רבעון טוב לסלקום: עלייה בהכנסות ומעבר לרווח נקי

מדו"חות הרבעון הראשון, שמן הסתם לא כוללים את גל הניתוקים שעובר על סלקום ביומיים האחרונים, עולה כי הכנסות החברה זינקו ב-16% והיא עברה לרווח של שבעה מיליון שקלים ● הרווח התפעולי צמח בכמעט 180%

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

יומיים אחרי הסערה שפרצה סביב התמיכה של סלקום בדו קיום והטענה כאילו היא תומכת בשביתה של הפלסטינים אזרחי ישראל, החברה מפרסמת היום (ה') תוצאות עסקיות לרבעון הראשון של השנה – והן טובות.

מהנתונים עולה כי בסוף הרבעון היו לחברה 3.232 מיליון לקוחות סלולר ושיעור הנטישה הצטמצם – לדבריה כתוצאה ממהלכים שהיא נקטה לשיפור איכות וחוויית השירות ללקוח. ביומיים האחרונים, לאחר פרוץ הפרשה, סלקום חווה גל של ביטולי מנויים, אולם היא לא פרסמה נתונים על כך ועל פי החברה, מדובר בהערכות בלבד.

ההוצאות הרבעוניות של סלקום גדלו ב-12.5% ל-983 מיליון שקלים וההכנסות עלו ב-15.8% וחצו את רף מיליארד השקלים – ל-1.03 מיליארד. היחס החיובי הזה סייע לחברה לעבור מהפסד נקי של 43 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2020 לרווח נקי של שבעה מיליון ברבעון המדווח. כך גם הרווח למניה, שעמד על ארבע אגורות לעומת הפסד של 29 אגורות בשלושת החודשים הראשונים של השנה שעברה.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-19.4% ל-769 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-6.5% ל-264 מיליון והרווח גולמי השולי עמד על 25.56%. בסעיפי התפעול, ההוצאות רשמו ירידה של 5% ל-214 מיליון שקלים והרווח התפעולי רשם גידול חד, של 177.8%, ל-50 מיליון.

גבאי: "הקורונה ממשיכה להשפיע עלינו"

בהתייחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2021 ציין אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, כי "החברה מציגה גידול משמעותי בהכנסותיה וברווחיותה – דבר שנובע מהפעולות שננקטו על ידינו ב-2020, שכללו, בין היתר, את רכישת גולן טלקום ואת התאמת מבנה ההוצאות של החברה. בנוסף, התוצאות כוללות רווח חד פעמי של 14 מיליון שקלים, שנובע מהשלמת עסקת הוט-IBC-סלקום. בנוסף, החברה רשמה הכנסות בסך של כ-13 מיליון שקלים בגין פריסת סיבים עבור IBC (מיזם הסיבים האופטיים – גב"ז). הכנסות אלה צפויות לרדת באופן משמעותי החל מהמחצית השנייה של 2021, לאור השלמת העסקה כאמור".

גבאי, שלא התייחס למשבר בסלקום עקב מה שקרה שלשום, אמר כי "משבר הקורונה ממשיך להשפיע על פעילותנו גם ברבעון הזה, ומתבטא בהכנסות משירותי נדידה בהיקפים מאוד נמוכים ביחס ל-2019. יחד עם זאת, נתוני הרבעון הנוכחי משקפים את הצעדים שננקטו וננקטים על ידי החברה לשיפור חוויית ואיכות השירות, בין היתר באמצעות שדרוג משמעותי של תשתיות הסלולר והנייח, שהביאו לכך שסלקום מצליחה, בראשונה מזה זמן רב, לחזור לצמיחה במצבת מנויי הסלולר שלה, ולהמשיך לצמוח במספר מנויי הטלוויזיה, האינטרנט והסיבים".

"אנחנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בתשתיות ובשיפור איכות ורמת השירות ללקוחותינו גם בעתיד", ציין, "מתוך ציפייה כי אלה יביאו להמשך שיפור שביעות רצון הלקוחות, ולגידול בהכנסות החברה ובתוצאות פעילותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים