ציוץ ויראלי: מאסק הבטיח שישלם מיסים של כ-11 מיליארד ד' השנה

מייסד טסלה והיזם התזזיתי, שהוא גם האיש העשיר בעולם כיום, יצטרך - כך לפי טענותיו - לשלם בעבור 2021 את תשלום המס הגדול ביותר ששולם בכל הזמנים בארצות הברית

משמיץ את ווטסאפ. אילון מאסק

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע ​אחרונה ​בטוויטר כמה מיסים הוא עתיד לשלם בארה"ב. "למי שתוהה, אני אשלם יותר מ-11 מיליארד דולר מיסים השנה", צייץ היזם המפורסם, ודבריו אלו כמובן הפכו את הציוץ לוויראלי בתוך זמן קצר.

כידוע, מאסק הוא האיש העשיר בתבל כיום, והונו עומד על כ-236 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. שוויו של היזם הסדרתי והתזזיתי צמח מתחילת השנה בכ-70 מיליארד דולר, כשרוב הונו קשור ביצרנית המכוניות החשמליות הפופולריות שייסד, טסלה, אך גם בחברת החלל שלו SpaceX.

על אף עדותו על תשלום 11 המיליארד שהוא עתיד להעביר למדינה השנה, לפי חישובי ה-CNN, מאסק יצטרך לשלם מיסים בגובה של לפחות 7.6 מיליארד דולר בעבור 2021.


התכסח עם הסנאטורית וורן על ענייני המס

בשבוע שעבר, מאסק ניהל "ויכוח" עם הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן, שהצהירה כי הגיע הזמן לעשות שינוי שיחייב את המולטי-מיליארדר לשלם יותר מיסים למדינה.

"בואו נשנה את המס המזויף כך שאיש השנה ממש ישלם מיסים ויפסיק לטעון בחופשיות נגד אחרים", צייצה וורן בהתייחס למאסק, שהוכתר באחרונה בתואר איש השנה על ידי מגזין טיים.

בתגובה התכתש מאסק עם הסנאטורית, ובין השאר השיב לה אז שהשנה הוא ישלם יותר מיסים מכל אמריקני אחר בהיסטוריה.

הדיון החל לנוכח דיווחים לפיהם מאסק שילם מעט מס הכנסה פדרלי אם בכלל בשנים האחרונות, מצב שאינו שונה מאשר אצל מיליאדרים אחרים בארה"ב. בשנת 2018, חקירה של פרופבליקה (ProPublica) העלתה כי מאסק ומיליארדרים אחרים שילמו אפס מס. באותה שנה, לא היה לו הכנסה חייבת במס, בהתחשב בכך שלא מכר מניות ממניותיו ולא קיבל משכורת או בונוס במזומן.

ממשיכה להתנצח עם אילון מאסק - או, יותר נכון, הוא ממשיך להתנצח אתה. הסנאטורית אליזבת' וורן.

ממשיכה להתנצח עם אילון מאסק – או, יותר נכון, הוא ממשיך להתנצח אתה. הסנאטורית אליזבת' וורן. צילום: BigStock

נזכיר כי בנובמבר ערך מאסק סקר בטוויטר. הוא שאל את 67.1 מיליון עוקביו ברשת חברתית האם למכור עשרה אחוזים מהמניות שלו בטסלה ונענה בחיוב על ידם. עקב כך אכן מכר מאסק את שהבטיח, אלא שלפי הסברה אפשר שבעצם הייתה סיבה אחרת ל"תרגיל" הסקר המסוים – כמו כמה וכמה מבכירי ענקיות הטק, מאסק לא מקבל משכורת ולא בונוסים מטסלה, ומתוגמל באמצעות מניות ואופציות למניות של החברה. ב-2012 קיבל המייסד מהחברה 22.8 מיליון מניות במחיר של 6.24 דולר האחת. מאחר שמחיר המניה של טסלה עומד כרגע על כ-1,000 דולר ליחידה, איל ההון צריך לשלם מס על הסכום הזה כפול מספר המניות שיש ברשותו. מכאן שאם יהיו ברשותו פחות מניות של טסלה – הוא ישלם פחות מיסים.

בנוסף, כחודשיים קודם לסקר, מאסק הודיע ​​כי יממש חלק מכמעט 23 מיליון האופציות שלו בטסלה – המשמשות, כאמור, כמשכורתו היחידה מהחברה – משום שתוקפן יפוג באוגוסט 2022. אנליסטים העריכו כי פדיון האופציות הוא שחייב את מאסק במיסים במיליארדים, ועל מנת שיוכל לשלם זאת, היה עליו למכור חלק מהמניות בלאו הכי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים