים והיכן בדיוק, אם מי מהעובדים התגלה כחולה קורונה, ועוד".
"באמצעות אפליקציה אחת וממשקים למערכות רבות, כגון ניהול בניין, תשתיות אינטרנט של הדברים, ניהול יומנים ושירותי מיקום, ניתן להנגיש את כלל המערכות הארגוניות לעובד המרוחק, לא משנה היכן הוא נמצא – ולעשות זאת עם מעטפת של חוויית משתמש משופרת", אמר כהן.
תגובות
(0)