שלט המריבה: מייסיס מנסה למנוע מאמזון פרסום מעל לחנותה במנהטן
רשת בתי הכלבו המפורסמת הגישה תביעה נגד החברה שבבעלותה שטח פרסום החוצות הענק, הצמוד לחנותה המיתולוגית בהארלד סקוור שבניו יורק, ונאבקת כדי למנוע מאמזון להשתלט על השלט, שנושא את שמה כבר כמעט 60 שנה
רשת חנויות הכלבו אמריקנית מייסיס (Macy's) – מוותיקות הקמעונאיות בארה"ב – נכנסת לפייט לא פשוט עם לא אחרת מאשר ענקית הקמעונאות אונליין אמזון העצמתית.
מייסיס החלה באחרונה במאבק משפטי מול בעל הבית שלה, קאופמן (Kaufman Organization), כדי למנוע מאמזון לשווק את עצמה או את מוצריה על שלט חוצות ש"יושב" ממש מעל חנות הדגל האיקונית ביותר שלה, בהארלד סקוור, מנהטן, שבניו יורק.
רשת בתי הכלבו מבקשת כעת מבעלי הכלבו, שבבעלותו השטח לפרסום, לעצור עסקה אפשרית עם אמזון, שתאפשר לחברה הדומיננטית מסיאטל לעשות שימוש בשלט החוצות מעל חנותה המפורסמת בהראלד סקוור, כך עולה מתביעה שהוגשה לבית המשפט העליון במנהטן.
דור הולך ודור בא?
מייסיס טוענת כי כל פרסומת של המתחרה המקוונת שלה תגרום נזק "חסר שיעור" לעסקיה, כך נכתב בתלונתה. "לא ניתן לחשב את הנזקים לשמה הטוב של מייסיס, לתדמית, למוניטין ולמותג שלה אם קמעונאית מקוונת (במיוחד אמזון) תפרסם על לוח המודעות", טענה החברה.
מייסיס מפרסמת את המותג שלה על שלט החוצות המסוים כבר כ-60 שנה, והוא כבר הפך מזמן לנוף הכיכר הבלתי מעורער, אבל חוזה השכירות לשטח הפרסום הזה פג בחודש אוגוסט האחרון, מסתבר, ומייסיס טוענת שהיא לא הגיעה להסכם עם קאופמן להמשך קיומו.
על פי תלונתה של רשת בתי הכלבו, קאופמן כבר נמצא בשיחות עם אמזון בשלב זה, כך שהאיום שהחברה שעניינה מסחר אלקטרוני תשתלט על המרחב ותפרסם בו – מוחשי במיוחד.
"מאז תחילת שנות השישים הציגה מייסיס שלט חוצות על הבניין הסמוך לחנות הדגל שלנו בפינת ברודווי ורחוב 34", כתבה דוברת מייסיס לתקשורת בהודעת דוא"ל. "למייסיס ממשיכות להיות זכויות הקשורות למודעות במיקום זה", הוסיפה. "אנו מקווים לממש את היתרונות של זכויות אלו וביקשנו מבית המשפט להגן עליהן. מאחר שהנושא נמצא בהתדיינות משפטית, החברה לא תגיב עוד".
אמזון סירבה להגיב לתקשורת אודות הפרשה.
תגובות
(0)