גוגל חזרה לדווח על נתחי השוק של גירסאות אנדרואיד; אנדרואיד 11 – עוד לא מובילה

הדיווח של גוגל על נתחי השוק של גירסאות אנדרואיד שנמצאות בפועל במכשירים בשוק מעלה, כי למרות שהושקה בפועל, אנדרואיד 12 עדיין לא ברשימה, וגירסה 10 היא הדומיננטית ביותר, עם 26.5%

אנדרואיד 10 - עדיין הגירסה הדומיננטית בשוק.

עד 2018 נהגה גוגל להציג באתר המפתחים שלה את נתחי השוק של הגירסאות השונות של אנדרואיד שנמצאות בפועל במכשירים בשוק. הדו"ח הזה סופק מדי חודש בחודשו, אבל הופסק מסיבה לא ברורה – אולי מפני שהחברה לא רצתה להראות עד כמה רב הפיצול של מערכת ההפעלה בשוק.

אבל עכשיו הדו"ח חזר, אבל לא בדיוק באותו מקום ולא כדו"ח לכלל הציבור. הוא זמין במסגרת Android Studio, סביבת הפיתוח שמספקת גוגל למפתחי אנדרואיד, והוא מופיע בעת שהמפתחים מתחילים פרויקט חדש.

אז די כצפוי, אנדרואיד 12 עוד לא ברשימה. למרות שהושקה למעשה בפועל היא עדיין לא שולבה באמת במכשירים שהגיעו לשוק, וזה יקרה כנראה רק לקראת סוף השנה הנוכחית. אנדרואיד 11, לעומת זאת, כבר הגיעה ל-24.2% מהשוק שנה ויותר לאחר ההשקה שלה. אנדרואיד 10 אף דומיננטית ממנה, והיא למעשה המובילה מבחינת נתח שוק בקרב מכשירי האנדרואיד, עם 26.5%.

יש גם הרבה מאוד מכשירים עם אנדרואיד 9, עם נתח שוק של 18.2%, וגם ל-8 ול-8.1 יש עדיין נתח גדול יחסית, של 13.7% ביחד. מה שמדהים הוא שלגירסאות השונות של אנדרואיד 4 ביחד יש 2% מהשוק.

צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים