הדו"חות של סלקום: יציבות בהכנסות, זינוק בהפסד הנקי

ההכנסות ירדו ב-0.8% וההפסד זינק ב-70% - בעיקר עקב הירידה בהכנסות משירותי נדידה, בעקבות עצירת הטיסות לחו"ל ● לעומת זאת, מספר מנויי הסלולר זינק ב-16.7%

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

שנת הקורונה לא היטיבה עם השורה התחתונה של סלקום: החברה סיימה אמנם את 2020 עם ירידה קלה בלבד בהכנסות, אך גם עם גידול חד בהפסד הנקי. עיקר ההפסד נבע מעצירת ההכנסות משירותי נדידה עקב הפסקת הטיסות לחו"ל, בשל המגיפה.

סלקום דיווחה גם על עלייה במספר מנויי הסלולר שלה ועל "הסטה" של 400 אלף מנויים, שכעת נחשבים למנויי דטה. מספר מנויי הסלולר של החברה גדל אשתקד ב-16.7% והוא עומד, נכון לסוף חודש דצמבר, על 3.2 מיליון. מספר הלקוחות של רשת הסיבים האופטיים IBC, שסלקום הפכה בשנה האחרונה לבעלים שלה, עומד על 105 אלף.

יצוין שבניגוד לחברות אחרות, סלקום לא פרסמה את הנתונים לרבעון האחרון של השנה. הנתונים השנתיים מעידים על שינויים קלים בלבד בסעיפי ההוצאות וההכנסות: ההוצאות עלו ב-0.4% ל-3.7 מיליארד שקלים וההכנסות ירדו ב-0.8% ל-3.68 מיליארד. הכנסות מגזר הסלולר עמדו על 2.4 מיליארד שקלים – עלייה של 1%, שנראה שנובעת ממיזוג התוצאות של גולן טלקום לתוך הדו"חות של הקבוצה. הכנסות משירותים בתחום הסלולר ירדו ב-1.1%, בגלל ההשפעה השלילית של ירידת ההכנסות משירותי הנדידה, תחום הציוד הקשה רשם עלייה של 6.5% והפעילות הנייחת קטנה ב-3.2%.

העלייה בהוצאות אל מול הירידה בהכנסות הייתה אחת הסיבות לכך שההפסד הנקי של החברה זינק בשנה החולפת ב-70% ל-170 מיליון שקלים. לא סייעה לכך צמיחה של 61% בהחזר המס, שעמד על 209 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים עלייה של 2.75% בהוצאות הגולמיות ל-2.8 מיליארד שקלים, ירידה של 10.9% ברווח הגולמי ל-876 מיליון ורווח גולמי שולי שעמד על 23.83%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-6.3% ל-899 מיליון שקלים והחברה עברה להפסד של 23 מיליון שקלים לעומת רווח של 24 מיליון ב-2019.

"הדגש ב-2021: השקעות נרחבות לשיפור רמת הקישוריות"

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, מעדיף להסתכל על החצי המלא של הכוס. הוא אמר לאחר פרסום התוצאות כי "למרות השנה המאתגרת פיננסית כתוצאה מהקורונה, 2020 הייתה שנה של מהלכים גדולים בסלקום. הצלחנו ליישם בה תוכנית התייעלות נרחבת ומהלכים אסטרטגיים משמעותיים בשיפור השירות, ההוגנות ואמון הלקוחות, השקעות נרחבות בתשתיות, רכישת גולן טלקום, הכנסת הוט כשותפה ב-IBC ועוד. עסקאות אלה צפויות לתרום באופן משמעותי לרווחיות הקבוצה ולתזרים החופשי שלה, ולהרחיב משמעותית את היקף פריסת הסיבים האופטיים על ידי סלקום".

גבאי ציין כי "ב-2021, הדגש של סלקום יהיה על השקעות נרחבות, שישפרו את רמת הקישוריות בסיבים ובסלולר, כולל דור 5 ושיפור רמת האמון עם לקוחותינו".

"כפי שכבר ציינתי בעבר", הוסיף, "החברה מקפידה על שקיפות מרבית, ובהתאם מחקה 19 אלף מנויי טלוויזיה והחליטה שלא לכלול מנויי דטה, שמניבים הכנסה לא גבוהה כחלק ממצבת מנויי הסלולר שלה. החברה המשיכה לצמוח במנויי האינטרנט וזאת במקביל להסבת מנויים לתשתית הסיבים האופטיים של IBC, כך שמצבת מנויי הסיבים של החברה עומדת, נכון להיום, על כ-105 אלף לקוחות מתוך כ-600 אלף משקי בית בבניינים המחוברים לתשתית IBC. הדבר מהווה הכפלה של מספר המנויים ביחס למצבה בתום 2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים