קרן בירד הכריזה על תוכנית לפיתוח טכנולוגיות להבטחת שלום הציבור

שיתוף פעולה אמריקני-ישראלי לקידום פרויקטים בתחום ביטחון הפנים: ממשלות ישראל וארה"ב ישקיעו יחד בטכנולוגיות ביטחון פנים באמצעות קרן בירד

שיתוף פעולה אמריקני-ישראלי באמצעות קרן בירד.

שיתוף הפעולה בין ישראל וארה"ב בתחום הסייבר מתחזק. קרן בירד (Bird) הדו-לאומית למו"פ של ישראל וארה"ב קוראת לחברות טכנולוגיה ישראליות הפועלות בתחום ביטחון הפנים (Homeland Security) להגיש לה הצעות לפרויקטים משותפים של מחקר ופיתוח עם חברה אמריקנית. כל פרויקט מאושר יזכה למענק של עד מיליון דולר ועד 50% מתקציב הפרויקט. המועד האחרון להגשת הבקשות הינו 25 באפריל 2022.

תוכנית Bird HLS פועלת כבר שש שנים במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי בנושאי ביטחון הפנים בין ממשלות ישראל וארצות הברית. התוכנית היא יוזמה של המשרד לביטחון הפנים הישראלי ושל המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקני לביטחון המולדת ((DHS S&T, ופועלת תחת ניהולה של קרן בירד על פי הצרכים ותחומי חדשנות שהוגדרו על ידי שתי המדינות.

תוכנית Bird HLS מכוונת לחברות ישראליות ואמריקניות המפתחות מוצרים או שירותים לתחום ביטחון הפנים, או לחברות מתחומים אחרים שמעוניינות לפתח יישומים לתחום זה. הנהלת התכנית תבחר בחברות מישראל או מארה"ב שינהלו פרויקט משותף של מו"פ ומסחור עם חברה או אוניברסיטה או מוסד מחקר מוכר מהמדינה השנייה באחד התחומים הבאים: טכנולוגיות מתקדמות לשימוש כוחות החירום וההצלה, כגון מערכות שליטה ובקרה, ניתוח וידאו, תקשורת, חיישנים לבישים, איתור וזיהוי מפגעים מרחוק, ציוד מגן אישי וכד'; אמצעים טכנולוגים לאכיפת חוק כנגד פשעי סייבר; אבטחת תשתיות קריטיות ומתקני ציבור; ערים בטוחות ומאובטחות; הגנת גבולות כולל ביטחון ימי, ביומטריה, מערכות סריקה ורובוטיקה; ומערכות אוויריות בלתי מאוישות (UAS).

ד"ר איתן יודילביץ', מנכ"ל קרן בירד, אמר: "אנו שמחים להכריז על הקול הקורא השביעי של תוכנית Bird HLS, שנועדה לקדם פיתוח טכנולוגיות חדשניות להבטחת שלום הציבור ונתמכת על ידי המשרד לביטחון הפנים הישראלי והמשרד לביטחון המולדת האמריקני. התוכנית מסייעת לחברות ישראליות ואמריקניות בבניית שותפויות סינרגטיות ותומכת בהן לצמצום סיכונים בהבאת פתרונות חדשניים לשוק".

עד היום אושרו במסגרת התוכנית 14 פרויקטים בסכום כולל של כ-27 מיליון דולר. בוועד  המנהל של התוכנית יושבים נציגי המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקני לביטחון המולדת והמדען הראשי של המשרד לביטחון הפנים בישראל. החברות המתמודדות בתכנית יציגו את הפרויקטים בפני נציגי המשרד לביטחון הפנים ונציגי כוחות החירום וההצלה בישראל. הפרויקטים ייחשפו גם בפני הנציגים האחראים על החדשנות במשרד לביטחון המולדת של ארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים