"יש לחזור לנקודת איזון ולהגדיר מחדש את האסטרטגיה העסקית"
לדברי אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת ומחשבים, "היום, כשהקורונה נותרה מאחור, עלינו לסדר את אבני הבניין מחדש, להגדיר את הדיגיטל ואת יכולתנו לפעול לאורו במציאות החדשה".
"בשנים האחרונות, המושג אג'ייל הפך להיות מטרה בכל הנוגע לפעילות ה-IT בארגון. גמישות וזריזות הן תכונות שמאפיינות בעלי חיים טוב יותר מהאדם. תכונות אלו הולכות, בדרך כלל, עם אינסטינקטים מפותחים ולא בהכרח עם חשיבה ותכנון מוקדם. האדם, לעומת זאת, הצליח לשרוד במהלך השנים בשל יכולת אחרת, הסתגלות או אדפטיביות. היא הרבה יותר טבעית ואנושית. בעת הזאת אנו נדרשים לפתח ולהעצים את היכולת להסתגל ולהשתנות, מתוך ידיעה שזו תכונה המצויה באדם", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.
בן צור דיבר היום (ה') בוועידת "יערות הכרמל". הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה השבוע במלון אוריינט בירושליים, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.
צילום ועריכת וידיאו: דותן גור.
לדברי בן צור, "בכנס הפיסי האחרון שקיימנו, לפני שנה וחצי, רגע לפני פרוץ המגיפה, דיברנו על החיבור בין ה-IT והביזנס, ועל הצורך במימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית כמפתח לעתיד הארגון. הופנמה התפיסה שה-IT הוא העסק, וש-דיגיטל זה הרבה יותר מתמיכה במערכות המידע הארגוניות. דיברנו על המושג BeReady, ולא שיערנו שבתוך ימים ניקלע למהפכה עולמית בחסות הנגיף. הקורונה הביאה להכרה, שהמציאות השתנתה בן לילה, ואי אפשר להישען עוד על התפיסות שהיו נכונות עד לאותה עת, התמודדנו עם הצורך ליישם”Digital Over Night .
"הקורונה", אמר, "היא עוד אירוע משבש, שמפעיל אצלנו את התגובה החייתית המבקשת לשרוד. במצבים כאלה אנו פועלים במהירות, באופן לא מתוכנן ומתוך לחץ גדול האופף אותנו. ברור שאז לא ניתן לפעול לפי התוכנית העסקית, או לפי מודל כלכלי מושכל. היום, כשהקורונה נותרה מאחור, עלינו לסדר את אבני הבניין מחדש, להגדיר את הדיגיטל ואת יכולתנו לפעול לאורו במציאות החדשה".
יישום מואץ של הדיגיטל חשף פערים באבטחת המידע
"הצורך החיוני ביישומים דיגיטליים בקורונה פגש ארגונים רבים לא מוכנים", ציין בן צור, "יישומים דיגיטליים שהוקמו בחיפזון הכריחו אותנו לצאת מה'מאורות' – לעבוד מהבית, לקיים דיונים ברשת ולא תמיד באופן מאובטח. כך, כל אדם שני שעבד מהבית נחשף לניסיונות פישינג, ויותר מחצי מיליון דיוני הנהלה שנעשו ברשת הוקלטו על ידי גורמים עוינים ונמכרו ברשת האפלה".
"נדמה שבמהפכה הדיגיטלית", ציין, "הצורך בעמידות ובהמשכיות עסקית נשכחו מאחור. אך הקורונה עוררה אותם מחדש ודחפה את נושא הדטה סנטרים ואת פתרונות הגיבוי כשירות, DRaaService, והענן שב לקדמת הבמה. הענן משתלב לא רק בסביבות הפיתוח, אלא גם בסביבות תפעוליות ואחרות. צמיחת הענן הואצה בתקופת הקורונה בשל יתרונותיה בגמישות, יכולות הגידול, זמינות גבוהה ועוד. אלא שהמגזין פורבס פרסם בקורונה סקר לקוחות, שהעיד על 30% בזבוז בצריכת ענן. סקר אחר, של Flexera, העלה ש-90% מהארגונים חרגו מהתקציב המתוכנן בענן, 30% אף ציינו חריגה דרמטית".
"נדרש למקסם את פתרונות הענן", אמר, "חברות הפועלות בענן בצריכה גבוהה נדרשות להשקיע רבות בשינוי הקוד והתאמתו לסביבת ענן ובפיתוח מערכות ייעודיות, שיבטיחו נצילות גבוהה והורדת עלויות. בנוסף, הענן צמצם את כמות נקודות הביקורת שהיו במודל הרכש המסורתי. כך, אנשי הפיתוח והטכנולוגיה נותרו לבדם לקבוע את גודל הצריכה בענן".
הקרב על הטאלנט
"המעבר לסביבות פיתוח בענן המבוססת קונטיינרים ומיקרו-שירותים אפשר ליהנות מגמישות גבוהה, יעילות ומהירות פיתוח", אמר בן צור, "אך הגדיל את המורכבות התפעולית לאין שיעור. במקום לפשט את תהליכי העבודה והתמיכה בסביבות אלו, מצאנו עצמנו נדרשים ליכולות גבוהות יותר וכוח עבודה מיומן ומוכשר יותר. כאן ניצב האתגר הגדול ביותר של ההתפתחות הטכנולוגית, והוא – המשאב האנושי. שלא בדומה למערכות ומוצרים, אותם ניתן להגדיל מהר יחסית ולהיענות לביקושים, המשאב האנושי מצוי בהיצע קשיח ובביקושים הולכים וגדלים. בישראל הבעיה חריפה אף יותר בשל ריבוי חברות הזנק ונוכחות בינלאומית גבוהה. המושג ה'מלחמה על הטאלנטים' הוא בגדר מלחמה של ממש, שתלך ותתעצם בשנים הקרובות ותהווה חסם מרכזי בהתפתחות. כמו תמיד, לשחקנים הגדולים יהיה יתרון על הארגונים האחרים. נפגוש דרכים שונות להתמודדות עם מציאות זו ובתוכה הכשרות, הסבות, שימוש ביועצים חיצוניים, עידוד הגירה ועוד".
"אתגרים גדולים לפנינו", סיכם מנכ"ל בינת, "במציאות שבה מגוון האפשרויות והכלים מתרחב, האופנה הטכנולוגית מתחדשת כל העת, מזמנת אפשרויות, כלים ודרכים רבות למימוש הסביבה העתידית שלנו. השינויים המהירים בשנים האחרונות האיצו בנו לפעול בחיפזון, תוך שאנו הופכים את הדרך למטרה, והאסטרטגיה העסקית הולכת ונשחקת. עלינו לעצור, לפעול באופן מושכל, להגדיר מחדש את האסטרטגיה הארגונית שלנו ולהיצמד אליה, גם כשנדרש לעיתים לפעול נגד הזרם, מתוך מחשבה שהכל אפשרי. פעמים רבות עשינו בבינת דברים נגד הזרם, והוכחנו שאפשר להצליח אף יותר. כארגונים נדרש לבנות אסטרטגיה שבה הרכיב האנושי הוא הגורם המרכזי בחוויית הלקוחות, תוך שימוש מתקדם ומושכל בטכנולוגיה ובאוטומציה, התומכות בתהליכים הארגוניים. עלינו לשאוף, בראש ובראשונה, ליצירת ערך גבוה ורק אחר כך לרדוף אחר ההצלחה: עם יצירת הערך תבוא ההצלחה מאליה."
תגובות
(0)