מתאוששת ממשבר הקורונה: טוויטר מציגה גידול בהכנסות ומעבר לרווח נקי

טוויטר עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה גידול דו ספרתי בהכנסות ומעבר לרווח נקי ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

טוויטר פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של השנה ולמחצית הראשונה של השנה. הביצועים עקפו את תחזית האנליסטים, עם עלייה דו ספרתית בהכנסות ומעבר לרווח התפעולי והנקי – בשתי התקופות. זאת ועוד, הנהלת החברה פרסמה תחזית חיובית מאוד לגבי הרבעון השלישי של השנה, עם גידול צפוי בהכנסות של בין 1.2 ל-1.3 מיליארד דולר, על בסיס ההערכה שהכנסות מפרסום יגדלו בגלל אולימפיאדת טוקיו. היה זה רבעון חיובי גם בסעיף גידול במספר המשתמשים, שבמהלך הרבעון נוספו להם שבעה מיליון – עלייה של 3.52% לעומת הרבעון הראשון המקביל, ושל כ-11.0% לעומת התקופה מחצית השנה המקבילה אשתקד. מספר המשתמשים בסוף הרבעון עמד על 207 מיליון.

הביצועים של הרבעון הנוכחי הם שיפור ניכר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שכן אותם שלושה חודשים היו תקופה קשה מאוד לחברה, שבשל מגיפת הקורונה מפרסמים רבים הקטינו את הפרסום, מה שהיה מכה קשה עבור חברה שרוב הכנסותיה מקורן בפרסום, שבאותו רבעון קטנו ב כ-19%.

ובחזרה להווה: במחצית הראשונה של השנה ההוצאות הכלליות גדלו ב-20.96% ל-2.14 מיליארד דולר, עלייה של 371.56 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב-735.37 דולר ל-2.23 מיליארד – עלייה של 49.32%.

הרווח התפעולי גדל ל-62.43 מיליון, לעומת הפסד תפעולי של 281.37 מיליון דןךא במחצית הראשונה אשתקד. והרווח נקי עמד על 133.65 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.39 מיליארד בחציון הראשון אשתקד.

במהלך הרבעון השני ההוצאות הכלליות גדלו ב-21.18% ל-1.16 מיליארד דולר, עלייה של 202.81 מיליון.

ההכנסות  גדלו ב-506.99 מיליון דולר ל-1.19 מיליארד, עלייה של 74.18%. האנאליסטים העריכו הכנסות נמוכות יותר, של 1.17 מיליארד דולר.

במהלך התקופה ההוצאות הגולמיות גלדו ב-95.62% ל-773.5 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-44.75% ל-416.93 מיליון דולר, והרווח הגולמי השולי עמד על 35.02%  לעומת 42.15% ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו ב-11.16% ל-744.04 מיליון דולר, והרווח התפעולי גדל ל-30.25 מיליון, לעומת הפסד של 273.93 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השני גדלו הכנסות המימון ל-51.05 מיליון דולר, לעומת הפסד של 15.18 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. חבות המס פחתה ב-98.36% ל-15.65 מיליון, לעומת 1.09 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל ל-65.65 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.38 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה מדוללת עמד על 0.08 דולר לעומת הפסד נקי למניה מדוללת של 1.75 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ג'ק דורסי, מנכ"ל החברה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "אנחנו נכנסים למחצית השנייה של השנה כשאנחנו מגדילים את פעילותנו, לומדים מהר יותר ובנוסף ממשיכים לגייס טלנטים רבים. יש הזדמנות טובה שכל העולם יעשה שימוש בטוויטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים