סקר בארה"ב: מבוגרים נוטים להתכתב בהודעות SMS בזמן נהיגה יותר מבני נוער

47% מהמבוגרים שהשתתפו בסקר הודו, כי התכתבו בהודעות SMS בזמן הנהיגה, בהשוואה ל-34% מבני הנוער בגילאים 16-17 ● 74% מהמבוגרים שברשותם טלפון סלולרי הודו, כי שוחחו בו בזמן הנהיגה, בהשוואה ל-52% מהנהגים הצעירים ● התכתבות בהודעותSMS בזמן הנהיגה אסורה ב-28 ממדינות ארצות הברית, והשימוש ככלל בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה - בשבע מדינות ● שתי הפעולות אסורות בוושינגטון

מבוגרים נוטים יותר מבני נוער בגילאי 16-17 להסתכן בהתכתבות בהודעות SMS בזמן הנהיגה – כך עולה מסקר Internet & American Life שערך ארגון Pew Research Center בארצות הברית. עוד עולה מהסקר, כי מבוגרים נוטים הרבה יותר מבני נוער לשוחח בטלפון הסלולרי בעודם אוחזים בהגה.

47% מהמבוגרים שהשתתפו בסקר הודו, כי התכתבו בהודעות SMS בזמן הנהיגה, בהשוואה ל-34% מבני הנוער. 74% מהמבוגרים שברשותם טלפון סלולרי הודו, כי שוחחו בו בזמן הנהיגה, בהשוואה ל-52% מהנהגים הצעירים.

השימוש בטלפון סלולרי מסוכן לא רק בזמן הנהיגה: 17% מהמבוגרים שהשיבו לסקר הודו, כי נתקלו באדם אחר או בחפץ כאשר שוחחו בטלפון הסלולרי או התכתבו בהודעות SMS בזמן הליכה.

במחקר שפרסמה בשנה שעברה המחלקה לתחבורה של Virginia Tech נמצא, כי סכנת התאונה גבוהה פי 23 כאשר מתכתבים בהודעות SMS בזמן הנהיגה בהשוואה למצב של ריכוז מלא בנעשה על הכביש. כן נמצא, כי הסיכון גבוה הרבה יותר כאשר מחייגים בטלפון, קוראים הודעת טקסט או שולחים הודעה שכזו, בהשוואה לשיחה בלבד בטלפון הסלולרי.

כיום, התכתבות בהודעות SMS בזמן הנהיגה אסורה ב-28 ממדינות ארצות הברית ובוושינגטון. השימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה אסור בשבע מדינות, כמו גם בבירת ארצות הברית. עוד יצוין, כי הנשיא האמריקני, ברק אובמה, אסר על עובדי הממשל הפדרלי להתכתב בהודעות SMS כאשר הם נוהגים בכלי רכב ממשלתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים