הפריצה לקסיה: ההאקרים מוכנים להתפשר על סכום הכופר

חברי קבוצת REvil דרשו בתחילה 70 מיליון דולר לשחרור המידע שהשיגו במתקפת הענק, אולם חוקר אבטחה טען שיצר איתם קשר - וכעת הם מוכנים להתפשר על 50 מיליון

נראה שהתוקפים לא מצליחים לשכנע את הקורבנות שלהם לשלם. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם ההאקרים מקבוצת REvil הפכו פתאום לנחמדים או מתחשבים? מובן שלא. אלא שההאקרים, שפרצו בסוף השבוע למאות ארגונים באמצעות פרצה בתוכנה של קסיה, מוכנים להתפשר על הסכומים שהם דורשים בתמורה לשחרור המידע שנחטף.

ההאקרים דרשו בתחילה סכום שעמד על 70 מיליון דולר בביטקוין. אלא שלפי דיווחים, גם בגלל המבנה של ההתקפה, שמבוסס על הרבה שלוחות שמופעלות בידי אנשים שחלקם לא קשור ישירות לקבוצה, התוקפים מוכנים להתפשר על סכום נמוך יותר של 50 מיליון דולר – גם הפעם באמצעות המטבע הווירטואלי.

בהודעה שפרסמה הקבוצה שלשום (א') נכתב כי "אם מישהו רוצה לנהל משא ומתן… המחיר שלנו הוא 70 מיליון דולר בביטקוין, ונפרסם באופן פומבי מפתחות שמשחררים את ההצפנה (של המידע – צ"ק) של כל הקורבנות, כך שכולם יוכלו להתאושש מהמתקפה בפחות משעה". אלא שחוקר אבטחה בשם ג'ק קייבל טען שהצליח ליצור קשר עם אחת השלוחות של REvil ופרסם שניתן להשיג את מפתחות הקידוד חזרה תמורת 50 מיליון דולר. עם זאת, בפורטל התשלומים של ההאקרים נטען שהסכום לא שונה עדיין, אם כי יש מקום למשא ומתן. לדברי קייבל, ייתכן שזה מוכיח שההאקרים לא זוכים בינתיים להצלחה בשכנוע הגופים שהותקפו לשלם תמורת קבלת המידע שלהם בחזרה.

המתקפה האחרונה של REvil נוהלה נגד מאות גופים ורשתות ביותר מ-12 מדינות, כשהאחרונות להצטרף לרשימה הן ניו-זילנד ושבדיה. במדינה מאוקיאניה השביתה המתקפה 11 בתי ספר החברים ברשת מוסדות לימוד, כשהתוקפים בתקיפה המסוימת הזו התנצלו וטענו שזו הייתה "תאונת עבודה". הקורבן השבדי הוא רשת הסופרמרקטים קופ (Coop), שנאלצה לסגור את החנויות שלה עקב כך. לגביה הודיעו התוקפים שמדובר ב-"לא יותר מעסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים