סייברארק: גידול חד בהוצאות פגע ברווחיות וגרם להפסד נקי
סיברארק פרסמה את התוצאות העסקיות לרביון הראשון של השנה, שהציגו גידול של 5.58%, אך זינוק חד בהוצאות הכלליות פגע ברווחיות, והחברה רשמה הפסד נקי של 15.2 מיליון דולר לעומת רווח של 2.39 מיליון ברבעון המקביל אשתקד
סייברארק (CyberArk) פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה עם גידול חד ספרתי בהכנסות, אך מעבר להפסד תפעולי ונקי, זאת בשל עלייה חדה דו ספרתית בהוצאות הכלליות. בהנהלת החברה מגלים אופטימיות לגבי העתיד, ובמגביל לפרסום התוצאות הרבעוניות החברה מודיעה על כוונתה לגייס יותר מ-200 עובדים בישראל בשנת 2021, מתוכם יותר מ-100 מתכנתים, עבור מרכז הפיתוח שלה בפתח תקוה והמרכז החדש בבאר שבע.
ההוצאות הכלליות עלו מאוד, כאמור, ל-128.11 מיליון דולר – עלייה של 18.62%, המסתכמת ב-23.85 מיליון דולר. ההכנסות גדלו הרבה פחות – ב-5.96 מיליון דולר – ל-112.78 מיליון, עליה של 5.58%.
מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת מינויים גדלו ב-180.22% – ל-24.73 מיליון דולר, ההכנסות ממינויים מתמידים פחתו ב-39.02%, ל-26.69 מיליון דולר, ואילו ההכנסות משירותים מקצועיים ושירותי תחזוקה גדלו ב-13.12%, ל-61.34 מיליון דולר.
במהלך הרבעון גדלו ההוצאות הגולמיות ב-22.52%, ל-20.93 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-2.33%, ל-91.83 מיליון דולר, ורווח גולמי שולי של 81.44% לעומת 84.01% ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות גדלו ב-22.95%, ל-107.18 מיליון דולר, ההפסד הנקי הסתכם ב-15.35 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 2.58 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות הכספיות קפצו ל-2.91 מיליון דולר – עלייה של 294.7%, וחבות המס זינקה ב-454.81%, ל-3.06 מיליון דולר.
העלייה הגדולה בחבות המס, בהוצאות המימון ובהוצאות הכלליות באו לידי בביטוי בעלייה בהפסד הנקי של 15.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.39 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד הנקי למניה מדוללת עמד על 0.39 דולר לעומת רווח של 0.06 דולר ברבעון המקביל אשתקד.
אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק, אמר, כי "עם הביצועים הטובים שלנו ברבעון הראשון ומומנטום עסקי מואץ, 2021 מתחילה מצוין. בתחילת ינואר התחלנו רשמית את המעבר הפעיל למודל של הכנסות חוזרות, ומימוש האסטרטגיה שלנו עלה על הציפיות. שמחנו מאוד מהצמיחה של יותר מ-40% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) שלנו, גידול של יותר מ-250% ב-ARR של מנויי הענן (SaaS) ומנויים בשרתי הלקוח (on-premises subscription) ו-180% גידול בהכנסות ממנויים, ומכך שההכנסות ממנויים מייצגות 22% מסך ההכנסות ברבעון. הביקוש החזק, במיוחד לפתרונות ה-SaaS שלנו, ומימוש האסטרטגיה שלנו באו לידי ביטוי בכך שעברנו את הקצה הגבוה של תוכנית ההכנסות שלנו, למרות התמהיל הגדול מהצפוי של הזמנות מנויים של 51% ברבעון הראשון. ההתחלה הטובה של השנה ממצבת אותנו היטב בלוח הזמנים של המעבר למודל מנויים ומאפשרת להאיץ את הצמיחה בסל מוצרי אבטחת הזהות שלנו, לספק רווחיות ולהגדיל את התשואות לבעלי המניות. הדחיפה החיובית מהשוק והמצוינות בביצוע מניעים את מסלול הצמיחה המואץ שלנו. אבטחת זהות עומדת במרכז כל צמיחה משמעותית בתעשייה, כולל טרנספורמציה דיגיטלית, אפס אמון (Zero trust), חדשנות של האקרים וציות לרגולציה".
תגובות
(0)