הטמעת טכנולוגיות רובוטיקה ואוטומציה על פי ABP
מאת: אלי רהימיקו.
חברת ABP נוסדה בלונדון בשנת 2014, ונחשבת אז והיום לאחת מחברות ה-Hyperautomation הצומחות ביותר באירופה. כיום, לחברה שבעה משרדים, הפרוסים בלונדון, גלזגו, דבלין, ליסבון, מדריד, קופנהגן ותל-אביב.
בכדי להבטיח שלקוחות ABP בכל מקום יקבלו רמת שירות גבוהה באופן האישי והמקצועי, לכל משרד קיים צוות מומחים ייעודי משלו, שחבריו מבינים את השוק המקומי ואת צרכיו המיוחדים. עובדי החברה מחזיקים במספר רב של שנות ניסיון ביישום טכנולוגיות רובוטיקה ואוטומציה – הן מצד הלקוחות, והן מצד נותני שירות.
בשנת 2020 הוכתרה החברה כ-Automation Champions within its EMEA Partner Ecosystem – על ידי חברת UI Path – אחת מיצרניות תוכנת הרובוטיקה המובילות בעולם.
גילוי והבנה של "נקודות הכאב" אצל הלקוחות, ואיתור הפתרונות שלהן באמצעות רובוטיקה אוטומציה, הם המפתח לעבודה המבוצעת ב-ABP. לכן, רוב המומחים של החברה מגיעים מרקע של עבודה בצד הלקוח. עובדה זו נותנת ללקוחות החברה את הביטחון שהפתרונות שלהם נמצאים בידיים הבטוחות של מומחים בעלי הבנה נרחבת בתהליכים עסקיים, ושהם מתמקדים במתן פתרונות שיענו על צרכיהם וישיגו תוצאות משמעותיות.
במקום להסביר את היתרונות שהלקוחות השיגו באמצעות השקעה ברובוטיקה ואוטומציה, ניתן לבחון כיצד ABP משתמשת בטכנולוגיה שהיא מוכרת באופן מיטבי, המשפר את יעילות החברה ונותן לה יתרון תחרותי ותפעולי משמעותי.
"קודם כל מנסים את מה שאנו מוכרים ללקוחותינו"
"אוטומציה של תהליכים בתוך החברה שלנו מדגישה את העובדה שאנו קודם כל מנסים את מה שאנו מוכרים ללקוחותינו, ומהווה דוגמה לכך שהשקעה קטנה באוטומציה של תהליכים מניבה יתרונות רבים, כולל חיסכון משמעותי בעלויות ובהפחתת עלויות ניהול", כך אמר ז'ורז' סוארס, מייסד ומנכ"ל ABP Consultancy. "התהליכים הרזים שלנו מעניקים לנו יתרון ברור על פני המתחרים שלנו, מכיוון שיש לנו ניסיון בפיתוח טכנולוגיות אוטומציה להשגת יעדים עסקיים, כפי שעשינו למען הצלחת החברה שלנו", המשך סוארס.
תפישת העולם התהליכית של ABP הוחלה גם על התהליכים הפנימיים שלה, ולכן החברה מהווים דוגמה חיה של אופן השימוש בטכנולוגיית אוטומציה ורובוטיקה להשגת יעדים עסקיים בארגון.
באמצעות שילוב של טכנולוגיות אוטומציה לניהול תהליכים עסקיים IBM BPM, אוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA), בינה מלאכותית (AI) וניהול תוכן ארגוני (ECM) הצליחו בחברה להטמיע תהליכים "ללא מגע יד אדם", על ידי שימוש בקונספטים הבאים:
הגדרה מחדש של מסעות הלקוח – שימת דגש על חוויית הלקוח בתוך שימוש באוטומציה בכדי להפוך את מגוון התהליכים ליעילים ואינטראקטיביים.
וידוא נכונות ודיוק הנתונים
תהליך החזר הוצאות אוטומטי – במסגרת זו, ביצעה החברה אוטומציה המשלבת בין תהליך רובוטי לטכנולוגיה של קריאת והבנת מסמכים – OCR המשמשת לקריאה והגשת הוצאות במערכת הפיננסית שלה – Xero. אישור ההוצאות הוא אוטומטי גם כן, מה שאומר שההוצאות מעובדות במהירות, ולהנהלה יש נראות טובה יותר של ההוצאות, בזמן שהעובדים מרוצים יותר.
ניהול נכון של רישוי תוכנה – תהליך זה מבטיח שצוות הכספים שם במרכז את נושא מנוי הרישיונות הפנימיים על ידי ABP, או על ידי לקוחותיה, ובכך מוודא גם את ההמשכיות העסקית של החברה עם לקוחותיה, וחוסך לצוות הפיננסי שלה זמן אדמיניסטרטיבי המושקע בחידושים ואף לעיתים, מקנה הנחות לחידוש מוקדם.
ניהול פרויקטים והקצאות עובדים – כלל דיווחי העובדים מעובדים באמצעות IBM BPM ונכנסים ל-Xero באמצעות רובוטיקה ממחושבת. תהליך זה מבטל כל מאמץ ידני בניהול זמני העבודה, ומאפשר לחברה להקצות את זמני העבודה האפשריים של העובדים שלה באופן מדויק לפרויקטים.
הגדלת רווחיות – באמצעות האוטומציה ש-ABP הטמיעה, העובדים שלה יכולים לחלוק את אותם ערכים, להרגיש חלק מהארגון ולהרגיש מחוברים, תוך כדי עבודה מרחוק.
ב-ABP מדווחים כי במיוחד בתקופת COVID-19 וההגבלות הנובעות מכך, לא נתקלה החברה בקושי להסתגל לסביבת עבודה מרוחקת, שכן התהליכים שלה כבר נבנו לשימוש מכל מקום.
מבט לעתיד
בגזרת משאבי האנוש – באמצעות יישום תהליכי עבודה של BPM, החברה נמצאת בתהליך אוטומציה של הליך הגיוס מקצה לקצה. ב-ABP רוצים לספק לכל העובדים פלטפורמה לצמיחה אישית ומקצועית, מבלי לבצע פעולה ידנית ומיותרת.
פורטל השירות הפנימי והחיצוני – פלטפורמת ניהול השירות הקיימת, אשר באמצעותה החברה מתקשרת עם לקוחות פנימיים וחיצוניים, עוברת שינוי. צוותי שירות הלקוחות של ABP ישתמשו בפלטפורמת IBM Watson Catalog לניהול בקשות לקוח. הרובוטיקה הממוחשבת שהחברה הטמיעה תשלים את התהליך ותוודא שהבקשות מתועדות ומנותבות כהלכה.
הכותב הוא מנהל אזור מזרח הים התיכון ומנהל ישראל וקפריסין ב-ABP Consultancy
להרשמה לאירוע בו ישתתף אלי רהימיקו – לחצו כאן.