אופיר בן אבי מונה למנמ"ר הביטוח הלאומי

בן אבי, ששימש עד כה סמנכ''ל הדיגיטל במרכז לחדשנות דיגיטלית CDI בבאר שבע, כיהן בעשור הקודם כמנהל ממשל זמין ● הוא החל בשבוע שעבר את תפקידו כסמנכ"ל תקשוב ומערכות מידע בביטוח הלאומי

אופיר בן אבי, המנמ"ר החדש ל הביטוח הלאומי. צילום: ניב קנטור

אופיר בן אבי מונה לסמנכ"ל התקשוב ומערכות המידע של הביטוח הלאומי, והחל את תפקידו בשבוע שעבר – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא מונה לתפקיד לאחר שיהודה סרוסי, הסמנכ"ל הקודם, פרש ממנו ב-2019. בין לבין הייתה זו תקופה שבה נדרשו מערכות המחשוב בביטוח הלאומי לתת מענה לצרכים המשתנים והייחודיים בתקופת הקורונה.

בן אבי מילא שורה של תפקידים בכירים בתעשייה ובמגזר הציבורי. כך, הוא שימש מנהל יחידת ממשל זמין במשרד ראש הממשלה בין השנים 2012 ל-2017 והיה במיקרוסופט ישראל. בתחילת 2017 הוא מונה לתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל של המרכז לחדשנות דיגיטלית CDI שבבאר שבע. בן אבי הוא בן 49 ויש לו תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

יהודה סרוסי, המנמ"ר הפורש של הביטוח הלאומי. צילום: יח"צ

יהודה סרוסי, המנמ"ר הפורש של הביטוח הלאומי. צילום: יח"צ

עשרות מועמדים ניגשו למכרז

הביטוח הלאומי פרסם מכרז לאיתור מנמ"ר, בדרגת סמנכ"ל, שינהל את מערך המחשוב של הארגון המרכזי הזה. זאת בעקבות מאבק שניהל מאיר שפיגלר, המנכ"ל, במשך כמעט שנה מול משרד האוצר. למכרז ניגשו עשרות מועמדים ובעקבותיו התקבל אישור לפרסם מכרז שני – הפעם עם רמת שכר משופרת, וזה פורסם בפברואר האחרון. בן אבי זכה במכרז לאחר שעבר את תנאי הסף שלו: ניסיון מצטבר של 10 שנים ויותר בארגונים בני 500 עובדים לפחות; ניסיון של לפחות חמש שנים בניהול צוות של 50 עובדים ויותר; ניסיון בהכנת מכרזים בהיקף של 50 מיליון שקלים בשנה; וניסיון בהקמה ובפיתוח של מערכות מידע ממוחשבות ובהובלת שינויים חוצי ארגון.

אגף המחשוב של הביטוח הלאומי הוא מהגדולים שבאגפי המחשוב במגזר הממשלתי-ציבורי: הוא מונה כ-750 עובדים, כמחציתם במיקור-חוץ, ולו תקציב שנתי של כחצי מיליארד שקלים. מאז שסרוסי, סמנכ"ל מערכות המידע הקודם, ששימש בתפקיד 11 שנים, פרש באוקטובר 2019, מתפקד הביטוח הלאומי ללא מנמ"ר קבוע, כשאת מקומו בפועל מילא מאז אחד הסמנכ"לים בארגון.

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי

פרויקטים לפישוט הביורוקרטיה והנגשת השירותים לציבור

במסגרת תפקידו יוביל בן אבי פרויקטים משמעותיים ורחבי היקף לפישוט הביורוקרטיה ולהנגשת השירותים לציבור בערוצים הדיגיטליים, להרחבת יכולות ניתוח המידע והאנליטיקה של הביטוח הלאומי, לשיפור תהליכים ארגוניים ולייעול מערכות המידע. בנוסף, הוא יהיה אחראי להובלת מיזמי חדשנות טכנולוגיים, שיאפשרו לארגון להתמודד עם שורת אתגרים: מהיערכות לקראת משבר דוגמת הקורונה ועד לשדרוג מערכות ליבה ישנות והמשך פיתוח מערכת תבל – פרויקט שבעבר הייתה עליו ביקורת ושבשנים האחרונות שב למסלול. כששפיגלר התמנה למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ב-2017 הוא החליט להמשיך את פרויקט תבל, בהתאמה לתקציב ובשיתוף העובדים. בדיון שנערך ב-2018 בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת שפיגלר עדכן שהפרויקט מתקדם בקצב הראוי וכבר עלו כמה מודולים שלו לאוויר, אבל המשכו ממתין למנמ"ר מקצועי ומנוסה, שיניע קדימה את הארגון, שרוב מערכות הליבה שלו הן בנות 30 ואף 40 שנים.

בביטוח הלאומי אומרים שהם רואים ב-IT כלי מרכזי לפעילות השוטפת של הארגון, ומבינים את הצורך להתאים את מערכות המידע לצרכי הציבור המשתנים ולייצר כמה שיותר ממשקים בין הגמלאות השונות ובין האזרחים הזכאים להן.

"עובדי הביטוח הלאומי בכלל ועובדי מינהל מערכות המידע בפרט עברו שנה וחצי אינטנסיבית מאוד במתן מענה למצוקות משבר הקורונה", אמר בן אבי לאנשים ומחשבים. "העובדים ממשיכים לפעול במתכונת חירום, כי הקורונה עוד לא נעלמה ותוצאותיה עדיין מורגשות בציבור הרחב. הגעתי לארגון עם אנשים שכל רצונם הוא לסייע לאזרחים לממש את זכויותיהם, תוך שאיפה מתמדת לשיפור ולפישוט התהליכים".

הוא ציין כי "אני רואה בתפקידי שליחות ציבורית ושמח להביא את הידע, הניסיון והיכולות שלי להובלת מערך המחשוב באחד הארגונים החשובים והמשמעותיים לאזרחי ישראל – בשגרה ובעתות משבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמנון

    כל המוסד הזה ביטוח לאומי מיותר אפשר לאחד את מס הכנסה מעמ וביטוח לאומי ליוסד אחד מערכת מיחשוב אחת כפל תפקידים ובזבוז משאבים מקישים ת.ז והכל מופיע על האזרח אם כוא מקבל קיצבה אם הוא עצמאי ואם יש לו חוב במס הכנסה

אירועים קרובים