תוכן שיווקי
בעקבות אירוע ITforIDF - טכנולוגיה בשלישי

דל "עולה על מדים": מציעה דטה סנטר נייד ומוקשח לארגוני ביטחון

31/01/2022 13:51
עופר וקנין, מנהל תחום תעשיות ביטחוניות ב-Dell Technologies OEM.

כתב: הילל יוסף.

"דל מציעה לארגוני צבא וביטחון מוצר מותאם עבורם, כגון מערכת דטה סנטר ניידת ומוקשחת, מבוססת VxRail – משפחת מכשירים היפר אחודים, שכוללים רכיבי בסיס מוגדרי תוכנה עם אפשרות הרחבה ומותאמים באופן אופטימלי לסביבות VMware, לטובת ניהול ומיכון, עם פישוט תהליכי הטמעה ותחזוקה של המערכת. בנוסף, ליחידות ביטחוניות שלא זקוקות לדטה סנטר מלא בשטח, כי אם ליכולת קטנה ועוצמתית, יש לנו שרתי XR11 ו-XR12, בעלי יכולת חישוב משמונה ועד 36 ליבות. הם מתאימים לפעולות בתנאי סביבה מוקשחים, בים, באוויר וביבשה, קטנים במידות – רק 40 ס"מ עומק. כמו כן, ניתן לקבל אותם 'הפוך' – כלומר, עם חיבורים קדימה, וכך לחסוך מקום פיזי ונוחות בתחזוקה", כך אמר עופר וקנין, מנהל תחום תעשיות ביטחוניות ב-Dell Technologies OEM.

וקנין הציג בכנס ITforIDF – טכנולוגיה בשלישי. הכנס התקיים לפני ימים אחדים, בשיתוף אנשים ומחשבים, ודן בעולמות המחשוב המוקשח. מנחה האירוע היה סא"ל (מיל') אודי קאוף, חבר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

לדברי וקנין, "אנחנו מציעים סל פתרונות רחב שמותאם למגזר הביטחוני – מטאבלט מוקשח ועד לדטה סנטר נייד מוקשח. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה ניכרת בצורך בפתרונות OEM מוקשחים למגזר הדפנס, ואנחנו עונים לאתגר עם פתרונות קצה ייעודיים ועמידים, לצד מגוון של פתרונות לתפעול, ניטור ובקרה, אבטחה וניהול".

"קבוצת ה-OEM (זיכיון שיווק לייצור מקומי תחת תנאי היצרן המקורי – י"ה) בחברה היא ייחודית", אמר וקנין, "ובין שאר הפעילויות שלה, היא מספקת מענה נרחב עבור ארגוני תעשיות ביטחוניות והעולם הצבאי. זאת עם פתרונות מהמדף, לצד פתרונות מותאמים אישית. העיצוב של הפתרונות המוקשחים הוא בהתאם לצרכי הלקוח, עם דגש על הארכת חיי המוצר, קופסאות קטנות וחזקות יותר, וקיצור ופישוט של תהליכי העיצוב והפיתוח. המענה הוא בכלל הרמות – ממחשב קטן ועד מערכות אחסון, עם הקפדה ברמת התקנים הבינלאומיים בתחום".

"אנחנו לא מציעים מענה רק בצד החומרה, כי אם עליו אנחנו מוסיפים נדבך ניהול אחד עבור כל המערכות. לצד אלה, יש לנו שכבת פתרונות אבטחה, החל מהגנת תחנות ועמדות הקצה ועד למתן חוסן מלא לנתונים. על אלה אנחנו מציעים את הרובד האפליקטיבי של דל, כמו גם מוצרים נוספים. פה מגיע יתרון נוסף שלנו, בדמות שרשרת אספקה לוגיסטית גלובלית, שכוללת טכנאים שמגיעים עד אתר הלקוח ביום העסקים הבא, לצד יכולת לספק חלפים בכל רחבי העולם. כך, אנחנו חוסכים ללקוח עלויות וזמני פיתוח ארוכים ויקרים, ונותנים לו את היתרונות של מוצר מדף עכשיו ומיד, עם מגוון ציוד היקפי להתאמות אישיות", ציין.

"מפקדים וחיילים בשטח נדרשים לחומרה מוקשת עם מעטפת אבטחה"

לדברי וקנין, "מפקדים וחיילים הנמצאים בשטח נדרשים למחשבים בעלי עמידות גבוהה מפני פגעי הטבע והתנאים בשדה הקרב: אבק, מים, לחות, עמידות לתנאים של חום וקור קיצוניים. על המחשבים הללו להיות מוקשחים בהיבט החומרה, עם תוכנות ניהול ושליטה ובקרה, ומעטפת אבטחה".

עוד הוא אמר כי "פתרונות החברה מאפשרים לממש טרנספורמציה דיגיטלית גם בסביבות מחשוב לארגוני צבא וביטחון. ספקיות IT אחרות הפועלות במגזר זה נותנות מענה נישתי. דל היא ספקית ה-IT היחידה ברמת Tier 1 עם סדרת מוצרי מחשוב וציוד היקפי מוקשח, הטאבלט והניידים ממשפחת ה-Latitude, שמעניקה למשתמשים את כלל היכולות שמקבלים הלקוחות בבית ובמשרד. אנחנו מעניקים לחיילים בשטח מענה רוחבי של ציוד מוקשח, כי אנחנו מביטים על המגזר כמכלול. המענה כולל גם את דרג המפקדות ברמות השיתופיות, התקשורת, והשליטה והבקרה על כלל תהליכיהם".

"בשנה הקרובה נצא לשוק עם הכרזות נוספות של מוצרי דל למגזר הביטחוני", סיכם וקנין. "ערכנו כמה וכמה פרויקטים למגזר הביטחוני עם המחשבים המוקשחים שלנו. זאת, לצד פרויקטים בגופים אזרחיים. להערכתי, המגמה הזו תימשך בשנים הקרובות, בשל הצורך בציוד חזק ועמיד שיוכל לעמוד באתגרים ובסביבות מורכבות. אנחנו מעניקים היצע של מוצרים מוקשחים מקצה לקצה, על מנת לעמוד בתנאים הקשוחים ביותר ולספק כלים ופתרונות אמינים ומאובטחים".

אירועים קרובים