גם הום סנטר הגישה בקשה לקבלת רישיון MVNO

יו"ר הום סנטר, אהרון מידן, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי החברה כבר ביצעה את ההשקעות הטכניות הנדרשות, וכי יש צורך במפעילים חדשים בשוק ● לדבריו, "המו"מ עם חברות הסלולר מיועד מראש לכשלון, משרד התקשורת יאלץ לקבוע את מחיר המכירה של דקות זמן אוויר למפעילים הסלולריים" ● עד כה, הגישו בקשה לקבלת רישיון MVNO עוד ארבע חברות: טלקום 365, דואר ישראל, בינת ואיתוראן

חברת הום סלולר, המוחזקת על ידי חברת הום סנטר, הגישה הבוקר (ה') בקשה למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, לקבלת רישיון MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי). להום סנטר יותר מ- 40 סניפים הפועלים בארץ וסניפים נוספים הפועלים בחו"ל. עד כה, הגישו בקשה לקבלת רישיון MVNO, מלבד חברת הום סלולר, ארבע חברות: דואר ישראל, בינת, איתוראן וטלקום 365.

יו"ר הום סנטר, אהרון מידן, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי החברה כבר ביצעה את ההשקעות הטכניות הנדרשות, וכי יש צורך במפעילים חדשים בשוק. "אנחנו משווקים מכשירים סלולריים ומבינים היטב את נושא הברזלים, עכשיו הגיע הזמן שנחבר לכך את מכירת זמן האוויר", אמר מידן.

לדבריו, "נוצרה הזדמנות שיווקית שבה יש לנו כ-600 אלף צרכנים שרוכשים אצלנו מוצרים מדי חודש, אנו נחשפים ל-50% מהאוכלוסיה. חלקם הגדול מנויי סלולר המשלמים הרבה כסף על זמן אוויר. אם נציע להם הצעה טובה, גם הם ירוויחו וגם אנחנו נרוויח. זה פשע לא לנצל זאת".

עם זאת, מידן לא אופטימי, וסבור כי ההקמה לא תעבור באופן חלק, "התעריף שבו נוכל למכור את זמן האוויר כמפעיל סלולרי וירטואלי תלוי במספר גורמים – בכמה נרכוש את זמן האוויר מחברות הסלולר, בעלות השירותים (בילינג, חיבורים הנדסיים) ובהוצאות שיווק. אם שלושת הגורמים הללו, בתוספת רווח סביר שלנו, יגיעו למחיר שהוא אטרקטיבי לצרכן, נלך על זה. אם לא, אז לא. בחלק הראשון והכי חשוב אנו תלויים במשרד התקשורת".

האם אתם לא אמורים להכנס למו"מ עם המפעילות הפיזיות כדי שתמכורנה לכם זמן אוויר?
"לפי התנאים של משרד התקשורת, לאחר הגשת הבקשה לרשיון, המפעיל הוירטואלי צריך להכנס למו"מ מול חברות הסלולר. לדעתי, המו"מ עם חברות הסלולר מיועד מראש לכשלון, כי מכריחים מישהו למכור משהו שהוא לא רוצה למכור. ב-DNA שלהם הם לא רוצים לעשות את זה. בסופו של דבר, אחרי שהמו"מ יסתיים במפח נפש, משרד התקשורת יאלץ לקבוע את מחיר המכירה של דקות זמן אוויר למפעילים הסלולריים, כמו שהוא קבע את דמי הקישוריות. ככל שמחיר הקניה שנקבל יהיה יותר נמוך נוכל להציע לצרכן הצעה יותר טובה".

איך תשפיע עליכם ההורדה החדה הצפויה בדמי הקישוריות?
"במחיר קישוריות גבוה, אין לגוף חדש שנכנס שום אפשרות לתת לצרכנים מחיר טוב. הורדת דמי הקישוריות היא תנאי הכרחי אך לא מספיק".

כמה זמן אתה מעריך שיקח עד שתוכלו לספק שירות?
"השר כחלון דיבר על מו"מ של חצי שנה, כשהספירה כבר החלה. אני מניח שבמהלך אוקטובר הוא יקבע מחיר, וברגע שהוא קובע מחיר, נחתום על ההסכמים ונוכל להתחיל לפעול בתוך שלושה חודשים. מבחינה טכנולוגית כבר הכנו את הכל. לפי התסריט האופטימי נתחיל לפעול ב-1 בינואר, אבל אני מעריך שחברות הסלולר ימשכו עוד זמן בלתי מוגדר בשימועים ובירורים למיניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים