בגלל הקורונה: ההפסד הנקי של סלקום קפץ פי 19

החברה הציגה ברבעון השלישי הפסד של 37 מיליון שקלים ● גולן טלקום, שרכישתה הושלמה בספטמבר האחרון, הכניסה עד כה לסלקום חמישה מיליון שקלים ● עליות במספרי המנויים לשירותי הטלוויזיה והאינטרנט של החברה

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

הקורונה ממשיכה להשפיע על סלקום: מהתוצאות שהחברה פרסמה היום (ב') עולה כי גידול בהוצאות הביא לעליות בולטות בהפסד הנקי – זינוק של פי 19 ל-37 מיליון שקלים לעומת שני מיליון בלבד ברבעון המקביל – ובהפסד למניה, שקפץ פי 22 ל-22 אגורות. מדובר ברבעון שמיני ברציפות שסלקום מסיימת בהפסד. לעומת זאת, שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ירד ברבעון ומספרי מנויי הטלוויזיה והאינטרנט עלו.

הדו"חות כוללים את התוצאות של גולן טלקום, שסלקום השלימה את רכישתה בתחילת ספטמבר. לאחר הרכישה, היא נחשבת לחברת הסלולר הגדולה בישראל, עם 3.641 מיליון מנויים – נתח שוק של 35%. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר עמד ברבעון על 8.7% לעומת 11.5% ברבעון המקביל. מספר מנויי הטלוויזיה עלה ב-6,000 ל-251 אלף – התאוששות לעומת איבוד של 1,000 ו-2,000 מנויים בשני הרבעונים הקודמים. מספר מנויי האינטרנט גדל גם הוא ב-6,000 ל-289 אלף, מתוכם 80 אלף לקוחות של הסיבים שפרסה. מדובר בגידול בקצב גיוס המנויים, לאחר שברבעון הקודם היא צירפה 4,000.

גולן טלקום הניבה עד כה לסלקום הכנסות בסך של חמישה מיליון שקלים מ-956 מיליון השקלים שהכניסה במהלך הרבעון – עלייה של 3% לעומת הנתון ברבעון השלישי אשתקד. מדובר בעלייה קטנה יותר לעומת ההוצאות: אלה גדלו ב-7.85% ל-962 מיליון שקלים.

חלוקה לסעיפים מעלה כי חל גידול של 19.2% בהכנסות מציוד, כאשר מנגד, ההכנסות משירותים קטנו ב-2% ל-695 מיליון. גם כאן ניכרה השפעת הקורונה: ההכנסות משירותים במגזר הנייד ירדו ב-5.7% ל-414 מיליון – קיטון שנבע בעיקרו מירידה בהיקף פעילות הרומינג (שירותי הנדידה) של החברה, עקב המשבר. ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו ב-5.1% ל-311 מיליון שקלים ומכירות הציוד רשמו גידול של 19.2% ל-219 מיליון, בין היתר כתוצאה מגידול בהיקף מכירות ציוד הקצה באתר האינטרנט במגזר הנייד.

נתונים נוספים מראים על עלייה של 13% בהוצאות הגולמיות ל-744 מיליון שקלים, ירידה של 21.2% ברווח הגולמי ל-212 מיליון ורווח גולמי שולי שעמד על 22.18%. בסעיפי התפעול, ההוצאות ירדו ב-6.6% ל-227 מיליון שקלים והחברה עברה להפסד של שישה מיליון שקלים לעומת רווח של 36 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 0.4% בהוצאות אל מול עלייה של 2.6% בהכנסות. למרות היחס החיובי, החברה עברה בתקופה זו להפסד נקי של 10 מיליון שקלים לעומת רווח של 51 מיליון.

"ממשיכים להתמודד עם השפעות הקורונה"

לדברי אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, "ברבעון השלישי המשכנו להתמודד עם השפעות משבר הקורונה, שהמשיך לפגוע בתוצאות החברה. אנחנו פועלים להמשיך ולהתאים את מבנה ההוצאות וגאים במה שעשינו עד כה, בין השאר בצמיחה של מכירת ציוד הקצה, על אף שבחלק מהתקופה החנויות היו סגורות".

"אנחנו ממשיכים לצמוח בכמות מנויי הטלוויזיה והאינטרנט שלנו. לסלקום יש כיום כ-80 אלף לקוחות סיבים פעילים, מתוך חצי מיליון משקי בית בבניינים מחוברים. במהלך הרבעון נחתם הסכם השקעה, המותנה בקבלת אישורים רגולטוריים, לכניסת הוט כשותפה ב-IBC. ההסכם יאפשר הרחבה משמעותית של היקף פריסת הסיבים האופטיים, ובקצב מואץ. הפריסה הרחבה תהפוך את סלקום מחברה שנשענת על תשתיות נייחות של אחרים לחברה שותפה בתשתית נרחבת ועצמאית", הוסיף גבאי.

עוד הוא ציין כי "ברבעון זה השלמנו את עסקת רכישת גולן טלקום, קיבלנו את הרישיון לדור החמישה ואנחנו ממשיכים להקים אתרים שיתמכו ברשת זו, לצד המשך הרחבה של רשת הדור הרביעי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים