"אנחנו ה-Airbnb של תשתיות המחשוב"

רג'יב רמסוואמי, מנכ''ל נוטניקס, שוחח עם עיתונאים בכנס הלקוחות השנתי של החברה וסיפר על המהלך שהיא עושה ל"הפיכת החברה לכולה מבוססת מנויים, כדי שארגונים יוכלו לתפעל את ה-IT שלהם באופן חכם ויוכלו לפעול בגמישות ובפשטות בסביבה היברידית, מרובת עננים"

רג'יב רמסוואמי, מנכ''ל נוטניקס. צילום: נוטניקס

"לצד הדגש על פשטות התפעול של תשתיות ה-IT, מאוד חשוב ללקוחות חופש הבחירה: הם לא רוצים להינעל על ידי ספק IT בודד, או ספקית ענן ציבורי אחת. לשיטתי, החברה היא מעין Airbnb לתשתיות המחשוב. אנו אומרים ללקוחות: 'לכו לענן, לכל ענן, אבל עשו זאת בתנאים שלכם'. אחרי שהגענו למצב של הובלה בעולם התשתיות המשולבות עמוק, HCI, בדטה סנטר – אנו מתקדמים לשלב הבא בחזון שלנו: להוביל את תחום הענן ההיברידי", כך אמר רג'יב רמסוואמי, מנכ"ל נוטניקס (Nutanix).

רמסוואמי דיבר ב-NEXT 2021, כנס הלקוחות השנתי של החברה, הנערך השבוע באופן וירטואלי. רמסוואמי דיבר על חשיבות ההסתגלות של ארגונים למצב החדש במהלך ובעקבות המגיפה, והדגיש כיצד הטכנולוגיה מאפשרת לעסקים להמשיך לפעול ולענות על צורכי העובדים, הפועלים זה חודשים רבים באופן מבוזר.

לדבריו, "כמו שאר הארגונים בעולם, טויוטה, יצרנית הרכב היפנית, נאלצה להסתגל למציאות של עבודה מרחוק. החברה מעצבת מכוניות בסביבת מחשוב בתלת ממד על גבי התשתיות הווירטואליות שלנו. העובדים משתמשים בתוכנות CAD אלו כדי לעבוד עם צוותי ייצור ברחבי העולם ולייצר את המכוניות של הדור הבא. העבודה על גבי הפלטפורמה שלנו לא רק שנתנה להם את היכולת לעבוד מרחוק, אלא גם העניקה להם את האפשרות לקיים דיונים עמוקים וטובים יותר עם מודלים בתלת ממד ולנטוש את השרטוטים על גבי נייר".

רמסוואמי התייחס למחקר של מורגן סטנלי, שלפיו מנמ"רים נוטים באחרונה להעביר פחות עומסי עבודה שלהם לענן, ממגוון סיבות: הקושי בניהול נתונים, ביצועים והעלויות של הענן הציבורי. "לענן ציבורי יש מחיר אמיתי", הסביר, "והוא שונה ממה שהמנמ"רים חושבים שהם משלמים עבורו. הענן הוא מודל הפעלה – לא מיקום של הנתונים והאפליקציות. מודל ההפעלה הזה הוא משהו שאתה יכול לצרוך בכמה אופנים: על הציוד ברישוי המסורתי שלך, צריכה משותפת, שחלקה היא ברישוי מסורתי וחלקה בענן, או שאתה צורך את שירותי המחשוב בענן הציבורי". לדבריו, "הייעוד שלנו הוא לספק פלטפורמת תוכנה לעבודה בסביבה מרובת עננים. עליה להיות היברידית, פשוטה ופתוחה, עם יכולת לבנות שירותי נתונים עשירים ושניתן יהיה לתפעל ולנהל על גביה כל יישום. פישטנו את ההיצע שלנו ללקוחות הארגוניים, היו לנו בעבר 15 מוצרים, ואיחדנו אותם כעת לחמישה פתרונות מרכזיים".

בטרם מונה למנכ"ל ולנשיא נוטניקס בדצמבר האחרון, רמסוואמי היה בכיר ב-VMware. הוא נשאל על ההיצע של החברה בראשותו – אל מול זה של ענקית הווירטואליזציה. "הייתי אצל המתחרים שלנו במשך חמש שנים", אמר, "הגורמים המבדילים אותנו מהמתחרים הם שלושה: פשטות, גמישות ויכולת בחירה. אנו מציעים ללקוחות פלטפורמה אחת לעידן ההיברידי, מרובה עננים. כך אנו עונים לכל המצבים: בין אם עומסי העבודה שלך נמצאים בענן הפרטי, או הציבורי, או אם אתה מתפעל את מערך המחשוב שלך דרך ספקיות שירותי מנוהלים. כל זה, כמובן, בלא קשר לאילו אפליקציות אתה משתמש – מבסיסי נתונים ועד יישומים המיועדים לניתוח הנתונים, או עבור המשתמשים. הלקוחות מקבלים מאיתנו רישוי אחד, הם יכולים לפרוס את התוכנה הזאת היכן שהם רוצים – ברישוי מסורתי בדטה סנטר, או שהם יכולים לפרוס אותה תוכנה בדיוק על השרתים של AWS, או ב-Azure של מיקרוסופט. הדגש שלנו הוא על ניידות מלאה – שינוע של הנתונים והאפליקציות לפי בחירת הארגון. יש לנו יחסי שו-תחרות (שותפות ותחרות) עם ספקיות הענן הציבורי. שהלקוח יבחר היכן הוא רוצה את הנתונים והאפליקציות. בניגוד לחברה השניה (הכוונה ל-VMware , י.ה.), אנו מתמקדים בשירותי נתונים ועושים זאת באופן ייחודי בעולם מרובה עננים. הגישה שלנו שונה בתכלית, והיא פשוטה יותר עבור הלקוחות".

רמסוואמי סיים באומרו, כי "יש כמה רכיבי מפתח שיסייעו לנו להוביל בעולם מרובה העננים: היותנו חברה ממוקדת-נתונים, הביצועים, העלויות, יכולת שינוע הנתונים הקלה, אבטחת מידע וממשל IT. אנו בעיצומו של מהלך להפיכת החברה לכולה מבוססת מנויים, כדי שארגונים יוכלו לתפעל את ה-IT שלהם באופן חכם, כך שיוכלו לפעול בגמישות ובפשטות בסביבה היברידית, מרובת עננים. המנטרה שלנו היא 'פשטות' ו'פישוט'. אנו יכולים לעשות את השינוי הזה – וגם יודעים לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים