בא לבקר במאורת הנמר: ניר שטראוס, קוואלקום

03/01/2022 15:25
ניר שטראוס, דירקטור הנדסה בכיר בקוואלקום ישראל.

באחרונה ביקר במאורת הנמר ניר שטראוס, דירקטור הנדסה בכיר בקוואלקום ישראל, שסיפק הצצה אל מאחורי הקלעים של העשייה הכי חדשנית של החברה, שנעשית במרכז הפיתוח ממש כאן אצלנו, בחיפה.

חברת ייצור השבבים האמריקנית נוסדה ב-1985 על ידי פרופ' ארווין ג'ייקובס ואנדרו ויטרבי, שניהם מדענים יהודים אמריקנים, מפעילה שני מרכזי פיתוח בישראל, המעסיקים יותר מ-400 מקצוענים – בחיפה ובהוד השרון, ועוסקים בעיקר בפיתוח דורות העתיד של המצלמה והמודם.

ליבת עיבוד התמונה של קוואלקום מפעילה את רוב מכשירי הקצה מבוססי אנדרואיד, וחלקים משמעותיים של ליבת עיבוד התמונה והווידיאו, שכוללים אלגוריתמיקה, תוכנה וחומרה, מפותחים כאן, בישראל. הצוות בחיפה מפתח מגוון טכנולוגיות חדשניות ומובילות בעולם, כמו ייצוב תמונה, ניקוי רעשים, תיקון עיוותים אופטיים, ראייה ממוחשבת, סופר רזולוציה, תמיכה ב-8K ועוד. המומחים הישראלים עובדים ישירות עם לקוחות קצה כמו סמסונג, אופו, שיאומי, הונור, ויבו, וואן+ ולקוחות נוספים כדי לתת את הפתרון הטוב ביותר עבור קהל הלקוחות של כל אחת מהחברות העולמיות.

טכנולוגיה משמעותית נוספת של הצוות החיפאי היא מנוע ניתוח התנועה, המאפשר צילום וידיאו באיכות גבוהה גם בתנאי תאורה נמוכים. בדור הקיים נתמך ניתוח תנועה כללי בין שתי תמונות, ובדור החדש ניתן אפילו לעקוב אחר כל פיקסל בין שתי תמונות רצופות. יכולת חדשה זו משפרת את איכות הווידיאו וגם את איכות תמונות הסטילס, שמבוססות על מיזוג של תמונות מרובות.

הקבוצה בישראל מובילה מהפכה נוספת, סיפר שטראוס – למשל, תמיכת בייצור תמונות וסרטונים עם שיפור משמעותי בפרטים, בצבע ובבהירות של מרכיבי התמונה השונים, כל אחד לפי המאפיינים שלו. יכולות אלו שוות ביכולתם לריטוש הידני שנעשה בתוכנות עריכה כמו פוטושופ, רק שעכשיו זה בליבת עיבוד התמונה של קוואלקום, וגם בווידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים