בגלל ווטסאפ – מספר המשתמשים בטלגרם עבר את חצי המיליארד

בעקבות הודעת ווטסאפ כי תחלוק את המידע של משתמשיה עם פייסבוק, זינק מספר הפונים ליישומי צ'אט אלטרנטיביים אחרים ● בולט בהם המעבר המאסיבי לטלגרם, עליו עדכן פאבל דורוב המייסד

פאבל דורוב, מייסד טלגרם. צילום: ניק לובושקו, מתוך ויקיפדיה
נסיקה במספר המשתמשים. טלגרם. צילום: BigStock

נסיקה במספר המשתמשים. טלגרם. צילום: BigStock

אפליקציית המסרים המידיים טלגרם (Telegram) חצתה את רף 500 מיליון המשתמשים הפעילים. היישום רשם עשרות מיליוני משתמשים חדשים בתוך 3 יממות בלבד, כך עידכן המייסד, פאבל דורוב.

"25 מיליון משתמשים הצטרפו לטלגרם ב-72 השעות האחרונות. 38% מהם מאסיה, 27% מאירופה, ו-21% מאמריקה הלטינית", אמר דורוב, שהצביע על מגמה עכשווית המעידה על מספר משתמשים נוסק.

הפנייה של רבים לשירותי צ'אט ומסרים מידיים אלטרנטיביים החלה לקראת סוף השבוע האחרון, ומקורה בתרעומת על היישום הדומיננטי בתחום – ווטסאפ (WhatsApp), שנמצא בבעלות פייסבוק (Facebook) – אשר בחר לאלץ את משתמשיו להסכים לכללי פרטיות חדשים. כללים אלו מאפשרים לווטסאפ שיתוף נתונים אישיים עם חברת האם שלה. מקוממת אולי אפילו עוד יותר הייתה הסיבה שסיפקה החברה לשינוי במדיניות הפרטיות: רצון של פייסבוק למטב את מיקוד הפרסום שלה למשתמשיה.

נזכיר כי כשפייסבוק רכשה את ווטסאפ בשנת 2014, הענקית הבטיחה לעמוד בתנאי שקבע כי היא יכולה לקנות את אפליקציית הצ'אט רק אם השתיים לעולם לא ישתפו מידע בין הפלטפורמות.

ואולם, בשבוע שעבר (ד') ווטסאפ הקפיצה הודעה למשתמשים בכל רחבי העולם, פרט לאירופה, ובה עדכנה כי התנאים החדשים יכנסו לתוקף ב-8 בפברואר, וביקשה מהמשתמשים לאשר את התנאים, או שיאלצו לוותר על השימוש בה.

החברות, שלא הותירו למי שאינם מוכנים לתנאים החדשים אפשרות להשתמש בווטסאפ, עוררו עליהן זעם משום שהאקט נתפש בעיני רבים ככזה שמקורו בכוחה הרב של פייסבוק ובדומיננטיות של שירותיה. לפיכך, החלו המונים מורידים ומתקינים יישומים דומים לווטאספ, שמבטיחים – ובמקרה של טלגרם גם ידוע שמקיימים – שמירה קפדנית על פרטיות משתמשיהם.

סיגנל ויישומי צ'אט אחרים משגשגים גם הם

גם אפליקציית הצ'אט סיגנל (Signal) ראתה באחרונה הורדות רבות במיוחד עם עלייה של אלפי אחוזים במניין משתמשיה. היא אף התמקמה בראש טבלת היישומים החינמיים המורדים ביותר ב-App Store של אפל (Apple), בדיוק מאותה סיבה. אבל לא רק. סיגנל זכתה בהמלצה של אילון מאסק, היזם והמיליארדר, מנכ"ל החברות החדשניות והמצליחות SpaceX, נוירלינק (Neuralink), וטסלה (Tesla), שצייץ אודותיה בטוויטר (Twitter) והמליץ להתקין אותה כתחליף לווטסאפ.

בניסיון לכבות את הלהבות, פרסם מנכ"ל ווטסאפ, וויל קאצ'ר, מספר ציוצים בטוויטר. בציוץ המרכזי כתב: "חשוב לנו להיות ברורים שעדכון זה מתאר תקשורת עסקית, ואינו משנה את שיטות שיתוף הנתונים של ווטסאפ עם פייסבוק". הוא הוסיף והבהיר "זה לא משפיע על האופן שבו אנשים מתקשרים באופן פרטי עם חברים או משפחה, בכל מקום שבו הם נמצאים בעולם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים