איזה סופר מציע את סל המוצרים הזול ביותר אונליין?
באיזו רשת הכי כדאי לקנות, מבחינת המחירים? האם תשלמו פחות אם תעשו את הקניות אונליין? והאם הרשת של רמי לוי, שממותגת כזולה, מציעה מחירים זולים גם באינטרנט?
האתר של רמי לוי הוא הסופרמרקט הזול ביותר אונליין מבין הרשתות הישראליות. לעומת זאת, האתר של רשת מגה הוא היקר ביותר. הפער ביניהם עומד על 11%. ממצאים אלה הם חלק מנתונים שפרסם היום (ה') משרד הכלכלה, שמודד את מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות – והם נכונים לחודש שעבר. יצוין שזאת הפעם הראשונה שבה המשרד בוחן את המחירים אונליין.
הסל הזול ביותר אונליין – כאמור, זה שמוצע באתר של רמי לוי – עולה 835 שקלים, ואילו זה היקר ביותר – באתר מגה אונליין – עולה 921 שקלים. בין לבין נמצאות, בסדר עולה, השלוחות האינטרנטיות של הרשתות ויקטורי, יינות ביתן ושופרסל. המחיר הממוצע של הסל באינטרנט הוא 893 שקלים.
לעומת זאת, הפער בין הרשת הזולה ביותר לזו היקרה ביותר בסופרים הפיזיים עומד על 8%: הסל עולה 849 שקלים ברשת ויקטורי ו-920 שקלים בשוק מהדרין, שנכנסה לסקירה בפעם הראשונה.
מה כולל סל המוצרים הבסיסי?
במשרד הכלכלה מציינים שבחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם למשקלם היחסי בסקר הוצאות משקי הבית שמבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ולרמת השונות בין הבחירות אילו מוצרים הם מוצרי בסיס בחמישוני ההכנסה השונים במדינה.
הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.
איפה יותר זול לקנות – אונליין או בסופרים הפיזיים?
התשובה לשאלה הזאת אינה חד משמעית: אמנם, המחיר הממוצע של הסל יקר בשמונה שקלים אם קונים אותו אונליין – 893 שקלים לעומת 885 שקלים בחנויות, אבל יש רשתות שבהן מחירו באינטרנט זול יותר. כך, למשל, ברשת רמי לוי תוכלו לקנות את הסל אונליין (או, יותר נכון, יכולתם לקנות בחודש שעבר) במחיר של 835 שקלים, אבל אם תקנו אותו באחד מהסופרים שלה הוא יעלה לכם, לפי אותם נתונים, 863 שקלים. בימים של משבר כלכלי, מדובר בפער לא כל כך קטן. לעומת זאת, ביינות ביתן ובשופרסל הוא עולה יותר באינטרנט – בשתיהן המחיר בסופרים הפיזיים הוא 885 שקלים, ובאונליין הוא עומד על 903 שקלים ו-904 שקלים, בהתאמה.
הרשת שמציעה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר היא AM:PM – שם הוא עולה 1,144 שקלים. לא מדובר בנתון מפתיע, שכן רוב סניפי הרשת התל אביבית (בעיקרה) פועלים 24 שעות ביממה – מה שמייקר את עלויות התפעול שלה.
תגובות
(0)