נוקיה מוכרת את עסקי המודמים הסלולריים שלה לרנסאס תמורת 200 מיליון דולרים

במסגרת העסקה, תקבל רנסאס מנוקיה את כל מה שקשור בייצור מודמים שמיועדים לרשתות HSPA, GSM ו-LTE ● בנוסף, תקבל רנסאס את כל הפטנטים של נוקיה שקשורים לתחום, ויעברו אליה 1,100 עובדים של נוקיה מתחום המחקר והפיתוח, שמפוזרים במרכזי החברה בפינלנד, דנמרק, בריטניה והודו

חוזרת לעניינים. נוקיה

נוקיה (Nokia), יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, הודיעה על מכירת עסקי המודמים הסלולריים שלה לרנסאס אלקטרוניקס (Renesas Electronic) תמורת 200 מיליון דולרים. רנסאס היא יצרנית מובילים למחצה שעוסקת בייצור מיקרו-בקרים, פתרונות מערכת על שבב וכאמור – בטכנולוגיות שקשורות למודמים סלולריים. היא תקבל מנוקיה בעסקה הזו את כל מה שקשור בייצור מודמים שמיועדים לרשתות HSPA ,GSM ו-LTE.

שתי החברות נמצאות בקשרים עסקיים מאז 2009. במסגרתם, רכשה רנסאס רישוי לשימוש בטכנולוגיות המודמים של נוקיה. בנוסף, שתי החברות עסקו ביחד בפיתוח מודמים לתחום ה-+HSPA וה-LTE, ובכוונתן להמשיך לשתף פעולה בתחומים אלה. תחום נוסף שבו מתכוונות החברות לעבוד יחדיו הוא טכנולוגיות שידור עתידיות באמצעות רדיו.

מדובר לא רק בעסקת מזומנים. רנסאס תקבל במסגרת העסקה גם את כל הפטנטים של נוקיה שקשורים לתחום הטכנולוגי שאת נכסיו היא מעבירה. כמו כן, יעברו אליה 1,100 עובדים של נוקיה מתחום המחקר והפיתוח, שמפוזרים במרכזי החברה בפינלנד, דנמרק, בריטניה והודו.

קאיי אויסטאמו, סגן נשיא ביצועי בנוקיה, אמר בעקבות חתימת ההסכם בין שתי החברות, כי "מודמים אלחוטיים הם חלק אינטגרלי מפתרונות השבבים של ימינו. הברית עם רנסאס מאפשרת לנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו, לחבר אנשים למה שחשוב להם עם הפתרונות והמוצרים הניידים שלנו".

העסקה אמורה להיסגר באופן סופי במהלך הרבעון האחרון של 2010, לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים