האם ה-i הבא של אפל יהיה iCAR?
לפי דיווח שפורסם ברויטרס, ענקית הטכנולוגיה שואפת להגיע למכונית חשמלית ללא נהג משלה עד שנת 2024, ובונה גם על טכנולוגיית סוללה פורצת דרך מתוצרתה
האם הדבר הבא של אפל, שיעשה מהפכה בעולם, יהיה iCar? ענקית הטכנולוגיה והאימא של ה-iPhone הציבה לעצמה יעד שאפתני – להגיע למכונית חשמלית ללא נהג משלה עד שנת 2024, ובונה גם על טכנולוגיית סוללה פורצת דרך מתוצרתה.
לפי הדיווח, שפורסם ברויטרס, השאיפות העיקריות של אפל (Apple) בתחום זה הן סוללה ייחודית, שתוכל להקטין מאוד את עלות הסוללות ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכב.
"זו הקפיצה הבאה", אמר אחד המקורות לערוץ התקשורת על טכנולוגיית הסוללה, "כמו הפעם הראשונה שבה ראינו את ה-iPhone".
התוכניות של אפל להיכנס לתחום הרכב ללא נהג מכונות "פרויקט טיטאן", שהחל עוד ב-2014, אך מאוחר עיכבה אותו החברה לטובת התמקדות בתוכנה והערכה מחדש של יעדיו, כש-190 מאנשי הצוות שלו פוטרו ב-2019. למרות זאת התקדמה החברה בפיתוח, בשאיפה לבנות רכב צרכני, כך לפי שני מקורות אחרים שדיברו עם רויטרס. בכך תתייצב החברה שעשתה מהפכה בתחום הסמארטפונים לתחרות ישירה מול טסלה ויצרניות רכב רבות אחרות, כמו ג'נרל מוטורס או קרייזלר האמריקניות.
אפל לא הגיבה לפרסומים.
לפי הערכות של גורמים שונים, התוכניות האלה מציבות אתגרי ייצור גדולים מאוד – גם לחברה עם כיסים עמוקים כמו אפל. רק באחרונה פרסמה אובר את תוכניותיה לצאת מעסקי הרכבים ללא נהג ומכרה את חטיבת הרכבים ללא נהג שלה לאורורה. ואולם לדברי אחד המקורות, שעבד בפרויקט טיטאן באפל, "אם יש חברה אחת על כדור הארץ שיש לה משאבים לעשות זאת, זו בוודאי אפל".
לפי הדיווח, עדיין לא ברור מי יבצע עבור אפל את ההרכבה של כלי הרכב הממותגים, אבל סביר להניח שהחברה תתבסס על שותפי ייצור.
ייתכן גם, לפי הדיווח, שאפל תחליט להפחית את היקף המעורבות שלה בייצור, ותתמקד רק במערכת נהיגה עצמית שתשולב במכונית של יצרנית קיימת.
בשלב זה, מציין הדיווח, אפל עובדת עם שותפים חיצוניים על רכיבים שונים, כמו חיישני LiDAR שמספקים יכולות ראייה תלת ממדית, למרות שייתכן שאפל תפתח חיישנים משל עצמה.
לגבי הסוללה, הדיווח מציין שענקית הטכנולוגיה מתכננת להשתמש בטכנולוגיית monocell ייחודית שלה, שמאחדת תאי סוללה בודדים וכך משחררת נפח בתוך מארז הסוללה, ובכך גם מאפשרת להגדיל את תכולת הסוללה ואת טווח הנסיעה של הרכב בין טעינות.
תגובות
(0)