הביטקוין ממשיך לשבור שיאים: עבר את ה-60 אלף דולר

המטבע הווירטואלי עומד נכון לשעות אלה על שער של קרוב ל-61 אלף דולר ● מדובר בזינוק של יותר מפי שניים מאז תחילת השנה

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

הביטקוין לא עוצר: אחרי שבשבוע שעבר הוא חצה את רף ה-55 אלף דולר, בסוף השבוע עבר המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר את השער של 60 אלף. נכון לשעת כתיבת שורות אלה (יום א' בצהרים), הוא נושק ל-61 אלף דולר. במטבע שלנו, מדובר על יותר מ-203 אלף שקלים לביטקוין אחד.

השער הנוכחי הוא יותר מכפליים משערו של הביטקוין ב-31 בדצמבר – אז הוא עמד על 28,987 דולר. הוא חצה את הרף של 30 אלף דולר ולאחר מכן את הרף של ה-40 אלף בימים אחדים בלבד בחודש ינואר. מאז, למרות התנודתיות שלו ועל אף שהוא ידע בתקופה זו גם ירידות, הביטקוין ממשיך להרקיע שחקים.

העלייה המטאורית של הביטקוין באה על רקע העובדה שהוא וטכנולוגיית הבלוקצ'יין שהוא מבוסס עליה מאומצים על ידי יותר ויותר משקיעים מוסדיים וחברות גדולות כמו טסלה, שהודיעה בחודש שעבר שמאז תחילת השנה היא קנתה ביטקוינים בשווי של 1.5 מיליארד דולר, ושהיא תאמץ אותו בקרוב כאמצעי תשלום עבור המוצרים שלה. פייפאל כבר מאפשרת לרכוש מוצרים באתר באמצעות ביטקוין וההערכות הן שחברות ענק נוספות ייכנסו לשוק הקריפטו, ויאפשרו תשלומים באמצעות המטבע הווירטואלי ו/או ישקיעו בו.

יצירת האומנות שנמכרה במחיר השלישי הגבוה ביותר – באמצעות NFT

לא מזיקה לכך גם העובדה שה-NFT (ר"ת Non-fungible Token) נכנס למיינסטרים ומתמשים בו לשימושים שונים, רבים מהם בתחום האומנות, כגון מכירות פומביות של יצירות. התחום שבר שיא בשבוע שעבר, לאחר שבבית המכירות הפומביות הידוע כריסטי נמכרה יצירה של האמן מייק ווינקלמן, שידוע בכינוי ביפל (Beeple), נמכרה תמורת 69.3 מיליון דולר – מה שהופך את הסכו לשלישי הגבוה ביותר שבו נמכרה יצירת אומנות אי פעם.

הביטקוין – שכאמור, גם יורד מדי פעם – רשם עלייה תלולה מאז השיא של 2017, שעמד על קרוב ל-20 אלף דולר. בספטמבר אותה השנה הוא הגיע ל-5,000 דולר. הרף של 20 אלף דולר נשבר רק בדצמבר 2020 והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים