שר התקשורת, משה כחלון, העניק רישיון ראשון למפעיל וירטואלי – לטלקום 365

החברה תיכנס למשא ומתן עם המפעילים הסלולריים המחזיקים בתשתיות, ואם לא יגיעו הצדדים להסכם יקבע כחלון את התעריף בעצמו ● רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר החדש לצרכן, בעלת השליטה בטלקום 365: "נוצר פער עצום בין לקוחות עסקיים, שמשלמים מחירים מוזלים, ללקוחות פרטיים המשועבדים לתעריפים גבוהים. אנו מעריכים שנוכל לסגור חלק גדול מהפער הזה"

שר התקשורת, משה כחלון, העניק היום (ד') רישיון למפעיל הווירטואלי הראשון שהצליח לעמוד בסף הדרישות של המשרד – טלקום 365, מקבוצת המשביר החדש לצרכן. כעת תידרש החברה להיכנס למשא ומתן לתקופה קצובה של שישה חודשים עם המפעילים הסלולריים הגדולים, המחזיקים בתשתיות. אם לא יגיעו הצדדים להסכם, הודיע השר, כי הוא לא יהסס להשתמש בסמכות שניתנה לו על ידי החוק לקבוע את התעריף בעצמו.

כחלון העריך, כי בשוק הישראלי יש מקום לעוד שניים עד שלושה מפעילים וירטואליים, ועוד מפעיל פיזי אחד לפחות. זאת, למרות שמבחינת המפעילים הווירטואליים, מדובר ברישיון – לא בזיכיון, ולכן לא תהיה הגבלה על כניסת מפעילים חדשים.

במשרד התקשורת חוששים, כי החברות הקיימות ינסו למנוע מלקוחות לעבור למפעילים הווירטואליים, בשיטות דומות לאלו שהן מפעילות כיום במסגרת התחרות ביניהן, כגון כבילת הלקוח לתקופה ארוכה בכל פעם שהוא מחליף מכשיר או תכנית תעריפים. בהקשר זה אמר השר כחלון, כי המשרד עומד לסיים את השימוע בנושא השחרור מהתחייבויות. לדבריו, ממש היום קיבל מכתב מאחת החברות שעד כה התנגדה לכל פשרה בנושא זה, וכעת שינתה את דעתה.

לדברי רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר החדש לצרכן, הנהנים הראשונים מהרישיון שקיבלה טלקום 356 יהיו הצרכנים. לדבריו, חברי מועדון 365 של המשביר יוכלו להצטרף כחברים ברשת הסלולרית החדשה, וליהנות מחבילה שתכלול גם תעריפי שיחה זולים. "נוצר פער עצום בין לקוחות עסקיים, שמשלמים מחירים מוזלים, ללקוחות פרטיים המשועבדים לתעריפים גבוהים. אנו מייעדים את השיווק שלנו ללקוחות פרטיים, ומעריכים שנוכל לסגור חלק גדול מהפער הזה", אמר שביט.

עודד בירגר
, מנכ"ל טלקום 365, אמר, כי החברה תאפשר גם שירותי גלישה ונדידה לחו"ל. לדבריו, "מדובר בשני מקרים שבהם חברות הסלולר העלו מחירים מעבר לסביר. המחירים הגיעו ל-20 ואף 30 שקלים לדקה, ואפילו בשיטת Call Back  נדרשים הלקוחות לשלם שבעה עד שמונה שקלים לדקה. אנו ננהיג רפורמה גם בתחומים אלה", הבטיח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים