יושב ראש לנובו: אפל מפסידה את סין – באשמת סטיב ג'ובס
"התמזל מזלנו שג'ובס חם המזג אינו מתעניין בסין", אמר יושב הראש, ליו צ'ואנזי ● לדבריו, "אילו אפל הייתה משקיעה בצרכנים הסינים כמו שאנחנו משקיעים, היינו בצרות" ● לא מכבר החלה לנובו לשווק בסין טלפונים חכמים ראשונים מתוצרתה, תחת השם LePhone, המתחרים בשוק המקומי ב-iPhone של אפל
אפל (Apple) מחמיצה הזדמנות בלתי רגילה בסין, והאשמה לכך מוטלת ישירות על כתפיו של מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס – כך טען ליו צ'ואנזי, יושב ראש יצרנית ה-PC לנובו (Lenovo), בראיון לפייננשל טיימס (Financial Times). "התמזל מזלנו שג'ובס חם המזג אינו מתעניין בסין", אמר. "אילו אפל הייתה משקיעה בצרכנים הסינים כמו שאנחנו משקיעים, היינו בצרות".
מכירות מכשירי ה-iPhone בסין התמתנו מאז שהושקו, באוקטובר האחרון. חברת China Unicom דיווחה בדצמבר על מכירות של 100 אלף מכשירים – מספר צנוע, אם לוקחים בחשבון שיש לחברה 144 מיליון מנויים. היקף המכירות מוגבל, משום ש-China Unicom היא חברת הסלולר היחידה כיום שרשאית להציע בסין את מכשירי ה-iPhone, לאחר שמשא ומתן שניהלה אפל עם צ'יינה מובייל (China Mobile) לא הניב עד כה תוצאות.
מכשירי ה-iPhone מוצעים בסין במחירים של בין 730 דולרים ל-1,020 דולרים. מדובר במחירים גבוהים בהרבה מאלה של טלפונים חכמים אחרים או של חיקויי iPhone המוצעים למכירה בשוק האפור במדינה. ה-iPhone מוצע בסין גם ללא תקשורת Wi-Fi, משום שממשלת סין אוסרת למכור מכשירי Wi-Fi שאינם תומכים בתקן האלחוט המקומי WAPI.
לא מכבר החלה לנובו לשווק בסין טלפונים חכמים ראשונים מתוצרתה, תחת השם LePhone. לדברי צ'ואנזי, המכשירים הללו יכולים להתחרות היטב ב-iPhone, משום שהם הותאמו במיוחד למשתמשים בסין. "המכשירים שלנו שימושיים מאוד", אמר. "אף על פי שבמכשירי ה-iPhone מוצעים יותר מ-100 אלף ספקי תוכן, ואנחנו מציעים כאלף בלבד, הרי שהלקוחות בסין מוצאים שהיישומים שלנו נוחים מאוד לשימוש".
לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.
יצוין, כי לנובו שבה לא מכבר לפסים רווחיים, וברבעון הרביעי של שנתה הכספית 2010 הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-13 מיליון דולרים, בהשוואה להפסד של 264 מיליון ברבעון המקביל בשנתה הכספית 2009.
תגובות
(0)