עוד הסדר בעקבות פרשת האטת ה-iPhone: אפל תשלם 113 מיליון דולר
בעקבות פרשת האטת מכשירי ה-iPhone הוגשו נגד אפל תביעות מצד הרשויות הרגולטוריות, שהסתיימו בהסדר תשלום של 113 מיליון דולר שאפל תשלם
אפל (Apple) הגיעה להסדר עם התביעה הכללית ב-33 מדינות ומחוז קולומביה בארצות הברית, שלפיו היא תשלם 113 מיליון דולר בשל הטענות שהחברה האטה ביצועים בדגמים מסוימים של מכשירי iPhone במטרה להסוות פגם בסוללה.
המדינות טענו כי אפל האטה את הביצועים של מכשירים מדגמים ישנים מבלי לדווח לצרכנים על עצם הפעולה או על הסיבה. לדברי התביעה, הסתרה זו הפרה את חוקי הגנת הצרכן במדינות.
"אפל הסתירה מידע הנוגע לסוללות במכשיריה, שגרם להאטת הביצועים של מכשירי iPhone, כל אלה תוך הסוואת הפעולה כעדכון", ציין התובע הללי של קליפורניה, קסביה בסרה, כשהודיע על ההסדר. "ההסדר שנחתם היום מבטיח שלצרכנים תהיה גישה למידע שהם זקוקים לו כדי לקבל החלטות מבוססות כאשר הם רוכשים ומשתמשים במוצרי אפל".
בסוף 2017 הודתה אפל כי האטה במכוון את ביצועיהם של מכשירי iPhone ישנים לאחר שדרוג של מערכת ההפעלה iOS לגירסאות מתקדמות יותר. היא הודתה בכך לאחר שבדיקות שערכו משתמשים העידו כי מהירות הביצועים של ה-iPhone מואטת בכוונה. לטענת החברה, האטת מהירות המעבד נעשתה כדי לשמור על חיי הסוללה ולהימנע מכיבוי לא צפוי של המכשיר, שעלול לפגוע ברכיביו האלקטרוניים. בנוסף, הציעה החברה לבעלי המכשירים מהדגמים שהושפעו החלפת סוללה במחיר מופחת של 29 דולר במקום 79 דולר.
לאחר שנחשפה, גרמה הפרשה לאפל להסיק את המסקנה המתבקשת, וב-2018 הוסיפה החברה אפשרות בהגדרות לבחור האם לאפשר את ניהול הסוללה שמגביל את ביצועי המכשיר.
השינוי שעשתה החברה במערכת ההפעלה היה אולי מוצדק בהיבט הטכנולוגי, אבל חוסר השקיפות של החברה מול הצרכנים הוביל לתביעה מצד הרשויות הרגולטוריות. בנוסף, עוד לפני התביעה של הרשויות הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגדה על ידי צרכנים, שהוסדרה במרס השנה בפיצוי של 25 דולר ששילמה אפל לבעלי המכשירים שהושפעו מן ההאטה.
ההסדר הנוכחי אינו מעניק תשלום לצרכנים, והכספים יחולקו בין משרדים וארגונים שונים של הגנת צרכנים לצורך כיסוי עלויות התביעה. בנוסף, ההסדר דורש מאפל להיות שקופה יותר בנוגע להתנהלותה ולספק לצרכנים "מידע ברור ומוסבר" בנוגע לניהול ביצועי המכשירים ולאיכות הסוללה.
תגובות
(0)