יזמים וסטארט-אפיסטים: פיתוח ארגז כלים שיווקי יסייע לפריצתכם לשוק

סדרת המאמרים הסוקרת אמצעים וכלים שיעזרו בתהליך הפריצה לשוק הגיעה לפרקה השישי, ובו: שלב מס' 5 - פיתוח ארגז הכלים השיווקי הוא יריית הפתיחה ליציאה לשוק

סאבו טיילור-דיאב, מייסד שותף ב-Krystal8, המתמחה בבניה ויישום אסטרטגיות פריצה לשוק עבור סטארט-אפים.

פיתוח ארגז הכלים השיווקי הוא אחד השלבים המרגשים והיצירתיים במסע הפריצה לשוק. כמעט כל יזם יכול לדמיין כיצד ייראה אתר האינטרנט שלו, כמה משכנעות יהיו המצגות ואיזה פוסטים יעלה בפייסבוק. עם זאת, את פיתוח הכלים השיווקיים יש לבצע רק לאחר סיום השלבים החשובים של מיצוב, בניית הצעת הערך ושלב המיתוג, המהווים את הבסיס להתקשרות ברורה עם קהל היעד ועם שאר השחקנים בשוק, כגון עיתונאים, משפיענים ומשקיעים.

הכלים השיווקיים ועזרי המכירה הם רבים, ובשלבים הראשונים אין סיבה לנסות לפתח את כולם בבת אחת. במאמר זה נעסוק בכלים ההכרחיים, שלא ניתן להתקדם בלעדיהם לשלבים הבאים.

נוכחות דיגיטלית  

הנוכחות הדיגיטלית של המיזם נמצאת בפסגת הדירוג של הכלים השיווקיים ההכרחיים. בניית אסטרטגיה דיגיטלית המתאימה לערכי המותג היא הבסיס לפריצה לשוק. ביטוי המיזם שלכם במרחב הדיגיטלי יכול להתקיים במספר ערוצים, שהבסיס המשותף שלהם הוא תוכן איכותי וממוקד. העיקריים ביניהם הם:

  • אתר אינטרנט – נקודת המפגש הראשונה עם המיזם היא דרך האתר שלכם. לקוחות, משקיעים, מחפשי עבודה, עיתונאים ונותני שירותים יעברו באתר, במטרה לתהות על טיב החברה, איכות המוצר, הצוות וכל מידע שניתן לדלות – ויש הרבה. מומלץ לאסוף דוגמאות של אתרים שאתם אוהבים, גם מחברות מעולמות אחרים. אתרי מתחרים יכולים ללמד אתכם על המסלול שבו עוברים לקוחות. ישנן פלטפורמות שמאפשרות לבנות אתרים באופן מהיר ועדכני כמעט בכל תקציב, אך קחו בחשבון שבין אפיון, עיצוב, בניית תכנים, ופיתוח, תהליך בניית האתר יכול להתפרס על פני מספר חודשים.
  • רשתות חברתיות – החיבור של המיזם שלכם עם קהל היעד מתרחש בכמה מישורים. המישור הראשון הוא אינפורמטיבי וחד כיווני, שמתנהל בעיקר באתר האינטרנט. המישור השני הוא חברתי, מישור אשר מעודד דיאלוג בין המיזם לבין קהל היעד. בבניית האסטרטגיה לרשתות החברתיות, חשוב להתייחס לכל רשת כערוץ עצמאי לפיתוח יחסים עם קהל היעד. דעו באיזה רשתות חברתיות קהל היעד שלכם שוהה, באיזו תדירות, מהם הנושאים המעסיקים אותו ואיזה תוכן הוא צורך בכל רשת. חשוב לא להתפרס על כמה רשתות בעת ובעונה אחת, אלא לבנות את החדירה בצורה הדרגתית, שמאפשרת בניית קשר המשכי ויציב עם הקהל באותה רשת.
  • עיתונות דיגיטלית – לעיתונות הדיגיטלית יש תפקיד חשוב במיצוב תדמיתי של המיזם בקרב קהל יעד גדול ורחב ובהעברת מסר לקהל משקיעים ועובדים פוטנציאליים. ניתן להשתמש בכתבות ככלי לבניית אמון עם קהל היעד, וליצירת מעמד מומחה בתחום אשר בו אתם עוסקים. את התכנים שאתם בונים לעיתונות תוכלו להמשיך ולמנף ברשתות החברתיות, באתר החברה ובפלטפורמות נוספות.
  • מנועי חיפוש – הנוכחות במנועי החיפוש יכולה לחכות לשלב יותר מתקדם, אבל ככל שאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי תתייחס אליה בשלב מוקדם יותר, כך היא תהיה יותר משמעותית. לדוגמה, בבניית התוכן לאתר, תוכלו לתכנן נושאים אשר קשורים לבעיה שקהל היעד מחפש לפתור במנועי החיפוש.

לונג ליב מצגות הפאוור-פוינט

קצת קשה להאמין שבמאה ה-21 מצגות פאוור-פוינט הן עדיין כלי שיווקי ומכירתי חשוב והכרחי. אחרי שמתגברים על הקושי, אפשר להתחיל לעבוד על שתי מצגות חשובות. 

  • מצגת לקוחות – זו המצגת אשר איתה יוצאים לשיחת מכירה או הצגת החברה ללקוחות פוטנציאליים. היא כוללת את תקציר הבעיה שהמיזם פותר, איך הוא פותר אותה, ומהי הצעת הערך, כלומר איך המוצר מועיל ללקוח. ניתן להוסיף סיפורי לקוח ודרכי התקשרות.
  • מצגת משקיעים –  מצגת משקיעים דומה בחלקה למצגת מכירות, אך היא מוגשת בצורה אחרת ולמטרה אחרת. בבניית מצגת משקיעים עליכם לפשט את הבעיה, הפתרון והערך שהמיזם מביא לקהל היעד שלו, באופן שכל אדם (לא מהתחום) יכול להבין. מאפייני השוק ואופן החדירה אליו הם חלק הכרחי. ולקינוח, יש לסיים בתוכנית פיננסית עם יעדים ברורים לשלוש השנים הקרובות. 

דף תיאור מוצר

עמוד המוצר היא תמצית של מצגת הלקוחות בפורמט של עמוד A4 דו צדדי. חשוב להיצמד לכותרות גדולות וחלוקה ברורה, המשאירה מקום לעזרים וויזואליים כגון תרשים. שוליים ואזורים ריקים מתוכן הם המקום שהעין יכולה לנוח ולקלוט את התוכן, ולכן אל תחסכו בהם.

דף חברה

כפי שעמוד המוצר הוא תקציר של מצגת הלקוחות, דף החברה הוא תמצות של מצגת המשקיעים. בהוספת המידע הפיננסי, הוא יהיה מיועד למשקיעים, ובלעדיו הוא יהיה כלי מכירה ללקוחות או לעיתונאים.

לסיכום, ארגז הכלים השיווקיים יספק את הדחיפה הדרושה לסטארט-אפ שלכם על מנת לפרוץ לשוק, אך גם יבסס את מעמדו בזירה בו הוא פועל לאורך זמן רב.

כפי שניתן לראות מהרשימה המצומצמת במאמר זה, העבודה על בניית הכלים הללו דורשת זמן ומשאבים. היצמדו לשלבי היציאה לשוק, בנו את הכלים בחוכמה ומתוך מחשבה, לאחר ביסוס הערכים, המיצוב והמיתוג, וכך תצליחו לפנות לקהל המדויק שלכם עם המסרים הנכונים, במדיה הנכונה ובזמן הנכון.

הכותב הוא מייסד שותף ב-Krystal8, המתמחה בבניה ויישום אסטרטגיות פריצה לשוק עבור סטארט-אפים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. zortilonrel

    I just couldn't go away your web site prior to suggesting that I actually enjoyed the usual information an individual supply on your guests? Is going to be back ceaselessly in order to check up on new posts

אירועים קרובים