מה תוכניות העבודה של המנמ"רים בממשלה לשנה הבאה?
מנמ"רים ממשרדי ממשלה שונים דיברו על פעילותם בזמן הקורונה ופרסו את תוכניותיהם ל-2021 במסגרת פאנל שנערך בכנס e-Gov של אנשים ומחשבים ● מה בתכנון? ● חלק ראשון
עידן הקורונה, שנחת על כולנו במהלך השנה, אילץ מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיה נוספים לשנות תוכניות שלהם ולתת מענה למצב החדש, יחד עם ביצוע תוכניות שתוכננו לפני המשבר. הדבר נכון על אחת כמה וכמה במשרדי הממשלה, שמשרתים את האזרחים, שבתקופה זו זקוקים לשירותים שלה אולי אפילו יותר מאשר לפניה.
הקורונה לא עומדת לעזוב אותנו בחודשים הקרובים, לפחות עד להפצה נרחבת של החיסון המיוחל. הדבר יצריך את אנשי הטכנולוגיה של הממשלה להמשיך במצב המיוחד וליישם תוכניות רלוונטיות, לצד הפעילות השוטפת שלהם.
בכנס eGov של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה, התכנס פאנל בהנחיית ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למחשוב הממשלתי, ובהשתתפות מנמ"רים ממשרדי ממשלה שונים. המנמ"רים התבקשו לסכם את השנה החולפת ולפרוס את תוכניותיהם לשנה הבאה, על רקע המשבר ובכלל. אנחנו מביאים לכם את תמצית דבריהם. בכתבה זו מובאים הדברים של מנמ"רי הנהלת בתי המשפט ומשרד התיירות, ודברי המשתתפים האחרים יובאו בכתבות נוספות, שיתפרסמו בהמשך.
מאיר רכטר, מנמ"ר הנהלת בתי המשפט
"בשנה האחרונה נפתחו יותר מ-850 אלף תיקים חדשים והתקיימו מעל מיליון דיונים בכ-50 בתי המשפט הפזורים ברחבי הארץ. בנט המשפט, שהיא מערכת הליבה שלנו, מבוצעות כ-15 מיליון תנועות מדי יום.
במהלך השנה הוספנו שירותים חדשים לבעלי דין, שיפרנו ממשקים והמשכנו בהיערכות טכנולוגית מואצת. כיום, יותר מ-70% מהפעילות של הגורמים השונים, לרבות בעלי הדין ועורכי הדין, מול בתי המשפט מתבצעת אונליין, באמצעות אתרי האינטרנט והאפליקציות שלנו. זה מייצר בכל שנה חיסכון למשק בסך של מיליארד שקלים.
משבר הקורונה פקד אותנו כשאנחנו ברמת מוכנות גבוהה, עם מערכות, תשתיות ושירותים שמאפשרים רציפות תפקודית והמשך פעילות מלאה של מערכת בתי המשפט. ההיערכות המוקדמת אפשרה תמיכה מלאה בגידול בפעילות המקוונת, על אף המשבר, וכן בחיבור מרחוק של מאות שופטים ועובדים בכל יום.
ביצענו בתקופת הקורונה עד כה שורה של פעילויות, כחלק מתוכניות העבודה שתוכננו מראש, בהם פיילוט של העברת דיונים מבתי המשפט, לרבות שידורים חיים מדיונים בבג"ץ.
בשנה הבאה נרחיב עוד את מערך שירותי האונליין, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות בחקיקה היכן שנדרש, לרבות קיום דיונים בווידיאו קונפרנס, מעבר מהקלדה להקלטה דיגיטלית רב ערוצית של הדיונים ותמלול אוטומטי, תוך יצירת פרוטוקול דיון באופן מהיר. זאת, בנוסף לפרויקטים משולבי RPA, אפליקציות שמסייעות לאזרחים להתמצא בבתי המשפט ועוד".
ד"ר נועם קוריאט, מנמ"ר משרד התיירות
"הדבר המרכזי שאני לוקח אתי מהתקופה הזאת הוא נושא המוכנות, שאפשרה לנו לצלוח את הקורונה עד כה בצורה ראויה לציון, תוך השריית רוגע וביטחון על הארגון, שהמשיך לעבוד כרגיל. הליבה הדיגיטלית – אותו ארגז כלים שבנינו מראש – היא זו שאפשרה למשרד התיירות לנוע, להתרחב ולהשתנות לממדים החדשים, שנוצרו עקב הקורונה. היכולת לייצר לאורך השנים חדשנות דיגיטלית סיסתמטית ומותאמת לעסקי הליבה שלנו הוכיחה את עצמה בזמן אמת.
אין ספק שהקורונה היוותה קטליזטור משמעותי ודחפה את הגורמים העסקיים במשרד לבוא ולבקש פרוייקטים דיגיטליים, תוך שהם מגלים מחויבות רבה יותר לדיגיטל. התגובה המהירה שלנו אפשרה לנו לתת לאותם גורמים חוויית לקוח חיובית, שאין לי ספק שתשפיע רבות גם בעתיד, ולמצב את מערכות המידע והדיגיטל בארגון ככלי ליבה אסטרטגי.
השנה נכנסנו לאזור האישי: אנחנו מנגישים כיום מידע אישי למורי הדרך. בנוסף, שינינו לחלוטין את האופן שבו מבוצעות השתלמויות למורי הדרך, שגם הן הפכו לדיגיטליות, העברנו את תהליך ההערכה במסגרת הבחינות של מורי הדרך לדיגיטלי, באמצעות טאבלטים, והתנענו פרויקט חשוב של פיתוח מערך דיגיטלי חדש לניהול הנושא.
באשר לשנה הבאה, אנחנו מתכוונים להשלים את היציאה לענן עם מערכת ה-CRM ולהשלים את הטמעתם של כלי ענן לניהול מדיה עבור מחלקת השיווק. כמו כן, נתקדם בפרויקטים שהתחלנו השנה, בהם הכנסת מערכת אנליטיקה לקמפיינים, שכוללת רכיב של בינה מלאכותית, על מנת לטייב ולדייק את הקמפיינים שלנו. בגזרת החדשנות הפתוחה, פרסמנו השנה קטלוג סטארט-אפים מ-ורטיקל הטראוול-טק, שמציעים פתרונות לעסקי תיירות לתקופת הקורונה. הקטלוג פורסם באירוע של ארגון התיירות העולמי של האו"ם. נמשיך בפעילות אתם, שאנחנו רואים אותה כנדבך חשוב לשיפור חוויית התייר. כמו כן, אנחנו מישירים מבט למכרז הענן הממשלתי נימבוס, שהוא מבחינתנו אירוע אסטרטגי וחשוב ביותר, והמשמעות שלו כלפי משרד התיירות, בגלל האופי המיוחד והגלובלי שלו, תהיה רבה מאוד. בהינתן שיינתן האור הירוק לביצוע הפרויקט, בכוונתנו להיות המשרד הראשון שיעבור באופן מלא לענן. אנחנו מוכנים לכך והלקוחות שלנו משוועים לכך.
אני חושב שבסיכומו של דבר, הקורונה גרמה לכולם – וגם לנו, במשרד התיירות – להבין שמי שנמצא בדיגיטל ינצח ויישאר רלוונטי".
תגובות
(0)