גאדג'Time: חימום וקירור במחשב אחד

קונסולת המשחקים החדשה של KFC – כן, כן, חברת המזון המהיר - מאפשרת לחמם עוף במכשיר שכמו כל מחשב שולחני, החומרה שלו דורשת דווקא קירור ● איך החברה עושה זאת?

חימום עוף ומשחקים במכשיר אחד. ה-KFConsule. צילום: יח"צ

המחשבים הזעירים של אינטל, שאותם היא מכנה NUC, באו לעולם בערך לפני עשור. במקרה אפילו הייתי בכנס שבו הם הוצגו בפעם הראשונה לקהל הרחב, שחוץ מעיתונאים הורכב בעיקר ממשווקים, נציגים של אינטל וגם של כמה חברות שאימצו אותו, כמו גיגהבייט. המציגים על הבמה הראו באירוע את השימושיים האפשריים במחשב החדש, איך הוא עובד ואת היכולת להסתיר מאחורי המסך. הם לא חשבו איזה עתיד יהיה למחשב הזה.

הצורה הבסיסית השתנתה קצת פה ושם, עם התאמות שאפשרו להפוך את ה-NUC לדורותיו גם למחשב משחקים לגיטימי, אבל מה שעשתה לזה KFC עולה על כל דמיון – ולו מעצם העובדה שחברה שמתמחה במזון מהיר בכלל נכנסת לשוק יצרניות המחשבים.

קונסולת משחקים – ועוף

מה שהיא עשתה הוא להפוך את ה-NUC הבסיסי למחשב שהיא מכנה KFConsole. מדובר במכשיר שבו למטה יש מחשב, שמעליו מודבק מעין דלי שמצויד בדלת אלקטרונית, שנפתחת קדימה כדי לגלות מתקן לחימום עוף. איזה עוף? של KFC, כמובן.

ולמה זה הזוי? עזבו את העובדה שזה של KFC. יש שוני מהותי בין עוף למחשב: כדי שעוף יהיה טעים ומוכן לאכילה צריך לחמם אותו, בעוד שכדי שמחשב יעבוד טוב יש לקרר אותו – וכאן צריך לעשות את שני הדברים ביחד. זה גרוע, על אחת כמה וכמה כשמדובר במחשב שמוגדר על ידי החברה כמחשב משחקים. העובדה שהמחשב מיועד לעולם הגיימינג אומרת שדרושים להיות משולבים בו יצרני חום אימתני משל עצמם, כגון כרטיס תצוגה מתקדם של אנבידיה, מאלה ש-RTX משולב בשמם, ומעבד יחסית חזק, כולל ועד ל-Core i9-9980HK הניתן להמהרה של אינטל.

אם אתם לא מאמינים לי, תראו מה כתב המעצב של המחשב, טים מלבורג: "החלק הקשה ביותר היה לתכנן את הסידור הפנימי, כדי שהמחשב יהיה קומפקטי עד כמה שניתן ויחד עם זאת, יאפשר קירור מספיק לחומרה. הקדשתי ימים לבניית מודל התלת ממד של המחשב".

אז הזוי או לא, ה-KFConsule קיים, בדיוק כמו שהחברה הבטיחה לפני כמה חודשים אבל אף אחד לא לקח אותה יותר מדי ברצינות. האם אתם מסוגלים לקנות מחשב כזה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים