רבעון טוב למטריקס: עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווח
החברה פתחה את השנה עם גידול של 14% בהכנסות וזינוק של 28% ברווח הנקי ● במטריקס מעריכים כי הקורונה לא השפיעה משמעותית על הפעילות שלה וכי כך יימשך המצב
מטריקס פרסמה הבוקר (ד') את תוצאות הרבעון הראשון של 2021, כשהיא ממשיכה להציג צמיחה בכל המדדים ועל פי החברה, משיגה את הרבעון הראשון הטוב ביותר שלה – בהכנסות, ברווח הגולמי, ברווח התפעולי, ברווח הנקי וב-EBITDA (רווח נקי לפני פחת ומיסים). תוצאות אלה בולטות על רק היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה, שהשפיע רבות על הכלכלות בארץ ובחו"ל.
על פי הדו"חות הכספיים, מטריקס רשמה ברבעון עלייה של 13.4% לקצת יותר ממיליארד שקלים וגידול של 13.8% ל-1.1 מיליארד. הרווח הנקי רשם זינוק של 28% ל-55.1 מיליון והרווח המיוחס לבעלי המניות צמח ב-22.3% ל-48.4 מיליון.
נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות גדלו ב-13.7% ל-955.3 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-15.3% ל-153.6 מיליון והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-13.9%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-10% ל-71.7 מיליון שקלים והרווח צמח ב-20.4% ל-81.9 מיליון. חבות המס רשמה עלייה של 21.4% ל-17 מיליון שקלים, וה-EBIDTA גדל ב-13.8% ועמד על 111.66 מיליון.
עם פרסום דו"חות הרבעון הודיעה מטריקס על חלוקת דיבידנד בסך 36 מיליון שקלים (58 אגורות למניה), שמהווה שיא כל הזמנים לדיבידנד רבעון ראשון.
במטריקס אומרים כי הפעילות והתוצאות הכספיות שלה לא הושפעו מהותית ממגפת הקורונה ומעריכים כי כך יישאר המצב.
ממשיכה ההאטה בפעילות בארצות הברית
לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "אנחנו מפרסמים היום תוצאות כספיות שבהן שוב נשברים שיאים בכל המדדים, ובכללן הצגת הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז הקמת החברה. בסוף התקופה המקבילה אשתקד נכפתה על כלל המשק מציאות של חוסר ודאות בשל פרוץ משבר הקורונה. היום, במבט לאחור, אנחנו גאים על כך שכפי שהתחייבנו – נהגנו באחריות גדולה בתוך הסיטואציה המאתגרת שנוצרה, עם התנהלות פיננסית זהירה והיערכות לכל תרחיש, תוך דאגה ועשייה למען ביטחונם ובריאותם של כל עובדי החברה".
הוא אמר ש-"עם התעוררות הכלכלה, בעיקר בישראל, אנחנו מזהים כי ממשיך לעלות הביקוש לשירותים בתחומי הדיגיטל, הענן, הסייבר, הדטה ומערכות הליבה התפעוליות – תחומים שבהם התעצמנו משמעותית בתקופת הקורונה. בתחומים הללו מטריקס עוברת למיקוד בצבר הזמנות ו-בARR – מודל של הכנסות חוזרות, המעניקות לחברה בסיס הכנסות יציב וצומח לטווח ארוך. פתחנו את 2021 עם צבר שיא של הזמנות בסך של כ-4.5 מיליארד שקלים, מתוכן כ-3.9 מיליארד ל-2021 – צמיחה של כ-12.5% בצבר ההזמנות לעומת אשתקד".
גוטמן הוסיף ש-"השנה אנחנו ממשיכים ונמשיך לשלב את הצמיחה האורגנית לצד מיזוגים ורכישות במגזרים שעליהם אנחנו שמים דגש מיוחד. אחד המגזרים אותם סימנו כמטרה זה מכבר הוא ענף הבריאות הדיגיטלית וכחלק ממיקוד זה רכשנו החודש את מדי סופטוור (ששינתה את שמה לאחר הרכישה למטריקס מדיקה), שמתמחה בליווי של חברות המפתחות פתרונות בתחומי הרפואה וה-HealthTech".
עוד הוא אמר כי "בזמן שהשוק בישראל חוזר לחיים ולשגרה יחסית מלאה, הפעילות של החברה בארצות הברית עדיין חווה פגיעה קלה. האטת העסקים בארצות הברית עדיין נמשכת, אם כי בהחלט רואים את סופה בחודשים הקרובים".
תגובות
(0)