אינטל רוכשת את סקרינובייט הישראלית  ב-150 מיליון דולר

הנרכשת הייתה אחת מחברות הפורטפוליו של אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של ענקית השבבים ● תצטרף לקבוצת מחשוב הקליינט ברוכשת, האחראית על עולמות ה-PC

עוברים לאינטל. עובדי סקרינובייט.

אינטל רכשה את סקרינובייט (Screenovate) הישראלית, חברת סטארט-אפ הפועלת בתחום חוויית המשתמש. היקף הרכישה לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכ-150 מיליון דולרים.

סקרינובייט מאפשרת אינטראקציה חלקה ויעילה בין מכשירים ומסכים רבים, תוך שמירה על איכות, ביצועים וחוויית משתמש אופטימליים. מוצריה נמכרים ליצרני המחשבים המובילים בעולם.

מאז הקמתה ב-2010 גייסה החברה כשבעה מיליון דולרים, בעיקר מאינטל קפיטל, לצד מענקים שקיבלה, מקרנות דוגמת BIRD. החברה הוקמה על ידי ארבעה, בהם ד"ר שוקי גלזר, המשמש כמנכ"ל. במשך שבע שנים ועד לאחרונה הייתה סקרינובייט אחת מחברות הפורטפוליו של אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של ענקית השבבים, ועם רכישתה יצטרפו 40 עובדיה לקבוצת מחשוב הקליינט של אינטל, האחראית על עולמות ה-PC.

הסיבה לרכישה, לפי אינטל, היא כי "הטכנולוגיה שפיתחה סקרינובייט חשובה לפעילותה של אינטל ותחזק את פלטפורמת EVO שלה, שנועדה לספק את חוויית השימוש הטובה ביותר ב-PC, הדרושה מאוד למשתמשים. הלקוחות של אינטל מעידים שמשתמשים מחפשים מעברים חלקים בין כל המכשירים שלהם ובמיוחד בין ה-PC לטלפון".

ד"ר גלזר אמר, כי "סקרינובייט היא חלוצה ומובילה בפיתוח טכנולוגיה לשילוב מתקדם בין מכשירי קצה המבוססים על מערכות הפעלה שונות. יש לה שותפויות איתנות עם שחקנים מובילים בתעשייה. ההזדמנות להפוך לחלק מאינטל, עם כיסוי השוק, הטכנולוגיה והקישוריות שלה, פותחת אופקים חדשים לכולנו".

ג'ים ג'ונסון, סגן נשיא ומנכ"ל הנדסת פלטפורמות קליינט באינטל, ציין כי "ממחקרים רבים שעשינו בתחום עולה חשיבותה העצומה של חוויית המשתמש באופן בלתי תלוי בסוג המכשיר שבו הם משתמשים. בין צורכי הלקוחות שלנו נמנה הצורך בחוויית שימוש חלקה ויעילה ב-PC ובפלטפורמת Evo שלנו. סקרינובייט מספקת פתרונות ללקוחותינו במצבים של אינטראקציה בין מגוון מכשירים".

היסטוריה של רכישות בארץ הקודש

בנובמבר 2003 אינטל רכשה את הסטארט-אפ הישראלי מוביליאן, המפתח שבבים לסלולר תמורת כעשרה מיליוני דולר. במאי 2010 רכשה אינטל את חברת השבבים קומסיס הישראלית, שלה יכולות בתחום ה-WiMAX.

בספטמבר 2010 רכשה אינטל את נאוקלאוס הישראלית, שהציעה פתרונות אבטחת מידע למערכות וירטואליות בארגונים, ב-1 מיליון דולר. ביולי 2011 היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי גרפטק (GraphTech Computers), שפיתח שירות לשליטה מרחוק על המחשב ברשת הסלולרית, תמורת כמה מיליוני שקלים. עוד באותה שנה, באוקטובר, רכשה אינטל את טלמאפ הישראלית לשירותי מיפוי, חיפוש וניווט בסלולר, תמורת יותר מ-250 מיליון דולרים, ובתוך פחות משנתיים אינטל סגרה את החברה.

במרץ 2016 רכשה אינטל את Replay הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לצילום ולהצגה של שידורי ספורט, תמורת 175 מיליון דולר. במרץ 2017 רכשה אינטל את מובילאיי, העוסקת בתחום נהיגה אוטונומית, תמורת 15.3 מיליארד דולר. בדצמבר 2019 רכשה אינטל את חברת הבאנה לאבס, העוסקת בפיתוח מעבדים ליישומי בינה מלאכותית, תמורת שני מיליארד דולר. במאי 2020 רכשה אינטל את מוביט (Moovit) הישראלית בכ-900 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים