גרטנר מעדכנת תחזיותיה לשלילה: הוצאות ה-IT העולמיות יגדלו השנה רק ב-3.9%

הוצאות המיחשוב בעולם יעמדו ב-2010 על 3.35 טריליון דולרים ● על פי התחזית המקורית שפרסמה החברה, הצמיחה בשוק זה אמורה הייתה להיות 5.3% ● בגרטנר תולים את הירידה בתחזית בהתחזקות הדולר לעומת היורו - מצב שיביא לצמצום ההשקעות במיחשוב בגוש האירופי - ובחובות העצומים שבהם מצויות חלק ממדינות אירופה

גרטנר (Gartner) מעדכנת את תחזיותיה לגבי היקף הוצאות ה-IT העולמיות, וצופה, כי אלה עתידות לצמוח השנה ב-3.9% ולא ב-5.3%, כפי שחזתה בתחילה. עוד חוזה החברה, כי הוצאות המיחשוב העולמיות יעמדו ב-2010 על 3.35 טריליון דולרים. לדברי ריצ'ארד גורדון, סגן נשיא למחקר בחברה, הסיבה לתחזית הנמוכה יותר היא התחזקות הדולר לעומת היורו – מצב שעלול להביא לצמצום ההשקעות במיחשוב בגוש האירופי.

עוד תולה החברה את הירידה בתחזיותיה בחובות העצומים שבהם מצויות חלק ממדינות אירופה. לדבריה, אלה עשויים להשפיע לטווח הארוך על הוצאות המיחשוב ביבשת, שכן המגזר הציבורי במדינות אלה ישאף לצמצם את ההוצאות בתחום זה, על ידי הקפאת תקציבי מיחשוב, כחלק מצמצום כולל של הוצאותיו. לדברי גורדון, מהלך זה ישפיע בהכרח גם על המגזר הפרטי ועל כלל שוק ה-IT במדינות אלה.

גורדון ציין בבלוג שלו, כי יש לשים את הוצאות המיחשוב העולמיות במערב אירופה, ובתוכן במגזר הציבורי, בתוך הקשר. הוא ציין, כי בעוד שהשוק האירופי, שצפויה בו מגמה שלילית, עומד על פחות מרבע משוק ה-IT העולמי, הרי שביתר השוק צופה החברה פעילות חיובית יותר בהמשך השנה בתחום המיחשוב. לדבריו, ההשפעה הכוללת של החרפת המיתון במערב אירופה תעמוד על 1%-2% מכלל תקציב המיחשוב העולמי. "איננו רואים שינוי גדול בהוצאות ה-IT בטווח הקצר. יש רק משתנה בלתי ודאי אחד, והוא מה יהא עומק המשבר באירופה, כמה הוא יתרחב ואיך זה ישפיע על המיחשוב לטווח של העשור הקרוב", כתב.

למרות זאת, עדויות להמשך הצמיחה כבר קיימות. כך, עולם החומרה, שהוא הפחות רווחי מבין עולמות המיחשוב, צמח במחצית הראשונה של 2010 ב-9.1% לעומת 2009, ועמד על 365 מיליארד דולרים. הגידול נבע מלחץ גדול מצד צרכנים במגזר הפרטי לרכוש רכיבים ניידים, כמו גם מהצורך של ארגונים בהחלפת המחשבים האישיים – נייחים וניידים – ומהמעבר לחלונות 7 (Windows 7).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים