גילית סגל, BMC: "החוכמה היא לתת למשתמשים תשתית ענן שתהיה שקופה לתשתיות הפיזיות"
"פתרון יעיל בתחום הענן צריך להתבסס על מה שכבר נמצא בארגון, ולהשתמש בו כעוגן מרכזי בשלב מאוחר יותר, תוך ניצול אופטימלי של הקיבולת הקיימת", אמרה סגל - מנהלת פיתוח בכירה ב-BMC ● סגל, שדיברה בכנס שערכו מטריקס ו-BMC, אמרה עוד, כי "תפישת ה-BSM, המטפלת בכל מחזור החיים של משאבי ה-IT, הותאמה על ידי מרכזי הפיתוח שלנו בתל אביב ובתל-חי, וכיום היא כבר פועלת גם בסביבת ענן"
"בתחום הענן, החוכמה היא לתת למשתמשים תשתית שתהיה שקופה גם לתשתיות הפיזיות", אמרה גילית סגל, מנהלת פיתוח בכירה ב-BMC. סגל דיברה במסגרת כנס "Wining The Cloud and the Virtualization War", שערכו הבוקר (ג') מטריקס ו-BMC בהפקת אנשים ומחשבים.
לדבריה, "תפישת ה-BSM, המטפלת בכל מחזור החיים של משאבי ה-IT, הותאמה על ידי מרכזי הפיתוח שלנו בתל אביב ובתל-חי, וכיום היא כבר פועלת גם בסביבת ענן. בתחום זה, BMC מספקת פתרון מקיף לכל ניהול יחידת המחשב, ומאפשרת חיבור בין הצרכים הטכנולוגיים והצרכים העסקיים. הפתרון שלנו מחולק לארבעה מרכיבים אותם ניתן ליישם בשלבים. השלב הראשון הוא שלב התכנון, המבוסס על היכולת לקחת את מה שכבר נמצא בארגון, ולהשתמש בו כעוגן מרכזי בשלב מאוחר יותר, תוך ניצול אופטימלי של הקיבולת הקיימת".
"השלב השני", לדברי סגל, "עוסק בניהול מחזור חיי הבקשה – היכולת לנהל אותה משלב הגשתה, הביצוע שלה ופקיעת תוקף השירות. בשלב השלישי, ברגע שקיבלנו את השירות, המערכת מאפשרת לבצע ניטור פרואקטיבי על מנת לוודא שהשירותים זמינים, ובמידה וצופים בתקלות יש לה את היכולת לתקן אותן באופן עצמאי. השלב הרביעי עוסק בכל נושא הפיקוח, שמאפשר לבצע ביקורות תקופתיות, לוודא שאנחנו נמצאים תחת סטנדרטים אחידים, ושלמשתמשים הנכונים יש גישה לשירותים הנכונים".
מה האתגרים שעמדו בפני המפתחים כדי להתאים את המערכות הללו, שפעלו בסביבה הארגונית הרגילה, גם לסביבת הענן?
סגל: "מבחינתנו, אחד האתגרים המרכזיים היה לפתח סט פתרונות אגנוסטיים, שאינם מיוחדים לסוג מסוים של חומרה, אחסון או רכיבי רשת. BMC מאפשרת ניהול של כל המערכת בצורה ניטרלית. למעשה, מדובר על אינסוף מטריצות של סביבות – מערכות הפעלה, בסיסי נתונים, Web Services, רכיבי רשת שונים – וכולן פועלות מאחורי הקלעים כדי להקל על המשתמש".
על פי סגל, התכונה החשובה ביותר היא היכולת לנהל גם ענן חיצוני וגם עם ענן פנימי. לדבריה, "המערכת נותנת את האופציה להתחבר לענן חיצוני ברגעי שיא, וליצור ענן היברידי המבוסס על ניהול פנימי של הארגון, תוך יציאה החוצה לשירותים מורחבים".
יורם אלול, המנהל העסקי החדש של תחום המערכות המבוזרות (ESM) ב-BMC ישראל, אמר, כי החברה מתכוונת להשקיע בהרחבת הפעילות בארץ – הן בגיוס עובדים למרכזי הפיתוח בת"א ובתל-חי, והן בתחום השיווק. אלול ברך על שיתוף הפעולה הפורה בין מטריקס ל-BMC ישראל במהלך 17 השנים האחרונות, וציין את הערך הרב שיש ללקוחות BMC בארץ מהעובדה שיש מרכז פיתוח חזק של החברה בישראל, עם מאות מפתחים שמתמחים ב-BSM בכלל, ובסביבות ענן בפרט.
בהתייחסו לחשיבות שמייחסת BMC לתחום הענן, אמר אלול, כי "לאחרונה הודענו שמכירותינו בתחום הפתרונות לניהול מערכות וירטואליות ומערכות ענן חצו את קו מאה מיליון הדולרים, ושזכינו ב-25 פרויקטים לניהול סביבות ענן ומערכי וירטואליזציה של ארגונים מהגדולים בעולם. בשונה מחברות תוכנה אחרות, שרואות בתחום הענן מנוע צמיחה עתידי, BMC חווה כבר עתה צמיחה דרמטית בתחום זה".
תגובות
(0)