פייסבוק מבטיחה: פחות מידע ציבורי, יותר שליטה

בתגובה לביקורת, שיפרה פייסבוק את מנגנון הגדרות הפרטיות, כדי להקל על השימוש וההבנה ● כך, בקרוב יופיעו בפרופילים רק שם המשתמש, תמונתו, המגדר שלו והרשתות שבהן הוא חבר ● עם זאת, מנכ"ל פייסבוק, מרק זוקרברג, אמר, כי "אנחנו מאמינים שאנשים שמשתמשים בשירותינו רוצים לשתף מידע ולשמור על קשר"

פייסבוק שלום מדבר מארק

בעקבות התגברות הביקורת על יחסה של פייסבוק (Facebook) לשמירה על הפרטיות, הכריזה החברה על שיפורים שנערכו במנגנון הגדרות הפרטיות של הרשת החברתית, על מנת להעניק למשתמשים שליטה טובה יותר על שיתוף המידע.

מנכ"ל פייסבוק, מרק זוקרברג, הכריז על השיפורים במסיבת עיתונאים. "בשבועות האחרונים השקיעו המהנדסים שלנו מאמצים רבים", אמר זוקרברג, על מנת להתמודד עם הביקורת שמתחו הרשויות באירופה ובארצות הברית. לדבריו, המהלכים האחרונים של החברה נתפסו בצורה שגויה, והחברה מחויבת, כתמיד, להעניק למשתמשים שליטה מלאה על המידע. "הביקורת העיקרית היא שבעקבות השינויים שערכנו, הפכו הגדרות הפרטיות למורכבות מדי ושהשימוש בהן הפך קשה מבעבר", הוסיף.

החברה מאפשרת לחשוף את הפרטים בשלוש רמות: לחברים, לחברים של חברים או לכולם. ההגדרות חלות על כל התוכן של המשתמשים – תכנים ששותפו בעבר, תכנים שמשותפים בהווה ותכנים שישותפו בעתיד.

כעת מבקשת פייסבוק להעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על התכנים שבהם יוכלו לצפות החברים ועל כלל התכנים שיופיעו בדפים. בקרוב יופיעו בפרופילים רק שם המשתמש, תמונתו (אם הועלתה), המגדר (אופציה) והרשתות (אם קיימות). כן מאפשרת החברה למשתמשים להגדיר, כי המידע לא ישותף עם ספקיות של יישומים מצד שלישי.

לסלי האריס, נשיאת Center for Democracy and Technology – ארגון שקרא לשפר את השמירה על הפרטיות ברשת החברתית – הביעה תמיכה זהירה באמצעים החדשים. "משתמשי פייסבוק אמרו את דברם והבהירו, כי הם מבקשים שליטה טובה יותר במידע", אמרה האריס. "אף על פי שהיו מי שטענו אחרת, הפרטיות לא חלפה מן העולם, וניתן להשיג אותה באמצעות שליטה פשוטה יותר ומדיניות ברורה יותר. על אף שהמלאכה עדיין רבה, שינויים כאלה הם אבני הבניין שמעניקות למשתמשים את השליטה המבוקשת".

ג'ון אברהם, חוקר אבטחה בחברת Rapid7, אמר שמוקדם עדיין לקבוע אם השינויים אכן יסייעו להגן על המשתמשים וציין, כי היעדר הפרטיות הוא מחיר השימוש בשירותים כאלה. "אתרים דוגמת פייסבוק וגוגל (Google) מרוויחים מפרסום מודעות וכריית מידע אודות המשתמשים", אמר אברהם. "השימוש בשירותים אינו כרוך אמנם בתשלום כספי, אך כדי להשתמש בהם חייבים לוותר על הפרטיות".

או, במילותיו של זוקרברג: "אנחנו מאמינים שאנשים שמשתמשים בשירותינו רוצים לשתף מידע ולשמור על קשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים