הרשות להגנת הצרכן תקנוס את בזק ב-6.75 מיליון ש' בשל הטעיית צרכנים
לפי חקירת הרשות, החברה הטעתה במודע את הצרכנים בעסקת רכישת חבילת אינטרנט, ומכרה חבילות גלישה ולא סיפקה בפועל את מהירות הגלישה המובטחת
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 6.75 מיליון שקלים על חברת בזק.
הרשות מדגישה, כי לחברה קיימת זכות הטיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו.
בעקבות עבודת מודיעין, ניהלה הרשות חקירה כנגד החברה בחשד כי החברה מכרה לצרכנים חבילות גלישה ולא סיפקה לצרכנים בפועל את מהירות הגלישה המובטחת.
לדברי הרשות, ההצטרפות לשירות, נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן. בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית, אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה. במידה ועל פי הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100 – תוצע לצרכן חבילה אחרת.
מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ובמסגרת רכישת החבילה הובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40 , לא קיבלו אפילו את מהירות ההורדה המינימלית, ובפועל מהירות ההורדה שהתאפשרה לאלפי צרכנים, כאמור, הייתה נמוכה מ-40 מגה. מעשה זה, לדברי הרשות, מהווה דבר העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה כאמור בסעיף 2(א)(1) לחוק האוסר על ביצוע דבר העלול להטעות את הצרכן בכל הקשור למהות וסוג השירות. לאור זאת, יוטל העיצום הכספי.
לדברי הרשות, מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה ואת היקף ההפרה שפגעה באלפי צרכנים. הכוונה נשלחה למנכ"ל החברה.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה, כי: "מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפירות את החוק בכל התחומים, ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק, ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה".
תגובות
(0)