האם ג'ק דורסי וטוויטר מהווים איום לביטחון ארצות הברית?

השר המכהן לביטחון המולדת של ארה"ב, צ'אד וולף, שלח מכתב לדורסי ולטוויטר וטען בדיוק כך, וזאת בהתייחס לצנזורה שביצעה הרשת המצייצת על פוסט של בכיר בסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית, וכן הקפאת פעילותו בפלטפורמה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

השר לביטחון המולדת של ארצות הברית, צ'אד וולף, נכנס באחרונה במנכ"ל טוויטר (Twitter), ג'ק דורסי, בטקסט דרמטי, שבו טען כי הפלטפורמה שלו מסכנת את ביטחון המדינה. מה שעורר את זעמו, כמו גם דאגתו, של השר היה שטוויטר צינזרה והקפיאה את חשבונו של בכיר בסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב, ה-CBP, בגין פוסט שלטענתה "מקדם אלימות".

השר, שהוא למעשה ממלא מקום בתפקידו במחלקה לביטחון המולדת, שלח את המסר אל דורסי כמכתב חריף ביום ו' האחרון, ואז צייץ את התוכן גם בטוויטר עצמה. בדבריו הוא קרא ל"ביורוקרטים תאגידיים" לא לשמש כבוררי אמת עבור הציבור האמריקני. וולף גם כינה את החלטת טוויטר להשעות את מהנהל ה-CBP, מארק מורגן, "לא מוצדקת" ו"מטרידה".

"העובדה שהציוץ נמחק והחשבון נעול מפתיעה", ציין וולף, "קשה להבין כיצד מישהו חשב שהציוץ של מר מורגן מעודד אלימות, איומים או הטרדה. במיוחד בהתחשב בעובדות על החומה בגבול, התומכות בציוץ. לא הייתה שום סיבה להסיר את הציוץ של מר מורגן מהפלטפורמה שלך", כתב השר לדורסי, "מלבד מחלוקת אידיאולוגית עם הדובר. צנזורה כזו מדאיגה. ההתנהלות של טוויטר שמצנזרת את פקידי הממשל של ארה"ב מסכנת גם את הביטחון הלאומי", הוסיף.

הפצת שנאה ואלימות או עובדות פשוטות?

בפוסט המדובר, שטוויטר כאמור הסירה מהשירות שלה – ושהוחזר מאז, ככל הנראה בגלל לחץ פוליטי – מורגן אמר כי ה-CBP ממשיכה לעבוד עם חיל ההנדסה של הצבא לבניית חומה לאורך הגבול עם מקסיקו, והוסיף כי "כל קילומטר (של החומה – ג"פ) עוזר לנו לשמור על חברי כנופיות, רוצחים, טורפים מיניים וסמים מחוץ לארצנו. זו עובדה, הקירות עובדים".

כידוע, בניית החומה היא נושא שנוי במחלוקת עד מאוד בין הפלגים הדמוקרטיים והרפובליקנים בארה"ב, כשכמובן את הקמתה, כמו את הלובי הגדול ביותר לקיומה, הוביל הנשיא דונלד טראמפ, שהבטחתו לבנות אותה לפני בחירות 2016 הן שהובילו בין השאר לבחירתו. כעת, לפני הבחירות לנשיאות שיחולו ביום ג' השבוע, העניין הזה נמצא על סדר היום הציבורי, והדיעות אודותיו עדיין חלוקות עד מאוד.

אז האם טוויטר צינזרה את הפוסט של מורגן כי הפיץ פרופיילינג של מקסיקנים כפושעים נוראיים או שבאמת עשתה זאת מסיבות פוליטיות? לעולם לא נדע ככל הנראה. העניין הזה עמד גם בלב דיון בסנאט, שבו השתתף דורסי, יחד עם מארק צוקרברג וסונדר פיצ'אי – מנכ"לי פייסבוק וגוגל בהתאמה – ושנערך ממש לאחרונה. כל צד טוען בערך ההפך מהצד השני, ולפיכך גם מקדם כיווני התנהלות שונים, כשהדמוקרטים לוחצים דווקא ליותר צנזורה ברשתות החברתיות, בדגש על מיתון של תכני שנאה, ואילו הרפובליקנים מתעקשים שזו מחבלת בחופש הביטוי שלהם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים