מילניום פוד-טק מובילה גיוס של 10 מיליון ד' בחברת סופרסמארט

לסופרסמארט פתרון תוכנה, מבוסס ענן, שמאפשר לקמעונאים להציע ללקוחות החנויות סריקת פריטים עצמאית (Scan&Go) ● המוצר מספק הפחתה משמעותית של הסיכון להונאה או שגיאות, באמצעות עמדות אימות פיזיות ואלגוריתמים

חנן שניידר, מנכ"ל מילניום פוד-טק.

חברת סופרסמארט (Supersmart) – שפיתחה מערכות אוטומציה לרשתות קמעונאיות מובילות וגלובליות – מודיע על השלמת סבב גיוס נוסף של 10 מיליון דולר, בהובלת מילניום פוד-טק, שתשקיע במסגרת הסיבוב עד 5 מיליון דולר, ובשיתוף קרנות ומשקיעים נוספים, בהם המשקיעים הקיימים. 

סבב הגיוס הנוכחי ישמש לחיזוק ופיתוח הטכנולוגיה הקיימת, הרחבת שיווק המוצר ביעדים חדשים, פיתוח מוצרים חדשים ומשלימים, וכן לגיוס עובדים נוסף, התומך בפעילות הצומחת. 

במסגרת הסכם ההשקעה מסוג SAFE, תחילה תשקיע מילניום פוד-טק סכום ראשוני של 3 מיליון דולר, כאשר תמורתו העניקה סופרסמארט לשותפות את הזכות להמרת סכום ההשקעה למניות החברה.

מדובר בהשקעה העשירית במספר מאז הנפקתה של שותפות המו"פ מילניום פוד-טק בבורסת ת"א.

קנייה מהירה ללא תורים בקופות

סופרסמארט, שנוסדה ב-2014, גייסה עד כה כ-10 מיליון דולר, ומעסיקה כ-40 עובדים בישראל. הפתרון של החברה נמצא בפריסה מלאה אצל קמעונאים מובילים רבים ברחבי העולם, ביניהם רשתות מטרו (Metro), אדקה (EDEKA) ו-סלגרוס (Selgros), ובישראל בכל סניפי רשת אושר-עד, שהייתה הראשונה להאמין בפתרון, וברשת שוק העיר.

פתרונות החברה מותקנים אצל לקוחות נוספים שממוקמים בין היתר בגרמניה, צ'כיה, טורקיה, אוקראינה, רומניה, ספרד והונגריה, ופריסה נוספת צפויה השנה בארה"ב, שם חתמה החברה על מספר פרויקטים עם הרשתות המובילות בענף.

סופרסמארט פיתחה טכנולוגיה ייחודית לסיום תהליך הקנייה בצורה מהירה. הפתרון, במרכזו, מאפשר לחסוך את התורים בקופות ומקנה ללקוחות חווית קנייה מהירה ויעילה – ובמקביל, לקימעונאי, יעילות תפעולית גבוהה מאוד. תהליך הקנייה באמצעות המוצר הוא פשוט ונגיש ומתבצע במתכונת Scan&Go. הלקוחות יכולים לבחור בין התקנה של אפליקציה ייעודית במכשיר הנייד, ש-סופרסמארט מתאימה לכל רשת שיווק, או לחלופין להשתמש במכשירי סריקה ייעודיים, הנמצאים בכניסה לחנות. בזמן הקנייה הלקוחות מבצעים סריקה עצמאית של המוצרים, נחשפים למחירים, לסך הקנייה המצטבר ואף למבצעים חדשים. בסופו של תהליך הקנייה, הלקוחות עוברים עם העגלה במתקן הסריקה של סופרסמארט, ושם הטכנולוגיה שמבוססת על מצלמות, בינה מלאכותית וחיישני משקל, מאמתת את תוכן העגלה ב-3 שניות, ועורכת עבורם את החשבון.

הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות לשלם באפליקציה או בעמדות תשלום ייעודיות, לקבל חשבונית ישירות לנייד ובכך מסתיים תהליך הקנייה. תהליך זה מאפשר יעילות תפעולית מרבית לרשתות, המעידות על צמצום הפחת ועלייה בכמות הלקוחות היומית בסניפים.

בימי הקורונה, הטכנולוגיה שהתקנתה ברשתות פשוטה, נותנת מענה ועוזרת להימנע מריכוז גבוה של אנשים בחנויות בכלל והצטופפות בתורי הקופות בפרט.

הטכנולוגיה מדלגת עליהם. תורים בסופר. אילוסטרציה.

הטכנולוגיה מדלגת עליהם. תורים בסופר. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הטכנולוגיה, שהתקנתה פשוטה, מאפשרת לרשתות קמעונאיות להפחית אובדן סחורות, וכן בנוסף, בזמן  סריקת העגלה, הטכנולוגיה מזהה אי התאמה בין המוצרים שנסרקו לאפליקציה למוצרים שנמצאים בעגלה, מוסיפה אותם אוטומטית לחשבון ומתריעה על כך ללקוח, ובכך נמנעות הבדיקות הרנדומליות שגורמות לו לאי-נוחות ולתחושת חוסר אמון. המערכת, לפי סופרסמארט, מאפשרת לקמעונאים להפחית במעל 90% את הסיכון להונאה או שגיאות סריקה.

עופר אילן, סמנכ"ל הכספים של סופרסמארט: "האמון מצד מילניום פוד-טק, לצד המשקיעים הקיימים ורשתות השיווק המובילות בעולם, מבסס את סופרסמארט כפתרון מוביל שמשדרג, בצורה שקלה ליישום, את חווית הלקוח, בזכות ביטול התורים בקופה. אנחנו מובילים את מהפכת היציאה מהסופר וכוללים בתוכה יישום טכנולוגיה למניעת טעויות וגניבות. אנו נרגשים לקראת הטמעת הטכנולוגיה ביעדים חדשים ברחבי העולם. לצד רשתות השיווק נוכל להציע ולהוביל שינוי אמיתי בעולם הקמעונאות. ההשקעה המדוברת תסייע לנו כחברה להרחיב את פיתוח המוצר ולהתרחב לשווקים נוספים".

מילניום פוד-טק: משקיעה בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי המזון

השקעה זו מצטרפת ל-9 השקעות נוספות שביצעה מילניום פוד-טק מאז הנפקתה: ב-סבוריט (SavorEat), שפיתחה מערכת לייצור תחליפי בשר מבוססי רכיבים צמחוניים ונסחרת בבורסה בתל אביב; ב-פיתולון (Phytolon), שעוסקת במחקר ופיתוח של צבעי מאכל טבעיים עבור תעשיית המזון; ב-טיפה (Tipa), שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות אריזה מתכלים, המיועדים לשוק האריזות הגמישות; ב-טריפל דאבליו (TripleW) שפיתחה תהליך תעשייתי לייצור חומצה לקטית מפסולת מזון; אלף פארמס (Aleph Pharms), שמייצרת בשר מתורבת, וגייסה לפני מספר חודשים 105 מיליון דולר; ב-יופיקס פרוביוטיקה (Yofix), המייצרת ומוכרת תחליפי חלב בעלי תווית נקייה; עוד היא אחראית להשקעה ב-Egg’n’up – המתכננת לפתח תחליפי ביצה מהצומח; ולהשקעה בחברת נוקו (Nukko) – המפתחת פלטפורמת D2C (ר"ת Direct to Consumer), המבוססת על איסוף מידע חכם, במטרה לספק פתרונות לניהול ושיווק עולם הדוגמיות, כלים למחקר שוק ותוכניות נאמנות לחברות מזון, קוסמטיקה, ופארם בארץ ובעולם; וכן השקעה בחברת גרין קלייה (ansa), המפתחת טכנולוגיות לטובת קלייה של קפה, במטרה לאפשר קלייה ידידותית לסביבה ובת-קיימה של קפה בנקודת הצריכה.

מילניום פוד-טק, אשר מנוהלת על ידי חנן שניידר, המנכ"ל, וגיא רוזן, היו"ר, מתמקדת בחברות שפועלות בתחומים הבאים: תזונה מותאמת אישית, תחליפי חלבון, הפחתת פסולת מזון ושאריות, אריזות חכמות, בינה מלאכותית בתחום המזון ורכיבי מזון חדשים. החברה גייסה עד כה לקופתה 118 מיליון שקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים